مشاهده خبر

دو شنبه 27 فروردین 1403

سناریوهای محتمل برای واکنش اسرائیل به عملیات موشکی ایران

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب با موضوع بررسی اقدامات احتمالی اسرائیل در پاسخ به ایران، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین حاشیه‌ها و اتفاقات مربوط به عملیات وعده صادق و همچنین میدان جنگ در غزه پرداخت.

در ادامه گزارشی اختصاصی از غزه شامل گفت‌وگو با آوارگان فلسطینی درباره نظر آنها پیرامون عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی روی آنتن رفت.

علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی هم مهمان ویژه این برنامه بود.

هر پاسخ اسرائیل به ایران قطعا با هماهنگی آمریکاست

او اظهار کرد: بایدن منافقانه‌ترین مواضع را در قبال ایران و رژیم صهیونیستی داشته، در سخنرانی‌های رسمی خواستار تنش‌زدایی است ولی هر گونه حمایت را از اسرائیل در پشت پرده انجام می‌دهد.

عبدی افزود: در جریان عملیات وعده صادق هم چتر پدافندی را برای اسرائیل گسترد تا کمترین آسیب به این رژیم برسد.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: هرگونه پاسخ رژیم صهیونیستی به ایران، قطعا با هماهنگی ایالات متحده خواهد بود.

حالا اسرائیل بیش از گذشته مدیون آمریکاست

عبدی خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان صهیونیست، آمریکا بزرگ‌ترین ائتلاف پدافند هوایی را برای رژیم صهیونیستی تشکیل داد؛ همین کارشناس معتقد است این اقدام آزادی عمل صهیونیست‌ها را گرفته و از این پس آنها محدودتر خواهند بود.

خیانت‌های بی شمار اردن به ایران و جهان اسلام

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه اردن بیشترین خیانت را به ایران و مسئله فلسطین کرده و حالا هم چشم طمع به کرانه باختری دارند گفت: پادشاه وقت اردن در زمان گلدا مایر، زد و بندی پشت پرده با اسرائیل داشت و اجازه نداد حاکمیت مردم فلسطین بر این سرزمین شکل بگیرد.

او افزود: ملک حسین (پدر پادشاه فعلی اردن) هم با قتل عام فلسطینی‌ها و بیرون کردن آنها از اردن، جنایت بزرگی انجام داد؛ او همچنین در دیداری محرمانه با گلدا مایر و قبل از انجام عملیات یوم کیپور، این موضوع را به آنها اطلاع داد.

به گفته عبدی، معروف است که ملک حسین اردنی، اولین گلوله توپ را در زمان جنگ تحمیلی به سمت ایران شلیک کرده است.

این کشور عربی حافظ منافع اسرائیل در دنیای عرب است!

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه پادشاه فعلی اردن به خاطر زندگی و تحصیل طولانی‌مدت در غرب، در آغاز کار پادشاهی حتی قادر به تکلم درست زبان عربی نبود خاطرنشان کرد: بسیاری از بسته‌های غذایی که اردن برای اهالی غزه از طریق هواپیما ارسال کرد، در دریای مدیترانه انداخت تا واقعا کمکی به آنها نرسد.

او افزود: اردن همیشه حافظ منافع رژیم صهیونیستی در جهان عرب بوده است.

اسرائیل بازی روانی با ایران را شروع کرده است

عبدی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حال انجام همان بازی روانی قبل از عملیات وعده صادق با ماست و اگر هوشیاری لازم را نداشته باشیم، این بازی روانی را می‌بازیم.

او ادامه داد: اسرائیل رژیمی جنایتکار است که از هیچ اقدامی فروگذار نیست بنابراین باید همه تمهیدات لازم از جمله پدافند هوایی را در نظر داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.

سناریوهای پیش روی اسرائیل در پاسخ به ایران

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به احتمالات گوناگون در مورد اقدامات آتی اسرائیل اظهار کرد: حمله مستقیم به ایران، احیای منطقه خاکستری و جنگ سایه‌ها و حمله به یکی از کشورهای منطقه (که مهمترین آنها سوریه یا عراق هستند)، سناریوهای پیش روی رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران هستند.

به گفته او، برخی عقیده دارند حمله به رفح، در دسترس‌تر است و بعضی هم می‌گویند ترکیبی از گزینه‌های دوم، سوم و چهارم، اقدامی است که اسرائیل انجام خواهد داد.

اسرائیل چه اقدامی علیه ایران انجام خواهد داد؟

عبدی تصریح کرد: حمله مستقیم رژیم صهیونیستی به ایران و استفاده از هواپیماهای جنگنده‌ برای پاسخ به ایران، دشوار و پرهزینه است چرا که هم فاصله زیادی با ایران دارد و هم پدافند هوایی کشورمان قوی است.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه هیچ نقطه کوری در پدافند هوایی ایران وجود ندارد و علاوه بر این به سیستم GPS جهانی هم متصل نیست ابراز کرد: استفاده از اف 35 برای حمله به ایران، بسیار دشوار است و تصور من این است که صهیونیست‌ها از سناریویی ترکیبی استفاده خواهند کرد، یعنی در مقطع زمانی کوتاهی شاهد حجم وسیعی از اقدامات در دوز بالا خواهیم بود.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها