مشاهده خبر

یک شنبه 26 فروردین 1403

عملیات وعده صادق؛ فراتر از آنچه در ظاهر می‌بینیم

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه شب با موضوع عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم صهیونیستی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با جیم کاوانا – تحلیگر مسائل سیاسی در آمریکا – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: عملیات دیشب ایران قابل مقایسه با حمله به عین الاسد هم نیست، چون ایران سراپا حمله شد و جدی‌تر از همیشه وارد میدان شد.

کاوانا افزود: با این اقدام، حساب کار دست رژیم صهیونیستی و دولت ایالات متحده آمد و به یقین، هیچ چیز به قبل از این عملیات بر نمی‌گردد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی در باتلاقی گیر کرده که برای رهایی از آن باید وحشی‌‌گری‌هایش را کنار بگذارد و مثل انسان زندگی کند البته مقامات اسرائیل بدشان نمی‌آید جبهه جنگ جدیدی را در شرایط کنونی باز کنند.

اسرائیل در همان هفته نخست جنگ نسل‌کشی را آغاز کرده بود‌

در ادامه کاظم غریب‌آبادی - معاون بین‌الملل قوه قضائیه – در استودیو حضور یافت؛ او اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در همان هفته نخست بعد از طوفان الاقصی، تمام اقداماتی که در زمره جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل‌کشی و پاکسازی قومی قرار می‌گیرند را مرتکب شد.

غریب آبادی افزود: برای نسل‌کشی نباید حتما یک قومیت، پیروان یک مذهب یا یک ملت را به قتل رساند، بلکه بر اساس تعاریف حقوقی اگر تعمدا یک گروه از آب، غذا و دارو محروم شوند، یک نوع پاکسازی قومی و نسل‌کشی محسوب می‌شود.

عملیات دیشب ایران دقیقا به معنای همان تنبیه مد نظر رهبری بود

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه ایران یک اصل جدید را در عرصه جهانی پایه‌گذاری کرد، و آن هم اینکه هیچ وقت تعرض به منافع خود و مراکز دیپلماتیک‌مان در هیچ کشوری را تحمل نخواهیم کرد؛ واکنشی که منافی و متضاد با هیچ یک از قوانین بین‌المللی هم نیست.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی قطعا انتظار پاسخ داشت ولی پاسخی مخفیانه که کسی متوجه آن نشود، ولی بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب که اسرائیل حتما تنبیه خواهد شد، دقیقا همین مفهوم طی عملیات دیشب محقق شد.

غریب آبادی گفت: تنبیه اسرائیل به این معنا بود که این رژیم باید در داخل خاک اشغالی خودش پاسخ را دریافت کند نه منافعش در دیگر نقاط دنیا؛ و این مسئله با موضوع بازدارندگی متفاوت است.

پاسخ به یک سوال تکراری؛ آیا مراکز دیپلماتیک خاک یک کشور محسوب می‌شوند؟

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه مراکز دیپلماتیک، خاک کشور صاحب نمایندگی محسوب می‌شود و پلیس هیچ کشوری حق ندارد تحت هیچ شرایطی بدون اجازه سفیر یا مقام ارشد آن سفارتخانه وارد آنجا شود.

او خاطرنشان کرد: برخی افراد که می‌گویند کنسولگری و سفارتخانه خاک یک کشور به شمار نمی‌رود، در آغاز جنگ غزه هم عنوان می‌کردند اسرائیل حق دفاع مشروع از خودش را دارد.

غریب آبادی با بیان اینکه عرف یکی از منابع حقوق بین‌الملل است و هیچ کشوری، تجاوز به اماکن دیپلماتیک خود را نمی‌پذیرد گفت: به خصوص اینکه این تجاوز از طریق جنگ‌افزارهای سنگین صورت بگیرد.

چاره‌ای جز پاسخ دادن به اسرائیل نداشتیم

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: موضع‌گیری کشورهای غربی در محکومیت جنایات اسرائیل در جنگ غزه، به خاطر فشار افکار عمومی بوده است.

او افزود: مقاومت و فشار افکار عمومی جهانی، دو راهی هستند که جز از طریق آنها، نمی‌توان رژیم صهیونیستی را سر جایش بنشانند چون سازمان‌های بین‌المللی اصولا کارایی خود را از دست داده‌اند.

غریب آبادی گفت: اگر با اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران برخورد نمی‌شد، این رژیم برای جنایت بیشتر و تهاجم به حقوق بین‌المللی دیگر کشورها گستاخ‌تر می‌شد.

پیگیری حقوقی و قضایی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران ادامه می‌یابد

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه پاسخ نظامی به جنایت اسرائیلی‌ها در حمله به کنسولگری ایران لازم بود عنوان کرد: ولی این امر نافی پیگیری‌های حقوقی و قضایی نیستند.

او تصریح کرد: لازم است همچنان به دنبال استیفای حقوق مردم ایران و پیگیری اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در مجامع جهانی باشیم.

ملت‌های مسلمان حالا حس پیروزی دارند

پس از آن ارتباط اینترنتی با حسین علی نورالموسوی - سخنگوی گروه مقاومت نجباء – برقرار شد؛ او اظهار کرد: عملیات شب گذشته ایران، تمام معادلات را تغییر داد و غولی که از اسرائیل ساخته بودند را فرو ریخت.

نورالموسوی افزود: جمهوری اسلامی کاری کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی، مجبور به بازنگری در محاسبات خود شوند.

سخنگوی گروه مقاومت نجباء خاطرنشان کرد: ملت عراق و به عبارتی ملت‌های عربی و اسلامی، حالا احساس پیروزی دارند و می‌دانند قدرتی هست که می‌تواند موازنه قدرت را در هر لحظه که بخواهد تغییر دهد.

در بخش بعدی برنامه نیز مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین حواشی و اتفاقات بعد از عملیات وعده صادق و همچنین میدان جنگ غزه پرداخت.

عملیات «وعده صادق» قدرت بازدارندگی اتمی اسرائیل را زیر سوال برد

ابوالفضل بازرگان - پژوهشگر امنیت بین‌الملل – کارشناس دیگری بود که با او ارتباط اینترنتی برقرار شد؛ او اظهار کرد: برای اولین بار ایران به یک قدرت هسته‌ای حمله کرد که در واقع بازدارندگی اتمی این رژیم را زیر سوال برد، پیام روانی این عملیات، به مراتب از بار لجستیکی آن بیشتر بوده است.

بازرگان افزود: امروز همه دنیا فهمیدند ایران دیگر با جولان یا منافع رژیم صهیونیستی در دیگر مناطق کاری ندارد و مستقیما اراضی اشغالی را هدف قرار می‌دهد.

آمریکا موجودیت اسرائیل را در خطر ندیده است

در بخش بعدی، خوش چشم – کارشناس مسائل سیاسی – در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او اظهار کرد: آمریکا فعلا موجودیت اسرائیل را در تهدید نمی‌بیند بنابراین تا حدی به کمک این رژیم آمده ولی مقامات اسرائیل این موازنه را نمی‌پسندند، بنابراین می‌خواهند طرحی بریزند تا آمریکا را وارد جنگی محدود کنند؛ به اذعان مقامات صهیونیستی، آنها هر کجا زده‌اند خورده‌اند و این بار هم ضربه را خوردند.

مکالمه بایدن و نتانیاهو آن قدر بد بود که اختلاف به رسانه‌ها کشید

او افزود: مکالمه بایدن و نتانیاهو آن قدر بد بوده که کار به رسانه‌ها کشید و یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به NBC گفت اسرائیلی‌ها اصلا راهبردی ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: وزیر دفاع آمریکا هم به همتای اسرائیلی خود گفته بود ما وارد جنگ نمی‌شویم شما هم نشوید ولی اگر خواستید کاری کنید به ما اطلاع بدهید.

او خاطرنشان کرد: گروه G7 هم صرفا به صدور بیانیه و محکومیت اقدام ایران بسنده کرده‌اند چون دریافته‌اند آزاد گذاشتن رژیم صهیونیستی موجب ضربه به خودشان و همچنین تسریع در نابودی همین رژیم خواهد شد.

دور از دسترس‌ترین پایگاه نظامی اسرائیل را زدیم

خوش چشم گفت: گنبد آهنین فقط برای راکت‌های کوتاه برد طراحی شده؛ سطح میانی فلاخن داوود است و رده بالاتر، پیکان 2 و 3 هستند که موشک‌های بالستیک را رهگیری و منهدم می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این سه سامانه به همدیگر کمک هم می‌کنند و در مواقع لزوم همدیگر را پوشش می‌دهند.

به گفته او، رژیم صهیونیستی پایگاه‌ها و تجهیزات سری و استراتژیک خود را به صحرای نقب منتقل کرده ولی باز هم از تیررس موشک‌های ایرانی دور نماندند.

دستاوردهای ایران از عملیات دیشب فراتر از اهداف ظاهری است

خوش چشم خاطرنشان کرد: به دلیل استفاده از پهپادهای انتحاری، ایران اصل غافلگیری را در عملیات دیشب از دست داد ولی از عنصر فریب استفاده کرد؛ استفاده از موشک‌هایی با کلاهک بارشی، موجب فریب سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی شد.

او افزود: به اذعان مقامات صهیونیستی، بیش از یک میلیارد دلار برای این سامانه‌های پدافندی هزینه شده ولی ایران در این حمله، یک دهم این مقدار هم هزینه نکرده ولی در عین حال موشک‌هایش را در مقابل لبه فناوری‌های روز جهان محک زد و اطلاعات ذی قیمتی از نوع واکنش آمریکا، انگلیس و اسرائیل به دست آورد.

میدان‌داری سیاسی ایران در جریان عملیات دیشب کم نظیر بود

خوش چشم گفت: رژیم صهیونیستی از آسیب‌پذیری اقتصادی ایران اطلاع دارد و آمده بود تا فشاری اساسی بیاورد، ولی ایران هم در حوزه مدیریت اقتصادی و هم سیاسی کنترل میدان را در دست گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کانال‌های تلگرامی قیمت دلار را در نیمه‌های شب تا 70 هزار تومان بالا بردند ولی امروز دیدیم که قیمت آن به 66 هزار تومان رسید تصریح کرد: وزارت امور خارجه هم سفرای سه کشور اروپایی را به خاطر اظهارات مقامات غربی احضار کرد و امیر عبداللهیان هم به پشتوانه قدرت موشکی کشورمان، به گروه G7 هشدار می‌دهد.

نگاه قرآنی به عملیات وعده صادق

پس از آن زینب طهرانی مقدم دختر شهید حسن طهرانی مقدم در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: در جریان عملیات شب گذشته، آیه دوم سوره حج به خاطرم آمد؛ و اینکه بسیاری گمان می‌کردیم گنبد آهنین چیز خاصی است ولی مشاهده کردیم که در مقابل قدرت موشکی ایران نمی‌تواند مقابله کند.

طهرانی مقدم افزود: در آیاتی دیگر از قرآن آمده که عذاب الهی بر سر ظالمان فرو می‌ریزد و بد روزی برای آنها خواهد بود، این آیات را که دیدم فرود موشک‌هایمان در اراضی اشغالی را هم مشاهده کردم، سنتی الهی که در همه زمان‌ها صادق است.

سفارش خاص پدر موشکی ایران؛ مومنِ قوی باشید

این فرزند شهید خاطرنشان کرد: پدرم همیشه می‌گفت خداوند مومنان قوی را دوست دارد، به همین دلیل علاوه بر فعالیت‌های نظامی، ورزش‌های سخت مثل سنگ‌نوردی را انتخاب می‌کرد.

او افزود: امت واحده‌ای که همه‌شان از ظلم و ظالم بدشان می‌آید در حال شکل‌گیری است و به نظرم با تحقق کامل این موضوع، ظهور هم در آینده نزدیک رخ می‌دهد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها