مشاهده خبر

جمعه 17 فروردین 1403

فضای مجازی و دیکتاتورهای مدافع آزادی بیان!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» جمعه شب با موضوع راهپیمایی روز قدس در ایران و دیگر کشورهای دنیا، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با مایکل اسپرینگمن - تحلیلگر سیاسی در آمریکا – برقرار شد. او اظهار کرد: ظاهرات عجیبی علیه رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف آمریکا شکل گرفته آن هم در کشوری که دولتش بزرگ‌ترین حامی اسرائیل است و بر رسانه‌ها هم تسلط دارد.

اسپرینگمن افزود: صیانت و حفاظت از رژیم تروریستی اسرائیل، سیاست همیشگی آمریکا بوده است؛ رسانه‌های آمریکا سیاست نادیده‌انگاری حمایت از فلسطین را دنبال می‌کنند و راهپیمایی روز قدس را در حد یکی دو فریم نشان می‌دهند.

امروز همه مردم دنیا شعار نابودی اسرائیل می‌دهند

مرضیه هاشمی، تحلیلگر و مستندساز سیاسی، مهمان برنامه امشب به افق فلسطین بود؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: سال‌ها قبل در آمریکا تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار می‌کردیم که خیلی عجیب بود ولی امروز مسلمانان و غیر مسلمانان در سراسر دنیا می‌گویند اسرائیل باید نابود شود.

هاشمی افزود: مردم دنیا در این 6 ماه، به صورت زنده شاهد جنایات صهیونیست‌ها بودند هر چند نسل‌کشی اسرائیل 75 سال است که جریان دارد.

امروز مسلمانان نباید خواب راحت داشته باشند

این مستندساز با بیان اینکه کشورهای اسلامی حاکمانی دارند که وابسته به آمریکا هستند و حتی در مقابل مردم خود که علیه اسرائیل شعار می‌دهند خشونت زیادی دارند گفت: کشورهایی مثل مصر و اردن که بیشتر جمعیت آنها مسلمان هستند.

او ادامه داد: مسلمانان باید غیرت دینی خود را نشان دهند و وقتی جنایات صهیونیست‌ها در مراکز درمانی و علیه زنان و کودکان را می‌بینند، خواب راحت نداشته باشند.

مردم آمریکا تازه فهمیده‌اند در مورد فلسطین چقدر به آنها دروغ گفته‌اند

هاشمی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم آمریکا با واقعیت مسئله فلسطین آشنا نبودند اما وقتی دریافتند حقیقت چیست، نگاه دیگری به دولت خود دارند و می‌دانند چقدر به آنها دروغ گفته شده است.

محدویت‌های ایجاد شده برای PressTV به روایت مرضیه هاشمی

این تحلیلگر و مستندساز گفت: پرس تی وی از ابتدای طوفان الاقصی مدام زیر فشار قرار داشت تا صدای این شبکه را برای رساندن حقیقت جنگ غزه خفه کنند ولی در هر صورت کارمان را انجام دادیم.

او ادامه داد: با همه کارهایی که علیه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی شبکه‌هایی مانند پرس تی وی ایجاد کردند، ولی امروز مردم دنیا به واسطه حضور این شبکه و دیگر شبکه‌ها در فضای مجازی، با واقعیت آشنا هستند و کشورهای غربی هم چون نمی‌توانند وضعیت را کنترل کنند، بسیار نگران هستند.

پس از آن مترجم برنامه به افق فلسطین خلاصه‌ای از آنچه در جلسه امشب شورای امنیت گذشت ارائه کرد که شامل موارد زیر است:

آنچه امشب در جلسه شورای امنیت گذشت

🔸در جلسه امشب شورای امنیت، نماینده روسیه گفته است: اسرائیل با وجود قطعنامه این شورا برای برقراری آتش‌بس، قصد دارد بدترین عملیات خود را به مرحله اجرا درآورد.

🔹نماینده فلسطین هم عنوان کرد: اسرائیل سیستم بهداشت و درمان غزه را به صورت کامل نابود کرده و هر کس که فلسطینی باشد را هدف قرار می‌دهد و در عین حال امدادگران دیگر کشورها را هم به قتل می‌رساند.

🔸نماینده رژیم صهیونیستی اما درباره هدف قرار دادن کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی گفت: این اقدام عمدی نبوده و نظامیان تنها بر اساس مقررات وضع شده در ارتش، عمل کردند. او همچنین عنوان کرد برای آتش‌بس، حماس باید تسلیم شود.

🔹نماینده عربستان هم گفت گروه عربی از شورای امنیت می‌خواهد رژیم صهیونیستی را ذیل بند هفت منشور خود قرار دهد.

کارکرد هشتگ‌های مجازی در دنیای حقیقتی چیست؟

سید علیرضا آل داود - پژوهشگر حکمرانی سایبری – دیگر مهمان برنامه به افق فلسطین بود؛ او با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ غزه، هشتگ «طوفان الاقصی» کارکرد زیادی داشت و با سانسور شدید شبکه‌های اجتماعی هم رو به رو شد ولی حقیقت این است که این هشتگ‌ها کارآیی گذشته خود را از دست داده‌اند.

آل داود افزود: هشتگ «طوفان الاحرار» هم امروز در شبکه‌های اجتماعی ترند شد و 669 هزار بار در پلتفرم X مورد استفاده قرار گرفته که عدد قابل توجهی است.

این پژوهشگر حکمرانی سایبری گفت: 39.8 درصد افرادی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند زن بوده‌اند و رنج سنی استفاده‌کنندگان هم بین 18 تا 34 سال بوده‌اند، عکس آنچه که می‌گویند نسل امروز به مسئله فلسطین توجهی ندارد.

او ادامه داد: داده‌کاوی استفاده از هشتگ‌های مربوطه نشان می‌دهد در کشورهای دیگر هم از آنها استفاده شده که گویای جهانی شدن مسئله فلسطین و روز قدس است.

تلاش پلتفرم‌های غربی برای پنهان کردن هشتگ طوفان الاحرار

آل داود خاطرنشان کرد: امروز با سیاست آمریکا و توسط پلتفرم‌های مختلف همچون X و اینستاگرام، تلاش شد هشتگ طوفان الاحرار تا حد امکان پنهان شود.

دو عملیات گسترده هک علیه اسرائیل؛ هیمنه نظامی و سایبری صهیونیست‌ها فرو ریخت

این پژوهشگر حکمرانی سایبری با بیان اینکه گروه هکری عراقی با نام پنجه عقاب توانست سازمان بیمه رژیم صهیونیستی را هک کرده و تمام اطلاعات هشت میلیون ساکن اراضی اشغالی را در اختیار بگیرد عنوان کرد: این گروه اسناد عملیات سایبری خود را هم منتشر کرده است.

او تصریح کرد: تیر خلاص توسط گروه هکری دیگری بر پیکره اسرائیل زده شد که توانست سایت وزارت دفاع این رژیم را هک کند و برای راستی‌آزمایی، اسنادی هم منتشر کرده شامل اسامی و عناوین سلاح‌های اسرائیلی است.

آل داود گفت: این گروه شرط آزادی 500 اسیر فلسطینی را در ازای منتشر نکردن لیست کامل این سلاح‌های پیشرفته را کرده و گفته است در صورت عدم تحقق، تمام اطلاعات را 50 بیت کوین به فروش می‌رساند.

چرا آمریکا روی «تیک تاک» حساس است؟

این پژوهشگر حکمرانی سایبری با بیان اینکه یکی از دلایلی که آمریکا فشار زیادی روی تیک تاک می‌‎آورد، نقش این پلتفرم در رساندن صدای مظلومیت مردم غزه در 6 ماه گذاشته به سراسر دنیا بود خاطرنشان کرد: غرب به عینه مشاهده کرد که یک پلتفرم غیر آمریکایی چگونه در این زمینه نقش‌آفرینی کرده است.

به گفته او، تیک تاک در حال حاضر 150 میلیون کاربر در داخل آمریکا دارد که برای غرب نگران‌کننده است.

دیکتاتورهای مجازی در قرن بیست و یکم

آل داود افزود: آمریکا و اروپا بر اساس قانون GDPR تمام شرکت‌های فناوری و پلتفرم‌های مجازی را در اختیار خود گرفته‌اند و موضوع تیک تاک هم نشان‌دهنده رفتار دوگانه آنهاست؛ آمریکا به دلیل اینکه گوگل پلی و اپ استور را در اختیار دارد، می‌تواند بدون اجازه هر نرم افزاری را از روی گوشی کاربران حذف کند و اگر تیک تاک به قانون آنها تن ندهد، این کار را با این پلتفرم هم خواهند کرد.

دامی که اسرائیل برای امدادگران خارجی در غزه گسترده است

در انتهای برنامه ارتباط اینترنتی با مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی مردمی را که در حال دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند، شناسایی و مورد هدف قرار می‌دهد، جنایت دیگری که به پرونده جنایات بی شمار اسرائیل افزوده شده است.

بلبیسی افزود: هدف گرفتن مراکز و کاروان‌های کمک‌های انسان‌دوستانه، اقدام روزمره صهیونیست‌هاست به طوری که نماینده سوئیس در سازمان ملل گفته است غزه، برای همه امدادگران بین‌المللی نا امن است.

خبرنگار شبکه افق در غزه خاطرنشان کرد: یکی از شهروندان شمال غزه به من گفت چند عدد گوجه، پیاز و دیگر سبزیجات را به قیمت 40 دلار خریده که مبلغ بسیار زیادی است و در عین حال یک نفر را هم سیر نمی‌کند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها