مشاهده خبر

پنج شنبه 16 فروردین 1403

آیا آمریکا از حمله به کنسولگری ایران اطلاع داشت؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب با موضوعات مختلفی همچون حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و اقدامات هلال احمر ایران برای کمک به مردم غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اتفاقات میدان جنگ در غزه پرداخت و سپس ارتباط زنده اینترنتی با سندوس الاسد - فعال سیاسی در لبنان – برقرار شد.

دولت بایدن و اسرائیلی که به ناکجا می‌رود

او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: جبهه مقاومت بعد از 6 ماه همچنان در زمینه عکس العمل‌های فوری، فعال است و اسرائیلی‌هایی که خیلی عجله داشتند توافقنامه عادی‌سازی را با کشورهای عربی منعقد کنند، حالا در وضعیت وحشتناکی به سر می‌برند.

الاسد افزود: همه برنامه‌های دولت بایدن در مورد اسرائیل به هم خورده و جبهه مقاومت در بهترین حالت خود قرار دارد؛ لبنان در وضعیت آمادگی در مقابل تهدیدات اسرائیل قرار دارد چون می‌دانیم صهیونیست‌ها هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیستند.

بعد از پخش گزارش اختصاصی به افق فلسطین از غزه، حسینی با علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین به گفت‌وگو نشست.

شخص نتانیاهو دستور حمله به سفارت ایران را داد

او گفت: تصمیم به انجام عملیات حمله به سفارت ایران، توسط شخص نتانیاهو گرفته شده است؛ عدم توفیق نظامی در غزه، افزایش روند اعتراضات داخلی و مردمی علیه دولت نتانیاهو و به خصوص اعتراض حریری‌ها و اعتراض متقابل به عدم خدمت سربازی آنها، و ضرورت تغییر تاکتیک مبارزه با مقاومت، از جمله دلایل اتخاذ این تصمیم بود.

آیا آمریکا در جریان حمله به کنسولگری ایران قرار داشت؟

عبدی افزود: به نظر من تصمیم به انجام عملیات حمله به سفارت ایران در جریان سفر گالانت به واشنگتن گرفته شده، به عبارتی اسرائیل متعهد شد یک امتیاز به دولت بایدن بدهد و به رفح حمله نکند و یک امتیاز هم بگیرد که به کنسولگری ایران حمله کند.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: حمله به کنسولگری به این معناست که اسرائیل از تاکتیک جنگ سایه‌ها علیه ایران به تاکتیک جنگ مستقیم با کشورمان تغییر جهت داده، مرحله‌ای خطرناک که اگر پاسخ مقتضی داده نشود، هیچ کدام از نمایندگی‌های ایران در منطقه امنیت نخواهند داشت.

پاسخ‌های ایران به اسرائیل تاکنون پیش‌بینی‌پذیر بوده است!

عبدی با بیان اینکه پاسخ‌های ایران تاکنون پیش‌بینی‌پذیر بوده و به نظر من باید از حمله به اربیل یا نقطه‌زنی با موشک، تغییر تاکتیک بدهیم و اصل غافلگیری را رعایت کرده و ضرباتی برابر با شهدایمان به رژیم صهیونیستی وارد کنیم.

او تصریح کرد: از ابتدای طوفان الاقصی تاکنون، اسرائیل عناصر کلیدی ما را در منطقه حذف کرده ولی ما چنین اقدامی نکرده‌ایم؛ من حمله به کنسولگری ایران در دمشق را مقدمه حمله سراسری به رفح و لبنان می‌بینم.

در زمینه ضد اطلاعات دچار ضعف هستیم

عبدی با بیان اینکه تجربه چند ماه گذشته به خصوص در سوریه نشان داده در زمینه اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی دچار ضعف هستیم و دشمن به جلسات فرماندهان ما اشراف اطلاعاتی دارد گفت: در حوزه حفاظت و ضد اطلاعات، باید رفتار خود را تغییر دهیم و اصل غافلگیری را در مقابل اسرائیل به کار ببریم تا تجربه حملات تلخ گذشته تکرار نشود.

حمله اسرائیل به لبنان قطعی است

این کارشناس مسائل فلسطین خاطرنشان کرد: حمله به بوکمال و حلب در رسانه‌های ایران چندان دیده نشد، در حالیکه این عملیات، مقدمه حمله به کنسولگری ایران در دمشق بوده است.

به گفته او، تمام این مسائل نشان می‌دهند حمله اسرائیل به لبنان قطعی است و نتانیاهو می‌خواهد به این طریق حزب الله با تضعیف و سپس حمله را شروع کند.

پاسخ ایران باید حذف عناصر کلیدی ارتش اسرائیل باشد

عبدی با تاکید بر اینکه ایران قطعا باید به اسرائیل پاسخ بدهد ولی به دور از هیجان‌ و احساسات‌، بلکه پاسخی محاسبه شده و ارزیابی شده عنوان کرد: نباید انتظار داشته باشیم حتما طی دو روز آینده ایران پاسخ بدهد، ولی آن قدر هم نباید بگذرد که موضوع بیات شود.

این کارشناس مسائل فلسطین گفت: اسرائیل الان می‌خواهد رفتاری کاملا پیش‌بینی شده از ایران ببیند، اصل غافلگیری یعنی اینکه دشمن نتواند زمان و مکان پاسخ ما را محاسبه کند البته واکنش هم باید در همان سطحی باشد که ضربه زده‌اند یعنی همان نوع مکان و همان درجه از افراد که عناصر کلیدی ارتش صهیونیستی باشند.

پس از آن گزارش شبکه افق از تجمع ضد صهیونیستی مردم بعد از حمله به کنسولگری ایران روی آنتن رفت و سپس مسعود براتی - کارشناس مسائل بین‌المللی – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

باید زنجیره تامین اقتصادی اسرائیل را هدف بگیریم

او اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اختلال در سیستم اقتصادی رژیم صهیونیستی استفاده کنیم، در واقع با مهندسی معکوس همان الگویی که غرب علیه ایران به کار گرفته، می‌توانیم برای ایجاد اختلال در زنجیره تأمین نیازهای اسرائیل بهره ببریم.

براتی افزود: رژیم صهیونیستی برای تامین انرژی، حلقه‌هایی را مورد استفاده قرار می‌دهد که اگر به درستی شناسایی شوند، در می‌یابیم برخی از این حلقه‌ها در کشورهای اسلامی قرار دارند که با توجه به جنایات بی سابقه اسرائیل علیه مردم غزه، مسلمانان می‌توانند برای آنها ایجاد هزینه کنند.

اسرائیل از زنان و کودکان غزه انتقام می‌گیرد

در میانه این گفت‌وگو، ارتباط اینترنتی با مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – برقرار شد؛ او اظهار کرد: اوضاع در غزه تغییری نکرده مگر اینکه کشتار توسط صهیونیست‌ها افزایش یافته است، ارتش اسرائیل همین امشب و همزمان با افطار، سلسله بمباران‌های گسترده‌ای انجام داد که هدف اصلی آنها محل تجمع آوارگان بود.

بلبیسی افزود: رژیم صهیونیستی نتوانسته به اهداف اعلام شده در ابتدای جنگ برسد به همین دلیل از زنان و کودکان انتقام می‌گیرد به طوری که 75 درصد شهدا، زنان، کودکان و کهنسالان هستند.

خبرنگار شبکه افق خاطرنشان کرد: اسرائیل شمال غزه را تقریبا خالی از سکنه کرده، سپس آنها را به اجبار به جنوب کوچ داد و بعد از آن هم مسیرهایی که از شمال به جنوب وجود دارند را بمباران می‌کند و آوارگان پیاده را هدف می‌گیرد.

صلح ابراهیم ابعاد اقتصادی زیادی داشت

در ادامه گفت‌وگو با براتی، این کارشناس مسائل اقتصادی و بین‌المللی اظهار کرد: طرح صلح ابراهیم دارای ابعاد اقتصادی هم بود که زنجیره تامین اقتصادی را برای اسرائیل تکمیل می‌کرد.

براتی افزود: در مقابل باید از منابع قدرت خود استفاده کنیم تا حلقه‌های تامین اسرائیل را هدف بگیریم و در این بین روی افکار عمومی کشورهای مسلمان تکیه می‌کنیم.

به گفته او، شاید اتفاقاتی که امروز در ترکیه می‌افتند، معلول همین رفتار دوگانه دولتمردانشان باشد.

«پیمان محمد»؛ پویشی برای مقابله اقتصادی با اسرائیل

براتی با بیان اینکه برای شناساندن نقاط ایجاد اختلال در تامین زنجیره تامین اقتصادی اسرائیل، نیازمند شناسایی ظرفیت‌های اجتماعی در کشورهای اسلامی هستیم خاطرنشان کرد: پویش پیمان محمد در همین راستا شکل گرفته تا جوامع اسلامی حلقه‌هایی را که در کشورهای خودشان قرار دارد و زنجیره تامین اقتصادی صهیونیست‌ها را تکمیل می‌کنند بشناسند و با افراد خائنی که در تقویت اسرائیل نقش‌آفرینی می‌کنند آشنا شوند.

او اضافه کرد: گروه‌های مختلفی در چند ماه اخیر به جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه پرداخته‌اند و حالا در تلاش هستند تا این اطلاعات را به رویدادهایی در سطح کشورهای اسلامی تبدیل کنند.

جمهوری اسلامی باید برنامه بین‌المللی تحریم اسرائیل را اعلام کند

براتی گفت: دولت جمهوری اسلامی وظیفه دارد برنامه تحریم زنجیره تحریم اقتصادی اسرائیل را اعلام و برای آن ساختار مدونی تهیه کند؛ با اتفاقاتی که رخ داده، این حق را داریم تا کشورهای حامی تحریم اسرائیل را گردهم بیاوریم.

«لشکر قدس»؛ پویشی برای نسل Z

حسین زینلیان بروجنی - فعال سابق جنبش دانشجویی دیگر مهمان برنامه به افق فلسطین بود؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: پویش «لشکر قدس» با همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران، به صورت گسترده در رسانه‌ها تبلیغ شده و جلوه اصلی آن، حضور کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان ایرانی، رأس ساعت 10 صبح در میدان انقلاب تهران خواهد بود.

زینلیان افزود: می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم نسل امروز یا همان نسل Z ایرانی مثل پدران و مادران خود پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند.

تفاوت نسل امروز و دیروز در نوع کنشگری آنهاست نه آرمان‌هایشان

این فعال سابق جنبش دانشجویی گفت: نوع کنشگری نسل امروز با نسل دیروز تغییر کرده نه آرمان‌ها و اهدافشان؛ امروز نوع کنش‌های آنها در فضای مجازی ظهور و بروز دارد، آن هم در مقابل آلبانی‌نشین‌هایی که از پشت رایانه‌هایشان علیه جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند.

او با بیان اینکه می‌بینیم دانش‌آموزان ایرانی در کمپین‌های بین‌المللی حاضر می‌شوند و به تولید محتوا در زمینه اهداف انقلاب اسلامی می‌پردازند ابراز کرد: تجربه تجمعات دانشجویی گذشته نشان می‌دهد حرکت‌های کوچک حتی در تحلیل‌های سیاست‌گذاران تاثیرگذار باشد چون واکنش‌های میدانی را مشاهده می‌کردند.

زینلیان خاطرنشان کرد: امروز یک توییت یا استوری به صورت میلیونی دیده می‌شود، در کف میدان هم اگر چند نفر بنری در دست بگیرند و فریادی بزنند، سیاستگذاران آنها را می‌بینند به خصوص در مورد آرمان فلسطین که امروز متفاوت‌تر از گذشته در افکار عمومی جهانی مورد توجه است.

به گفته او، وقتی پیرمرد و پیرزن ما و جوانان ما با زبان روزه و در محکومیت جنایات اسرائیل تجمع می‌کنند، این پیام را منتقل می‌کنند که حاضرند از وقت و آسایش خود بزنند و برای حمایت از مردم فلسطین فریاد بزنند.

6 روز برای پیروزی و 6 ماه برای شکست!

سعید اوحدی - دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر – دیگر مهمان برنامه چهارشنبه شب بود؛ او با اشاره به سابقه نبردهای اسرائیل با کشورهای عربی اظهار کرد: در گذشته و طی 6 روز، ارتش اسرائیل چهار کشور عربی را شکست داد، امروز با تجهیزات و قوای بیشتر و هدایت آمریکایی‌ها در اتاق جنگ، 6 ماه گذشته و صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند گروهی به نام حماس را شکست بدهند.

اوحدی افزود: اسرائیل در جریان حمله به کنسولگری ایران، به دنبال ایجاد توطئه‌ای برای تغییر جهت اجماع جهانی به سمت ایران بود که در این زمینه هم شکست خورد.

ارسال 2 کشتی کمک‌های مردم ایران برای غزه توسط هلال احمر

دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیش از 10 هزار تُن اقلام مختلف از سوی مردم در قالب پویشی که پایان سال گذشته داشتیم جمع‌آوری شد و کمک‌های نقدی دیگری هم داشتیم که امکان ارسال همه آنها به خاطر کارشکنی کشورهای مختلف وجود نداشت گفت: در عین حال موفق شدیم دو کشتی شامل اقلام مختلف برای مردم غزه ارسال کنیم البته مصر تنها اجازه ورود 20 درصد کمک‌ها را داده است.

اوحدی افزود: در روز قدس، هزار پایگاه جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک‌های مردمی برپا خواهد شد.

حضور 60 هزار زن فلسطینی باردار در بین آوارگان غزه

او تصریح کرد: بسیاری از کمک‌های غذایی که برای غزه ارسال می‌شود، به دلیل طولانی شدن بازرسی‌ها در مرز رفح فاسد می‌شوند.

دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر افزود: کشورهای اروپایی برای ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل پل هوایی می‌زنند ولی کمک‌های اندک خود را از طریق هوا و به ندرت فرود می‌آورند.

او ادامه داد: در حال حاضر 60 هزار زن فلسطینی باردار در غزه آواره هستند و از کمترین امکانات هم محروم شده‌اند.

مطمئن‌ترین راه برای رساندن کمک‌ به مردم غزه

اوحدی خاطرنشان کرد: به صورت روزانه با مجموعه هلال احمر غزه و همچنین کشورهای اسلامی در ارتباط هستیم تا کمک‌های مختلف را به داخل غزه برسانیم؛ مطمئن‌ترین راه برای رساندن کمک‌های مردمی به غزه، جمعیت هلال احمر است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها