مشاهده خبر

پنج شنبه 16 فروردین 1403

ترور چهره‌های شاخص؛ پروژه‌ای صهیونیستی که هیچ وقت جواب نداده است

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با بررسی موضوعاتی همچون ترور رهبران مقاومت توسط اسرائیل و روند اضمحلال سیاسی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، تصاویری از سخنرانی‌های سردار شهید محمدرضا زاهدی در دوران دفاع مقدس پخش شد و سپس مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار مربوط به حادثه تروریستی دمشق و میدان جنگ غزه پرداخت.

در ادامه علی عبدی – کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی – در استودیوی شبکه افق حاضر شد و در این برنامه درباره یکی از بنیان‌گذاران اولیه حماس، عبدالعزیز رنتیسی، به گفت‌وگو با حسینی نشست.

عبدالعزیز رنتیسی؛ مردی برای همه عرصه‌های مقاومت

او اظهار کرد: عبدالعزیز رنتیسی یکی از 400 نفری بود که نخستین ارتباط بین حماس و سپاه قدس را برقرار کردند.

عبدی خاطرنشان کرد: یکی از افرادی که با او برخورد مستقیم داشت، او را از نظر شخصیتی و کاریزماتیکی، اژدهایی در بین آن 400 نفر توصیف می‌کرد.

این کارشناس مسائل فلسطین گفت: رنتیسی دارای دکتری ژنتیک بود و از کودکی، شهادت عموی خود را دیده بود، حماس توسط افرادی مثل او و به رهبری شیخ احمد یاسین شکل گرفت، گروهی که رژیم صهیونیستی بعد از هفت ماه نتوانسته‌ است آن را شکست دهد.

حذف چهره‌های کلیدی مقاومت و روند اضمحلال تاریخی اسرائیل

او با بیان اینکه ترور رنتیسی یک لحظه تاریخی است، ترور عماد مغنیه، شهید زاهدی، سید رضی، حاج قاسم و دیگر فرماندهان مقاومت، همینگونه است که اسرائیل در آنها عملکرد موفقی داشته است تصریح کرد: ولی در دید کلان، وقتی روندها را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم اسرائیل در حال اضمحلال است.

عبدی افزود: ترور سید حسن نصرالله بارها در اسرائیل مورد بحث قرار گرفته ولی به خاطر سطح بالای حفاظت از او و همچنین تردیدهای رژیم صهیونیستی، محقق نشده است، چون آنها وقتی سید عباس موسوی را ترور کردند، حزب الله با خلأ رهبری مواجه نشد.

به گفته او، بعد از 10 سال از ترور موسوی، اسرائیلی‌ها دیدند حسن نصرالله قوی‌تر از او عمل کرده و جنگ‌های مهمی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

در ادامه ارتباط اینترنتی با مازن بلبیسی – خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – برقرار شد.

کمک‌های پزشکی ارسال شده به غزه تنها 5 درصد نیاز بیمارستان‌هاست

او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی از شمال تا جنوب غزه ادامه دارد و اسرائیلی‌ها به هیچ کس اعم از نیروهای مقاومت تا غیر نظامی‌ها رحم نمی‌کنند.

بلبیسی گفت: رژیم صهیونیستی مقر سازمان‌های بین‌المللی را هم مورد حمله قرار می‌دهد تا هیچ کمکی به آوارگان فلسطینی نرسد.

خبرنگار شبکه افق در غزه خاطرنشان کرد: از 21 اکتبر تاکنون، کمک‌های انسان‌دوستانه و پزشکی به غزه می‌رسند ولی فقط پنج درصد نیاز بیمارستان‌ها تامین می‌شود.

پیش‌بینی عجیب امام خمینی(ره) درباره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

در ادامه گفت‌وگو با علی عبدی پی گرفته شد؛ او اظهار کرد: بصیرت امام خمینی(ره) در مورد مسئله فلسطین بی نظیر است؛ سال 1342 کسی اصلا به این موضوع فکر نمی‌کرد ولی ایشان در همان زمان سخنرانی کوبنده‌ای داشتند که موجب بازداشت و تبعیدشان شد.

این کارشناس مسائل فلسطین افزود: نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی نامه‌ای محرمانه به شاه نوشته بود، سه روز بعد امام خمینی(ره) سخنرانی کردند و گویی از محتوای نامه مطلع بودند و ناظر به فحوای آن نامه، شاه را خطاب قرار دادند.

او ادامه داد: ایشان حتی گفته بودند «اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت دانشمند باشد» سال‌ها قبل از اینکه شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای در ایران باشیم.

اسناد تاریخی در مورد اسرائیل که فراموش شده‌اند!

عبدی خاطرنشان کرد: از حبیب الله القانیان معمولا به عنوان یک کارآفرین موفق در ایران نام برده می‌شود ولی اسناد تاریخی نشان می‌دهند او یکی از اسپانسرهای اصلی اسرائیل در ایران بوده است.

او افزود: آدم‌های بی سوادی که می‌گویند در جریان مبارزات انقلابی، شعاری علیه اسرائیل نداشتیم، به سخنرانی‌های امام راحل در سال‌های 42 و 43 نگاه کنند.

عبدی گفت: حتی در گروه‌های چپ هم گفتمان فلسطین وجود داشته و نیروهایی با عنوان «فلسطین» وجود داشت و حتی برخی افراد آنها به همانجا برای آموزش می‌رفتند.

وقتی پیش از انقلاب هم در خیابان‌های تهران شعار «مرگ بر اسرائیل» شنیده می‌شد

این کارشناس مسائل فلسطین عنوان کرد: تنها یک بار خفقان رژیم شاه بر مردم ایران در مورد قضیه فلسطین برداشته شد و آن هم بعد از بازی تیم‌های فوتبال ایران و اسرائیل بود که تیم ایران بازی را برد و مردم تهران در خیابان‌ها جشن پیروزی برگزار کردند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

سیاست حمایت آمریکا از اسرائیل تغییرناپذیر است

در بخش بعدی، ارتباط اینترنتی با اسکات بنت - افسر سابق اطلاعاتی آمریکا – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: سال‌هاست جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین جریان دارد، راهپیمایی روز قدس و ابراز انزجار از اسرائیل، یک رویداد انسانی است و ربطی به دین و مذهب ندارد.

بنت افزود: اردوگاه غرب در دروغگویی هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست؛ امروز در کنگره و رسانه‌های آمریکا می‌گویند قضیه خیلی ساده است و اگر در غزه آتش‌بس شود، همه چیز تمام می‌شود ولی در عین حال روند ارسال سلاح برای اسرائیل ادامه دارد.

این افسر سابق اطلاعاتی آمریکایی گفت: اینگونه حرف‌های جو بایدن که حرف از آتش‌بس می‌زند، چهره ایالات متحده را بهتر نمی‌کند چون سیاست حمایت از اسرائیل تغییرناپذیر است.

او خاطرنشان کرد: در عین حال نتانیاهو عقیده دارد هر کاری دلش بخواهد می‌تواند بکند و غرب هم باید صرفا از او حمایت کند.

سیلی ایران به اسرائیل قطعی است

علی خضریان – نماینده مجلس – دیگر مهمان به افق فلسطین بود؛ او با اشاره به اینکه سیلی ایران به اسرائیل قطعی است اظهار کرد: زمان و مکان آن را جمهوری اسلامی و فرماندهان مقاومت تعیین می‌کنند.

خضریان افزود: امروز دست برتر با جبهه مقاومت است و ترس بر اردوگاه صهیونیست‌ها سایه افکنده است.

نوسانات شدید قیمت دلار منطقی نیست و دولت باید آن را کنترل کند

عضو کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: دولتی داشتیم که آب خوردن مردم ایران را هم به تحریم‌ها و روابط خارجی پیوند می‌زد ولی در همه این سال‌ها و با همه تلاطم‌های اقتصادی، آیا کسی می‌تواند بگوید امروز در ایران قحطی آمده و در تامین کالاها مشکلی وجود دارد؟

او در پاسخ به این سوال حسینی که آیا این همه نوسان قیمت دلار طبیعی است؟ گفت: بخشی از این مسئله طبیعی نیست و دولت و بانک مرکزی باید این مسئله را کنترل کنند و انتظار مردم هم درست است که این تلاطم‌ها و نوسانات وجود نداشته باشد البته تحریم‌ها هم موثر بوده‌اند.

دو پیام مهم موضع‌گیری سریع آمریکا درباره عملیات دمشق

خضریان در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: در حوزه مسائل راهبردی، 6 ماه اخیر به اتفاقاتی که باید در منطقه رخ می‌داد سرعت بخشید البته حذف داعش، حفظ سوریه، جنگ 33 روزه و نبرد 22 روزه و اتفاقات یمن هم تاثیرگذار بوده‌اند.

به گفته او، طوفان الاقصی تغییر معادلات منطقه‌ای را به گونه‌ای رقم زده که قابل انکار نیست؛ امروز آمریکا و اروپا معترفند که باید به این تغییر معادلات تن بدهند.

این نماینده مجلس افزود: اعلام موضع سریع آمریکا مبنی بر اینکه در عملیات دمشق دست نداشته‌اند دو پیام دارد؛ نخست اینکه اسرائیل بدون هماهنگی با آنها کاری انجام داده و دوم اینکه ایالات متحده بی تقصیر است و ایران نباید مواضعش را مورد تهدید قرار دهد که نشان‌دهنده اقتدار نظام اسلامی در منطقه است.

از برخی کشورهای اسلامی همراه با اسرائیل گلایه داریم

او با بیان اینکه اولین آسیبی که اسرائیل را مفتضح کرد، همان عملیات هفتم اکتبر بود، عملیاتی که ماه‌ها تمرین و هماهنگی نیاز داشت و اسرائیل از آنها بی اطلاع بود گفت: در حوزه اقتصاد، انتظار می‌رود رژیم صهیونیستی بیش از آنچه اعلام شده آسیب دیده باشد چون هم جنگ هزینه دارد و هم محاصره اقتصادی کم کم تقویت می‌شود البته از دولت‌های اسلامی که حلقه محاصره اقتصادی را تکمیل نکرده‌اند گلایه داریم.

خضریان خاطرنشان کرد: برخی از این کشورها دچار بیماری «ماندن در گذشته» شده‌اند، هر چند جمهوری اسلامی بارها به آنها متذکر شده بود که اسرائیل فرو می‌پاشد و قابل اطمینان نیست.

اقدام جدی مجلس برای قطع ارتباط شرکت‌های ایرانی با برندهای حامی اسرائیل

این نماینده مجلس گفت: در زمینه حمایت از پویش تحریم کالاهای صهیونیستی یا برندهایی که حق نشان به کارخانجات حامی اسرائیل می‌پردازند مورد توجه مجلس شورای اسلامی هستند و در این زمینه از وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد، گمرک و بانک مرکزی مطالبه داریم که از این شرکت‌ها بخواهد ارتباط خود را با آن برندها را مشخص کنند؛ اگر هم تولید داخلی است نباید حق نشان به برندهای خارجی حامی اسرائیل بدهند.

او تصریح کرد: در کمیسیون اصل 90 پرونده این موضوع باز شده و کمیته‌های اقتصادی و همچنین سیاسی و امنیتی کار را شروع کرده‌اند تا علت تعلل را از سوی دولت پیگیری کنند ضمن اینکه اگر مسئولان دستگاه‌های ذیربط مماشات کنند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد غزه خیمه شب بازی است

بخش انتهایی برنامه، گفت‌وگو با سید مصطفی خوش چشم – کارشناس مسائل منطقه – بود؛ او با بیان اینکه قطعنامه و جلسه اخیر شورای امنیت در مورد حمله به سفارت ایران و جنگ غزه یک خیمه‌شب بازی است و نباید به نهادهای بین‌المللی دل بست، البته این بدان معنا نیست که از این ظرفیت‌ها استفاده نکنیم.

خوش چشم افزود: باید با کشورهای مختلف مثل الجزایر گفت‌وگو می‌کردیم تا در شورای امنیت مطرح کنند رژیم صهیونیستی به خاطر اقدام جنایتکارانه خود، زیر فشار اقتصادی و سیاسی قرار بگیرد.

به گفته او، روس‌ها عنوان کردند که اقدام، راه را برای دیگر کشورها و حمله به سفارتخانه‌ها باز می‌کند.

حمله به کنسولگری ایران قطعا با اطلاع آمریکا بود

خوش چشم خاطرنشان کرد: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران قطعا با اطلاع آمریکا بوده است چون آنها هیچ وقت اقدامی با این سطح از ریسک نمی‌کنند که خطر جنگ با ایران را در پی داشته باشد.

سخنگوی نجباء عراق: 240 ضربه اساسی به آمریکا و اسرائیل زده‌ایم

در ادامه با حسین علی نورالموسوی - سخنگوی گروه مقاومت نجباء عراق - گفت‌وگوی اینترنتی برقرار شد؛ او اظهار کرد: از همان ابتدا مخالف حضور نیروهای آمریکایی در عراق بودیم و عملیات‌هایی علیه آنها داشتیم؛ در جریان ضرباتی که به آنها و صهیونیست‌ها زدیم تا این پیام را برسانیم که مقاومت عراق در مقابل برادران فلسطینی خود می‌ماند.

الموسوی افزود: بیش از 240 ضربه اساسی در عراق، سوریه و اراضی اشغالی به نیروهای آمریکایی و اسرائیل وارد کرده‌ایم.

سخنگوی گروه مقاومت نجباء عراق خاطرنشان کرد: هیچ گاه از مسئله اصلی خود یعنی فلسطین دست نمی‌کشیم و هر کاری خواهیم کرد تا آمریکایی‌ها مجبور شوند از منطقه بیرون بروند به همین دلیل حجم عملیات‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و مناطقی را داخل اراضی اشغالی از جمله در ایلات مورد حمله قرار دادیم.

قائله دیشب جیش العدل مأموریت از سوی اسرائیل بود

در ادامه گفت‌وگو با خوش چشم پی گرفته شد؛ او اظهار کرد: اسرائیل برای اینکه ضرباتی را به ایران وارد کند به جیش العدل مأموریت داد قائله شب گذشته را به راه بیندازد.

این کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: این یک جنگ روانی تمام عیار است تا ما را مشغول کند چون ایران اگر بخواهد پاسخ بدهد اقدامی مثل حمله به عین الاسد انجام می‌دهد؛ عملیاتی که هم شامل جنگ الکترونیک و هم تهاجم موشکی بود.

او تصریح کرد: اسرائیلی‌ها دچار نبرد الکترونیکی تمام عیار شده‌اند به همین دلیل ترس فراوانی گریبان آنها را گرفته است.

پاسخ ایران به اسرائیل باید 10 پله بالاتر از حملات آنها باشد

خوش چشم با بیان اینکه قبلا گفته بودم اگر مساوی یا حتی یک پله بالاتر به اسرائیلی‌ها پاسخ بدهیم، آنها دو پله بالاتر می‌زنند عنوان کرد: دیدیم که نفر سوم سپاه قدس و کنسولگری ایران را زدند، این راهبرد آنهاست.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: باید چندین پله بالاتر یعنی چسبیده به خط جنگ، پاسخ بدهیم تا بتوانیم تا حد 50 درصد، بازدارندگی ایجاد کنیم.

به گفته او، اسرائیل می‌داند حمله به ساختمان کنسولگری ریسک بالایی دارد ولی بر اساس راهبرد خود این کار را انجام می‌دهد.

آمریکا نمی‌خواهد جبهه سوم جنگ گشوده شود

خوش چشم خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد جنگ با ایران را شروع کند چون هم با چین و روسیه در جاهای دیگر درگیر است و هم می‌داند اگر جبهه جدیدی ایجاد شود، ناتو درگیر خواهد شد بنابراین وضعیت باب المندب و دریای سرخ را در همین سطح نگه می‌دارد.

این کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در پخش زنده تلویزیونی و در پاسخ به این سوال که چرا قطعنامه‌های شورای امنیت را وتو می‌کند گفته بود برای اینکه اگر جنگ الان تمام شود، حماس برنده خواهد بود.

نظام تحت تاثیر احساسات پاسخ اسرائیل را نخواهد داد

او با بیان اینکه اسرائیل می‌خواهد جنگ با ایران آغاز شود هر چند اگر در وهله نخست ضرباتی هم متحمل شود افزود: اما در گام دوم، آمریکا و ناتو وارد عمل خواهند شد ضمن اینکه بمب اتم هم برای وضعیت نهایی در اختیار دارد؛ اگر الان پاسخ اسرائیل را ندهیم، آنها همچنان جلو می‌آیند و بالاتر از سردار زاهدی را خواهند زد.

خوش چشم ادامه داد: ایران باید محاصره اسرائیل را از نظر کمی و کیفی افزایش دهد و ضربات متعدد و محکمی وارد کند البته این را هم مد نظر داشته باشیم که با شلیک موشک، ممکن است دلار بشود 100 هزار تومان، پس بانک مرکزی پیش از آن باید آمادگی لازم را ایجاد کند.

او گفت: نظام همه جوانب اقتصادی و سیاسی را مد نظر قرار می‌دهد و تحت تاثیر احساسات، واکنش نشان نمی‌دهد بلکه منافع ملی را در نظر می‌گیرد.

احتمال انتشار سناریوهای دروغین اسرائیل در مورد پاسخ ایران هست

خوش چشم اضافه کرد: این توانایی وجود دارد که از نظر کمی و کیفی، تمام کشتی‌های صهیونیستی را در سراسر جهان مورد تهدید قرار داد، جبهه مقاومت هم حملات خود را تشدید کرده و نقاط حمله اطراف اسرائیل را زیاد کند تا فشار آن قدر زیاد شود که کل دنیا بگویند این جواب از سوی ایران بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه جواب ایران باید جنگ ترکیبی و در چارچوب راهبردها باشد گفت: یعنی هم نبرد سایبری به راه بیفتد، در حوزه‌های دیگر که مولفه قدرت داریم پاسخ بدهیم.

او افزود: فعالان فضای مجازی این را بدانند که اسرائیل در این شرایط سناریوهای دروغین برای نمایش ناتوانی ایران اجرا خواهد کرد.

آتش‌بس در غزه پایان نبرد آمریکا و اسرائیل با مقاومت نیست

خوش چشم ادامه داد: ایران و جبهه مقاومت در وضعیتی مثل قایق‌رانی در آب‌های خروشان هستند، نه توققی دارند و نه به عقب بر می‌گردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: چه در غزه آتش‌بس بشود یا نشود، آمریکا و اسرائیل دوباره به میدان می‌آیند تا ظرفیت قوی محور مقاومت را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی خنثی کنند؛ خشم مقدس مردم ایران باید حفظ شود و امروز نه، 6 ماه دیگر به کار می‌آید.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها