مشاهده خبر

جمعه 10 فروردین 1403

همه اینها بچه مسجدی هستند

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» جمعه شب با موضوع نقش مساجد در هم افزایی مردمی برای اعلام حمایت از غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط اینترنتی با یوسف الفروی - کارشناس مسائل سیاسی در سوریه – برقرار شد.

او در پاسخ به سوال حسینی مجری به افق فلسطین درباره اقدام نتانیاهو و دستور به شاباک و موساد برای بررسی مذاکرات آتش بس اظهار کرد: با توجه به دستور نتانیاهو برای اعزام تیم مذاکره‌کننده با مقاومت، به نظر می‌رسد وضعیت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بسیار به هم ریخته است، ضمن اینکه قطعنامه شورای امنیت هم صادر شده و جامعه جهانی هم به اسرائیل فشار آورده است.

الفروری خاطرنشان کرد: هر چند نتانیاهو مذاکرات را از سر گرفته، ولی به برقراری آتش بس و اتمام جنگ خوشبین نیستم چون اسرائیل آمادگی پذیرش آتش بس و خواسته‌های مقاومت را ندارد.

او ادامه داد: ارتش اسرائیل خسته شده و سربازانش به دنبال توقف جنگ هستند ولی نتانیاهو و کابینه‌اش اگر بخواهند هم نمی‌توانند آتش بسی که مد نظر گروه‌های مقاومت است را اجرایی کنند.

چرا غزه و بیت المقدس برای مسلمانان مهم است؟

در ادامه، حجت‌الاسلام کمال خداداده - رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد – مهمان برنامه به افق فلسطین شد.

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: در مساجد اربعه، هر رکعت نماز ثواب هزاران رکعت را دارد که یکی از آنها مسجدالاقصی است ضمن اینکه قبور مطهر بسیاری از انبیای الهی هم در همین مکان قرار دارد.

خداداده افزود: غزه علاوه بر اینکه یک کشور اسلامی و ناموس مسلمانان است، جایی است که پیامبر اکرم(ص) از آنجا به معراج رفته و قبله نخست مسلمانان هم بوده است که نشان‌دهنده اهمیت این مکان برای ماست.

آیا مساجد در قضیه جنگ غزه، عملکرد مناسبی داشتند؟

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساج با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات مساجد این است که دوربین‌ها روی مسجدها زوم نیستند گفت: دوربین‌های ما دیگر اماکن را بیشتر نشان می‌دهند و سپس مساجد متهم می‌شوند که کاری انجام نمی‌دهند.

او ادامه داد: بسیاری از پویش‌های مذهبی و فرهنگی از مساجد شروع می‌شوند یا اینکه بین بچه‌های مسجدی، تبلیغ می‌شوند و گسترش می‌یابند.

خداداده خاطرنشان کرد: جایگاه مسجد، در واقع همین جامعه ایمانی ماست که کارهای بزرگی انجام می‌دهند ولی نتوانسته‌ایم کارکرد مساجد را به درستی نشان بدهیم.

عقلانیت جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت در جنگ غزه

این مقام مسئول در حوزه مساجد گفت: جمهوری اسلامی در مدیریت واکنش‌ها نسبت به جنگ غزه، عقلانیت به خرج داده و با کمترین هزینه، کار با پیش برده است.

او افزود: برنامه‌ریزی ایران برای محور مقاومت، بلندمدت است و بر همین اساس نمی‌توان با اقدامات احساسی و زودهنگام، مدیریت افکار عمومی و حمایت از مقاومت را انجام داد.

وقتی از انسان بودن خود شرم می‌کنیم

خداداده با تاکید بر اینکه درد غزه، تکراری نمی‌شود هر چند اگر به برخی صحنه‌ها و اخبار عادت کرده باشیم تصریح کرد: با مشاهده جنایات صهیونیست‌ها، از انسان بودن خود شرم می‌کنم، اینکه نمی‌توانیم برای مردم مظلوم غزه کاری کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: در عین حال همچنان برخی کشورهای اسلامی، نفت و گاز و غذای اسرائیل را تامین می‌کنند؛ مردم فلسطین با اسرائیل نمی‌جنگند بلکه با همه دولت‌ها در حال مبارزه هستند.

اعدام میدانی مردم فلسطین، جنایت عادی شده صهیونیست‌ها

پس از آن با مازن بلبیسی – خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین در غزه – ارتباط اینترنتی برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: اعدام میدانی، جنایت همیشگی صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌هاست و برای آنها تفاوتی هم بین زن و مرد و کودک وجود ندارد.

بلبیسی افزود: آوارگانی که از شمال به جنوب غزه آمده‌اند و پرچم سفید هم در دست گرفته‌اند، توسط سربازان اسرائیلی به دام می‌افتند و به صورت میدانی اعدام می‌شوند.

تجمع اعتراضی مردم زنجان در اعتراض به جنایات اسرائیل

بخش انتهایی برنامه هم به گفت‌وگوی اینترنتی با حسین محمدی - مسئول ناحیه بسیج دانشجویی زنجان – اختصاصی داشت.

او در گفت‌وگو با حسینی ابراز کرد: بعد از اتفاقات تلخ بیمارستان شفا، دانشجویان و مردم زنجان به تلاطم افتادند و خواستار انجام کاری بودند، ولو اینکه در حد یک تجمع اعتراضی باشد.

محمدی افزود: بر این اساس فراخوانی برای برگزاری تجمع در گلزار شهدای زنجان اعلام شد چون عقیده داریم شهدا، پیشقراولان مقاومت بوده و هستند.

او ادامه داد: بعد از هفتم اکتبر، با سوالات زیادی در دانشگاه‌ها مواجه شدیم، اینکه آیا طوفان الاقصی به این همه سختی و رنج می‌ارزید یا نه و جنبش دانشجویی هم وظیفه خود دانست که به روشنگری در این زمینه بپردازد و شبهات نسل امروز و دیروز را پاسخ دهد در حقیقت به جهاد تبیین در این زمینه پرداخت.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها