مشاهده خبر

چهار شنبه 8 فروردین 1403

مقاومت از کشورهای عربی نا امید شده است

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، چهارشنبه شب با حضور عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با گرک سیمون – تحلیلگر مسائل سیاسی در سوئد – برقرار شد.

او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: قطعنامه‌های سازمان ملل الزام‌آور هستند ولی متاسفانه این قطعنامه‌ها عملا و به خاطر حمایتی که آمریکا از اسرائیل دارد، الزامی در پی ندارند.

سیمون افزود: در مورد رژیم صهیونیستی، شاهد آسان گرفتن شورای امنیت و کشورهای غربی هستیم و در این بین اقدام کلمبیا و تهدید به قطع رابطه در مورد عدم تمکین اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت، قابل تقدیر است.

او ادامه داد: استانداردهای دوگانه در عرصه بین‌المللی حاکم هستند و اگر کشور دیگری غیر از اسرائیل بودند، حتما علیه آنها سخت گرفته می‌شد.

پس از آن بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی و سپس گزارشی اختصاصی از غزه پخش شد.

مهمان ویژه برنامه به افق فلسطین هم ابوشاهین از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود.

جنگ غزه فریبکاری دولت‌ها و رسانه‌های غربی را خنثی کرد

او در استودیوی شبکه افق و در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: ما چهره واقعی اسرائیل را می‌شناختیم ولی امروز افکار عمومی در کشورهای غربی هم با این چهره وحشتناک آشنا شده‌اند، همان مردمی که به خاطر مواضع سیاسی دولت‌ها و اقدامات رسانه‌هایشان، فریب می‌خوردند.

ابوشاهین افزود: وحشی‌گری صهیونیست‌ها در جنگ غزه، قابل توصیف نیست و آنچه علیه فلسطینی‌ها روا داشته شده، زندگی دشواری را برای آنها رقم زده است.

چرا مقاومت به اندیشه حاکم در فلسطین تبدیل شده است؟

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه کشتار مردم فلسطین چه در غزه و چه در کرانه باختری ادامه دارد گفت: ایمان والای مردم فلسطین، آنها را مقاومت نگه داشته است چه اینکه راهی جز مقاومت هم نداریم.

او ادامه داد: بیش از 70 سال از اشغال فلسطین می‌گذرد و همه راه‌ها هم امتحان شده، از جمله مذاکره با آمریکا و رژیم صهیونیستی که نتیجه نداده و امروز به خوبی می‌دانیم هیچ گزینه‌ای جز مقاومت برای حفظ کرامت خود نداریم.

ارتباط حضور نمایندگان مقاومت در تهران با قطعنامه شورای امنیت چیست؟

ابوشاهین خاطرنشان کرد: سفر رهبران گروه‌های مقاومت به تهران، امری طبیعی است که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و ارتباطی هم به صدور قطعنامه شورای امنیت ندارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی افزود: رایزنی بین گروه‌های مقاومت در منطقه با مقامات جمهوری اسلامی همیشه وجود داشته است؛ از ابتدای جنگ غزه هم در همه سطوح، شاهد رایزنی جمهوری اسلامی با گروه‌های مقاومت منطقه بوده‌ایم.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی: به نظر نمی‌رسد آتش‌بس محقق شود

او تصریح کرد: مذاکرات برای آتش بس ادامه دارد ولی با کارشکنی صهیونیست‌ها مواجه هستیم، این رژیم همیشه علیرغم نرمشی که مقاومت نشان می‌دهد، همواره اهل تندروی و جنایت بوده است.

ابوشاهین گفت: اسرائیلی‌ها به همه مکان‌ها از جمله مراکز درمانی و بیمارستان‌ها حمله می‌کنند که نمی‌تواند به آتش بس ختم شود.

انتقاد شدید عضو سیاسی جهاد اسلامی از سران کشورهای اسلامی و عربی

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه نمی‌توانیم به نظام‌های رسمی عربی اعتماد کنیم عنوان کرد: آنها در آزمون حمایت از ملت فلسطین رد شدند و هیچ اقدام عملی از آنها ندیدیم حتی از مسئولان رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

به گفته او، کشورهای عربی می‌توانستند به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند، حداقل این بود که گذرگاه‌ها را برای ما باز می‌کردند البته ما از نظام‌های عربی و اسلامی درخواست کمکی نداریم و از آنها نا امید شده‌ایم.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها