مشاهده خبر

چهار شنبه 23 اسفند 1402

مردی که همه برای ترورش همدست شدند!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب با موضوع زندگی و مبارزات شهید عماد مغنیه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، آخرین اخبار میدان جنگ غزه با حضور مهدی آقا موسی طهرانی روی آنتن رفت و در ادامه گزارش اختصاصی به افق فلسطین از غزه پخش شد.

در آینده نزدیک خسارات اقتصادی اسرائیل از جنگ غزه مشخص خواهد شد

سپس ارتباط اینترنتی با توبیاس فنینگ - خبرنگار آلمانی – برقرار شد.

او در پاسخ به سوال حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: حوثی‌ها خیلی محکم ایستاده‌اند و می‌گویند حملاتشان علیه کشتی‌های صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی ادامه خواهد داشت.

فنینگ خاطرنشان کرد: نکته اساسی در این بین آن است که بقیه کشورهای عربی کجا هستند و چرا فقط یمنی‌ها برای حمایت از فلسطینی‌ها به میدان آمده‌اند؟

او افزود: در آینده و زمانی که ترازهای اقتصادی اعلام شود، مشخص می‌شود تجار صهیونیست چه هزینه‌ی زیادی به خاطر اقدامات انصارالله پرداخت کرده‌اند.

نقش عماد مغنیه در تاثیر بیشتر اقدامات حاج قاسم

در ادامه علی عبدی - کارشناس مسائل فلسطین – در استودیو حضور یافت تا در این قسمت درباره عماد مغنیه، مطالبی را بیان کند.

او اظهار کرد: اگر عماد مغنیه نبود، شاید فتوحات حاج قاسم سلیمانی در این سطح در منطقه آشکار نمی‌شد.

مردی که در 22 سالگی آمریکا را از لبنان بیرون کرد

عبدی خاطرنشان کرد: ویژگی‌ها و خلاقیت‌های شهید عماد مغنیه در سطحی است که می‌توانیم مقاومت لبنان را به قبل و بعد از او تقسیم کنیم.

این کارشناس مسائل فلسطین به اقدامات مهم شهید مغنیه اشاره و ابراز کرد: حمله شهادت‌طلبانه احمد قصیر به محل ستاد رژیم صهیونیستی در شهر صور و تلفات 110 نفر اسرائیلی‌ها، حمله به مقر نیروهای آمریکایی در فرودگاه بیروت و کشتن بیش از 240 تفنگدار آمریکایی، حمله به مقر چتربازان فرانسوی و تلفات 60 نفری آنها، دو بار حمله به سفارت آمریکا در همان سال‌ها و اتفاقات مهم دیگر، از جمله اقدامات عماد مغنیه به شمار می‌روند.

او افزود: یکی از کارشناسان غربی درباره مغنیه نوشته بود او کسی است که در 22 سالگی، آمریکا را از لبنان بیرون کرد.

نقش عماد مغنیه در فرار اسرائیل از لبنان

عبدی گفت: عماد مغنیه، موازنه قدرت را به نفع مقاومت در مبارزه با صهیونیست‌ها رقم زد و فرماندهی او موجب شد اسرائیلی‌ها از لبنان فرار کنند، شکستی که تا طوفان الاقصی، بزرگ‌ترین ناکامی آنها بود.

این کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه شهید مغنیه عرصه‌های جدیدی را در مبارزه گشود که صهیونیست‌ها توانایی آن را نداشتند همپای او حرکت کنند خاطرنشان کرد: آزادی صدها اسیر فلسطینی و لبنانی، یکی از نتایجی بود که به واسطه اقدامات عماد مغنیه به ثمر نشست.

ماجرای نفوذ عماد مغنیه در موساد چه بود؟

او تصریح کرد: اسرائیل دنبال مغنیه در پاریس می‌گشت ولی او در بیروت بود! مردی که شب و روز نمی‌شناخت و حتی کسانی که با او کار می‌کردند نمی‌دانستند شهید مغنیه دقیقا کجاست.

عبدی با بیان اینکه نفوذ در موساد، یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های شهید مغنیه است که از طریق یک یهودی استرالیایی انجام شد و اسرائیل هنوز درباره آن صحبتی نکرده است گفت: این فرد یهودی، بدون اینکه خودش مطلع باشد، به جاسوس دو جانبه تبدیل شده بود و اطلاعاتی در اختیار حزب الله گذاشت که در جنگ 2006 به کار آمد.

جنگ 33 روزه، نبرد یک تنه عماد مغنیه با اسرائیل بود

این کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به اینکه اوج خلاقیت و فرماندهی شهید عماد مغنیه در جریان جنگ 33 روزه آشکار شد خاطرنشان کرد: با اقدامات مغنیه، نحوه ارتباط سید حسن نصرالله و خود او با یگان‌های مختلف حزب الله به گونه‌ای طراحی شد که اسرائیل هیچ وقت نتوانست آن را کشف کند.

او اضافه کرد: عماد مغنیه در آن جنگ، یک تنه در مقابل همه مقامات سیاسی و نظامی ایستاد و توانست همه آنها را شکست دهد.

نقش عماد مغنیه در شکل‌گیری مقاومت عراق و یمن

عبدی تصریح کرد: شهید عماد مغنیه در شکل‌گیری مقاومت عراق، کمک زیادی به حاج قاسم سلیمانی کرد، آن چیزی که امروز به نام حشدالشعبی می‌شناسیم.

این کارشناس مسائل فلسطین افزود: او توسعه مقاومت به یمن را هم پیش‌بینی کرده بود و نقش مهمی هم در تقویت جبهه مقاومت در غزه داشت و بدون اینکه اسرائیل متوجه شود، از تونل‌های حماس بازدید کرده بود.

چه کسانی در ترور شهید عماد مغنیه دست داشتند؟

او گفت: عملیات ترور عماد مغنیه کار یک سرویس اطلاعاتی نبود، گروهی از سرویسن‌ها که در رأس آنها موساد و CIA حضور داشتند و در مراتب بعدی، آژانس‌های اطلاعاتی سعودی، اماراتی، اردن و حتی نفوذی‌های سوری بودند.

عبدی بیان کرد: غیر ممکن بود که سرویسی اطلاعاتی به تنهایی بتواند عماد مغنیه را پیدا کرده و او را به شهادت برساند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها