مشاهده خبر

پنج شنبه 17 اسفند 1402

مستندسازی جنایات اسرائیل برای فردایی نزدیک

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب 17 اسفندماه با موضوع جنایات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی در غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با رابرت فانتینا - استاد دانشگاه در کانادا – برقرار شد.

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال آزادی تعداد بیشتری از زندانیان خود در مذاکرات آتش‌بس است ولی حماس هم عقیده دارد نمی‌تواند در این شرایط به اسرائیل اعتماد کند چون تعداد زندانیان فلسطینی خیلی بیشتر است.

آمریکا بازی رسانه‌ای راه انداخته و قصد جدی برای آتش‌بس ندارد

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: کامالا هریس گفته است آتش‌بس حتما باید برقرار شود، ولی حقیقت این است که دولت آمریکا روی کاغذ فقط نظر توصیه‌ای دارد.

او ادامه داد: به نظرم آمریکا یک بازی رسانه‌ای به راه انداخته و می‌داند با این تعداد کشته در فلسطین، نمی‌توان با نظر توصیه‌ای، صلح را برقرار کرد.

ترامپ و مسئله جنگ غزه

فانتینا در پاسخ به سوال حسینی در مورد امکان روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: ترامپ همچنان حرف‌های رویایی می‌زند و در سخنرانی‌های انتخاباتی خود هم اشاره‌ای به تعداد بالای کشته شدگان فلسطین نمی‌کند که این مسئله در آینده یک نکته منفی برای او خواهد بود.

به گفته او، انتخاب دوباره ترامپ، یک مصیبت برای آمریکایی‌هاست چون احتمالا دوباره ایالات متحده را از کنوانسیون‌های مختلف خارج می‌کند.

ابعاد گسترده همایش اشغال فلسطین از نگاه حقوق بین‌الملل» در ایران

در ادامه بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی روی آنتن رفت و سپس سعید اوحدی - دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

او با اشاره به برگزاری همایش «اشغال فلسطین از نگاه حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بشر در غزه» در تهران گفت: کمیته ملی حقوق بشردوستانه با حضور چهار وزارتخانه در ایران تشکیل شده و دبیرخانه آن در جمعیت هلال احمر مستقر است که این همایش به همت همین کمیته برگزار شد.

اوحدی خاطرنشان کرد: انگیزه‌ای که در بین جامعه فرهیخته و نخبه کشور برای حمایت از مردم غزه وجود دارد سبب شد 40 هزار نفر از تحصیل‌کردگان دانشگاهی برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کنند.

به گفته او، 21 کشور به صورت آنلاین در همایش شرکت داشتند همچنین حقوقدانانی از آفریقای جنوبی، عمان، سوریه، پاکستان، عراق، مالی و مالزی هم به صورت فیزیکی حضور پیدا کردند.

تحول اصلی بعد از هفتم اکتبر چه بود؟

دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از هفتم اکتبر که طوفان الاقصی شکل گرفت، شاهد سیر تحولی در حوزه‌های نظامی، بازدارندگی و تنویر افکار عمومی و همچنین مجامع بین‌المللی بودیم.

او با بیان اینکه در روزهای نخست، کارتل‌های رسانه‌ای صهیونیستی، موج خبری علیه حماس به راه انداختند عنوان کرد: ولی خون پاک شهدای فلسطینی سبب شد ورق برگردد و در دنیای غرب، اعتراضات گسترده‌ای علیه جنایات اسرائیل به راه بیفتد.

مستندسازی 90 مورد نقض حقوق بشر اسرائیل توسط هلال احمر ایران

اوحدی ادامه داد: 90 مورد نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل، توسط جمعیت هلال احمر مستندسازی و به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه شده است.

او افزود: از هلال احمر کشورهای دیگر خواسته‌ایم همایشی مشابه آنچه امروز در تهران برگزار شد، در کشورهای خودشان برگزار کنند تا فشار سیاسی و حقوقی بیشتری به رژیم صهیونیستی وارد شود.

حق وتو، سدی در برابر 77 قطعنامه ضد صهیونیستی

دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تاکنون 77 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی و جنایات اسرائیل در سازمان ملل مطرح شده است گفت: در عین حال همه آنها به واسطه حق وتو از سوی کشورهای غربی به خصوص آمریکا بی اثر شده است.

او تصریح کرد: در این بین آنچه تاسف‌بار است، ارتباط کشورهای اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی است، ارتباطی که نه با غیرت دینی سازگار است نه با وجدان بشری.

فقط 25 درصد کمک‌ها وارد غزه شده است

اوحدی افزود: تاکنون فقط 25 درصد کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شده، روزانه 25 کامیون که در مقایسه با 250 کامیون پیش از جنگ عدد بسیار کمی است؛ رژیم صهیونیستی از اهرم گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین، به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها