مشاهده خبر

دو شنبه 14 اسفند 1402

«بی بی» از جان اسرائیل چه می‌خواهد؟!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب 14 اسفندماه با موضوع نقش نتانیاهو در تغییر ساخت رژیم صهیونیستی و دلیل تداوم جنگ غزه توسط او، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با دنیل کووالیک - استاد دانشگاه در آمریکا – برقرار شد؛ او در پاسخ به سوال حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: سرنوشت سیاسی نتانیاهو به سمتی رفته که اگر جنگ غزه نبود، شاید او الان در زندان بود.

کووالیک افزود: منتقدان عقیده دارند نتانیاهو از عملیات هفتم اکتبر استقبال هم کرد چون موجب شد او فعلا از دادگاهی شدن مصون بماند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با خودسوزی یکی از نظامیان آمریکایی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی هم گفت: نظامی آمریکایی که مقابل سفارت رژیم صهیونیستی خودسوزی کرد، به این نتیجه رسیده بود که اسرائیل چقدر در غزه جنایت می‌کند و دولت کشورش، چقدر از این رژیم حمایت کرده است.

او ادامه داد: استانداردهای دوگانه در ایالات متحده حاکم است؛ مثلا اگر یک سرباز در خاورمیانه این کار را کرده بود، الان می‌دیدم که CNN و فاکس‌نیوز چه عملیات روانی شدیدی به راه انداخته بودند.

در ادامه بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی پخش شد و پس از آن علی عبدی – کارشناس مسائل فلسطین – در استودیو حضور یافت.

روش اسرائیل دقیقا همان روش هیتلر است

او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: جنایتی که امروز اسرائیلی علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد همان کارهایی است که آلمان نازی با گرسنگی دادن به ساکنان گتوی ورشو، انجام داد و سبب شد جنازه کودکان یهودی بر اثر گرسنگی و سرما در جای جای گتو رها شود.

عبدی افزود: امروز رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی علیه مردم غزه استفاده می‌کند که این روش برخورد با یک گروه مقاومت، جزو رذیلانه‌ترین رفتارهاست.

نتانیاهو، محصول کارگاه افراطی پدر

این کارشناس مسائل فلسطین خاطرنشان کرد: نتانیاهو را می‌توان محصول کارگاه ایدئولوژی فاشیست‌پرور پدرش بدانیم، پدر او که یک خاخام یهودی در مرز بین لهستان و روسیه تزاری بود، به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرد و در نهایت منشی مخصوص ژاپودنیسکی شد، حلقه واسط اندیشه‌های تروریستی بین او و پسرش

او ادامه داد: پدر نتانیاهو یک صهیونیست به شدت افراطی بود که حتی بن گوریون نتوانست او را تحمل کند به همین دلیل او را تحت فشار گذاشت و در نهایت منجر به مهاجرت او به آمریکا شد.

تربیت آمریکایی - صهیونیستی نتانیاهو

عبدی با بیان اینکه نتانیاهو از دبیرستان تا دانشگاه در آمریکا تحصیل کرده و تربیت آمریکایی - صهیونیستی دارد گفت: خودش تعریف می‌کند در بازگشت به سرزمین‌های اشغالی، حتی در سخن گفتن به عبری مشکل داشته است.

این کارشناس مسائل فلسطین افزود: او به شدت تحت تاثیر پدر و برادرش (یوناتان نتانیاهو) قرار داشت که البته برادرش از او سرتر بود ولی با کشته شدن او، بنیامین نتانیاهو توانست پله‌های ترقی را سریع‌تر طی کند.

برای شناختن نتانیاهو «کینگ بی بی» را ببینید

او تصریح کرد: نتانیاهو آدم باهوشی بود و بیانی قوی داشت، به همین دلیل در آمریکا در یک موسسه بازیگری ثبت نام می‌کند تا بتواند مثل آنها حرف بزند به همین دلیل بین سیاستمداران صهیونیست، بهتر از همه حرف می‌زند.

عبدی گفت: مستندی با عنوان «کینگ بی بی» در سال 2020 درباره نتانیاهو ساخته شده که البته با نگاهی اسرائیلی، به زندگی او می‌پردازد، ولی رویکردی انتقادی دارد.

آیا نتانیاهو در قتل اسحاق رابین دست داشت؟

این کارشناس مسائل فلسین با بیان اینکه نتانیاهو بعد از بازگشت به اسرائیل، به عضویت حزب لیکود در آمد خاطرنشان کرد: در سال 1990 و بعد از معاهده اسلو، افراطی‌ترین فرد در ارتباط با این معاهده بود و سخنرانی تندی هم علیه اسحاق رابین انجام داد.

او ادامه داد: بعد از آن بود که رابین ترور شد و تا امروز، خانواده او، نتانیاهو را در قتل نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی شریک می‌دانند هر چند خودش همه این اتهامات را رد می‌کند؛ نتانیاهو واقعا آدم مخوفی است و در جامعه اسرائیل هم بسیاری از او می‌ترسند.

نتانیاهو دشمن ایرانی‌هاست نه صرفا جمهوری اسلامی

عبدی افزود: نتانیاهو اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که در سرزمین‌های اشغالی به دنیا آمده است، او همچنین رکورد بن گوریون در طولانی‌ترین دوره نخست وزیری را هم شکسته است.

این کارشناس مسائل فلسطین گفت: او از دو جهت اهمیت زیادی دارد، نخست اینکه شاخصه‌های سیاست خارجی رژیم صهیونیستی را ارتقا داد که یکی از مهمترین آنها ایران‌ستیزی است؛ دوم اینکه دو قطبی ایجاد شده توسط او در جامعه صهیونیستی، آن قدر وسیع است که می‌توان گفت آینده اسرائیل را نابود کرده است.

به گفته عبدی، نتانیاهو در اظهارات خود، بارها دشمنی خود با مردم ایران و نه جمهوری اسلامی و انقلاب را مورد تاکید قرار داده است.

ارتباط پیچیده نتانیاهو با الیگارش‌های بزرگ یهودی

او خاطرنشان کرد: نتانیاهو اولین نخست وزیر اسرائیل است که ارتباط محکمی با الیگارش‌های بزرگ و زرسالار یهودی دارد، از جمله این افراد روپرت مرداک است.

عبدی با بیان اینکه یک روزنامه را برای حمایت از کمپین تبلیغاتی نتانیاهو به راه انداختند و آن را به صورت رایگان توزیع می‌کردند عنوان کرد: از مهمترین الیگارش‌های در ارتباط با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، لادر است، یکی از کارگزاران معروف خانواده روچیلدها در حوزه بانکداری و بورس است که امروز رئیس کنگره جهانی یهود هم هست.

نتانیاهو، عامل تغییر ساخت سیاسی رژیم صهیونیستی است

این کارشناس مسائل منطقه افزود: صهیونیسم دو شاخه اصلی دارد، صهیونیسم گلوبال که خانواده روچیلدها در رأس آن قرار دارند و صهیونیسم اورشلیمی، همان‌هایی که این رژیم را در اراضی اشغالی مدیریت می‌کنند.

او گفت: در بن بست سیاسی سال گذشته، شکاف بین این دو نوع صهیونیسم آشکار بود و نتانیاهو هم به عقیده من حافظ صهیونیسم گلوبال بود.

عبدی خاطرنشان کرد: نخست وزیر اسرائیل می‌خواست با پشتیبانی الیگارش‌های حامی خود، ساخت سیاسی این رژیم از حالت پارلمانی به سمت حکومتی اقتدارگرا و نظامی سوق یابد تا بهتر، منافع نوع گلوبال صهیونیسم تامین شود.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها