مشاهده خبر

دو شنبه 14 اسفند 1402

از صدام تا نتانیاهو فقط یک قدم فاصله است

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه 13 اسفندماه با حضور یکی از فرماندهان پیشکسوت ارتش، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، قسمت اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی روی آنتن رفت و سپس گزارش اختصاصی به افق فلسطین از آمریکا و تجمع اعتراضی جلوی سفارت رژیم صهیونیستی پخش شد.

از مطالب «به افق فلسطین» در دانشگاه استفاده می‌کنم

پس از آن امیر سرتیپ دربندی - از فرماندهان پیشکسوت ارتش – در استودیو حضور یافت و با سید حسین حسینی به گفت‌وگو نشست.

او اظهار کرد: برنامه به افق فلسطین بسیار به موقع روی آنتن رفت و خیلی هم پر محتواست؛ من بعضی از مطالبی که در این برنامه مطرح می‌شود را یادداشت و در دانشگاه برای دانشجویان مطرح می‌کنم.

3 ویژگی روایت‌گری تاثیرگذار

این فرمانده ارتشی گفت: روایت‌گری باید حماسی و رزمی باشد، عقل و منطقی و در عین حال احساسی و عاطفی هم باشد تا بتواند از تحریف و فراموشی تاریخی جلوگیری کند.

جنایات امروز اسرائیل مشابه کارهای ارتش بعث در دوران جنگ است

او با بیان اینکه تمام جنایت‌هایی که امروز رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، دشمن بعثی در دوران جنگ علیه مردم ایران روا داشت خاطرنشان کرد: از حمله به بیمارستان‌ها و شهادت کادر درمان تا کشتار دانش‌آموزان و ویران کردن شهرها، همه در آن دوره هم وجود داشت.

دربندی تصریح کرد: پزشکان ارتش در حال جراحی مجروحان بودند که به بیمارستان حمله شیمیایی شد، یکی از پزشکان ماسک خود را برداشت و روی صورت بیمار گذاشت تا او آسیبی نبیند.

مدعیان حقوق بشر، نامه عباس دوران به همسرش را بخوانند

این فرمانده پیشکوست ارتش افزود: شهید عباس دوران در نامه‌ای به همسرش نوشته بود یک هفته است به خاطر مأموریت‌های پی در پی، حمام نرفته و پوتینش را در نیاورده است، با این همه مأموریت اما یک بار هم بمبی بر سر مردم غیر نظامی عراق نینداخته است.

او گفت: امروز آنهایی که مدعی حقوق بشر هستند، بیمارستان‌ها، مراسم عروسی، چادر آوارگان و حتی تجمع مردمی که به دنبال کمک‌های غذایی هستند بمباران می‌کنند.

به این فکر کنیم چرا در 45 سال اخیر یک سانتیمتر از خاک ایران جدا نشد

دربندی با بیان اینکه اگر فرهنگ مقاومت و دفاع نبود، امروز در نقشه‌های جغرافیایی باید می‌دیدیم بخشی هم در دوران جمهوری اسلامی از ایران جدا شده است خاطرنشان کرد: روحیه مقاومت بود که موجب شد امروز سرمان بالا باشد و افتخار کنیم یک سانتیمتر از خاک ایران هم پس از انقلاب از کشورمان جدا نشد.

فرمانده‌ای که با جمجمه شکسته، خط مقدم را ترک نکرد

این فرمانده پیشکسوت ارتش افزود: در یکی از عملیات‌ها، فرمانده گردان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و جمجمه‌اش شکسته بود، موقعی که داشتیم او را به عقب منتقل کنیم گفت من را به خط برگردانید، فردا مرحله دوم عملیات است، نمی‌توانم سربازانم را تنها بگذارم؛ امیر مختار راعی، سرانجام چند سال قبل بر اثر جراحات جنگ به شهادت رسید.

ژست‌های دروغین مکرون قابل باور نیست

در ادامه برنامه، با الی حاتم - دیپلمات ارشد سابق فرانسوی – ارتباط اینترنتی برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: موضع امانوئل مکرون از همان ابتدای جنگ غزه، انفعال در برابر رژیم صهیونیستی بود و در هماهنگی کامل با آمریکا عمل می‌کرد.

حاتم افزود: راهپیمایی‌های گسترده مردمی در کشورهای غربی، هیچ تاثیری در سیاست‌های دولتمردان آنها نگذاشته که موجب تاسف است.

این دیپلمات ارشد سابق فرانسوی گفت: اعراب فرانسوی هم با اینکه لابی قوی در پارلمان دارند ولی نتوانسته‌اند دولت‌هایشان را متقاعد کنند دست از این همه حمایت از اسرائیل بردارند.

آخرین اخبار

مستندهای شبکه افق از اقتصاد مقاومتی تا مفاخر ایران زمین روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها