مشاهده خبر

سه شنبه 8 اسفند 1402

آخرین آمار از اسرای صهیونیست نزد حماس

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، سه‌شنبه شب با حضور یکی از مقامات مقاومت حماس، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

1

در بخش نخست، محمدرضا رئوف شیبانی – سفیر اسبق ایران در لبنان، سوریه و تونس – در استودیو حاضر شد؛ او با بیان اینکه استراتژی رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 روزه و غزه، بمباران اهداف نظامی در مرحله اول بود که در هیچ کدام از این دو نبرد، موفق به این کار نشد.

رئوف شیبانی افزود: تشابه دیگر هر دو عملیات اسرائیل، ضربه زدن به مردمی است که حامی مقاومت هستند تا به آنها نشان دهد این حمایت چنان هزینه‌ای در پی خواهد داشت که در این مرحله هم به اهدافش نرسیده است.

اسرائیل می‌خواهد جنگ را گسترش و کشورهای دیگر را وارد آن کند

سفیر اسبق ایران در لبنان، سوریه و تونس خاطرنشان کرد: هر کاری از رژیم صهیونیستی بر می‌آید چنانکه دنیا از رویکرد وحشیانه سربازان اسرائیلی در غزه متعجب است.

او ادامه داد: منطقه‌ای کردن جنگ غزه و وارد کردن بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی به آن یا به نوعی یارگیری در میدان، هدف صهیونیست‌هاست.

رئوف شیبانی با بیان اینکه حزب الله اما به اعتقاد گسترده‌تر کردن میدان نبرد نیست گفت: بلکه فقط می‌خواهد عامل بازدارنده‌ای باشد که اسرائیل را وادار به آتش‌بس کند.

آیا حزب الله به تنهایی می‌تواند جلوی یورش اسرائیل را بگیرد؟

سفیر اسبق ایران در لبنان، سوریه و تونس افزود: در صورت کشیده شدن جنگ به لبنان، مقاومت نیازی به کمک ندارد چه اینکه حماس توانسته است بیش از 140 روز اسرائیل را در غزه زمین‌گیر کند و قدرت حزب الله ده‌ها برابر بیشتر است.

به گفته او، همه می‌دانند اگر جبهه جدیدی در جنوب لبنان باز شود، قطعا شرایط برای رژیم صهیونیستی بدتر خواهد شد.

پارادوکس کشورهای اروپایی برای دفاع از رژیم صهیونیستی

رئوف شیبانی با بیان اینکه حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی، نقطه مشترک همه حامیان غربی این رژیم است خاطرنشان کرد: جنگ غزه، تناقض بزرگی برای آنها به وجود آورده که یکی از آنها، جنایات وحشتناک اسرائیل در این منطقه است.

سفیر اسبق ایران در لبنان، سوریه و تونس افزود: اروپایی‌ها پاسخی برای افکار عمومی مردم خود ندارند ولی در عین حال می‌خواهند موجودیت اسرائیل حفظ شود، این مسئله به خصوص در فرانسه آشکار است.

او تصریح کرد: آمریکا اما متفاوت است و فراتر از قوانین خودش و قوانین بین‌المللی، همه نوع حمایتی از رژیم صهیونیستی دارد و حتی رأی شورای امنیت را وتو می‌کند.

بازداشت 7 هزار فلسطینی تنها در 3 ماه

در بخش بعدی، طلال شریم - مسئول اسرای فلسطینی در حماس – در استودیوی شبکه افق حضور یافت؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: 10 بار به زندان‌های رژیم صهیونیستی رفتم که بیشترین مدت آن 10 سال بود و در مجموع، 18 سال زندانی بودم.

شریم خاطرنشان کرد: تا پیش از هفتم اکتبر، 5200 نفر فلسطینی در اراضی اشغالی اسیر بودند که بسیاری از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.

او با بیان اینکه بعد از طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی تلاش کرد افراد بیشتری را دستگیر کند تا به این ترتیب حمایت مردمی مقاومت را کمرنگ کند گفت: به همین دلیل فقط طی سه ماه بیش از هفت هزار نفر را دستگیر کرد و به این ترتیب 12 هزار نفر در زندان‌های این رژیم محبوسند.

اسرائیل جنازه شهدا را هم زندانی می‌کند!

مسئول اسرای فلسطینی در حماس افزود: سه هزار فلسطینی بر اساس بازداشت اداری در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، بازداشتی بدون دلیل و حتی بدون اتهام

او خاطرنشان کرد: نوع رفتار صهیونیست‌ها با اسرای فلسطینی هم بعد از هفتم اکتبر تغییر کرده به طوری که 10 نفر طی سه ماه در زندان‌های اسرائیل شهید شدند که دلیل آن، قصور و اهمال در رسیدگی پزشکی بود.

به گفته شریم، رژیم صهیونیستی حتی جنازه شهدا را هم تا پایان مهلت محکومیت آنها نگه می‌دارد و به خانواده‌شان تحویل نمی‌دهد.

آیا صلیب سرخ برای اسرای فلسطینی کاری می‌کند؟

مسئول اسرای فلسطینی در حماس ادامه داد: اسرائیل دادگاه و قوانینی هم برای خود دارد ولی آنها را در مورد فلسطینی‌ها اعمال نمی‌کند چون عقیده دارد همه آنها تروریست هستند.

او افزود: صلیب سرخ فقط یک کاغذ به اسرای فلسطینی می‌دهد تا پیامی برای خانواده‌شان بفرستند.

فلسطینی‌هایی که 45 سال است اسیر صهیونیست‌ها هستند

شریم با بیان اینکه تمام اسرای فلسطینی که دارای احکام سنگین بودند، فقط از طریق تبادل آزاد شده‌اند و حزب الله هم همین کار را انجام داده است گفت: رژیم صهیونیستی فقط زبان قدرت را می‌فهمد.

مسئول اسرای فلسطینی در حماس اضافه کرد: یکی از دلایل وقوع طوفان الاقصی هم همین بود، آنها مجاهدان ما را دستگیر کرده بودند و ما هم می‌خواستیم 5200 اسیر خود را آزاد کنیم.

او تصریح کرد: هدف ما این است که اسرای قدیمی که مدت زیادی است در زندان هستند در ابتدای امر آزاد شوند، برخی از آنها 45 سال است که زندانی‌اند.

به گفته شریم، دو هزار اسیر فلسطینی، بیش از 20 سال حکم دارند که محکومیت برخی از آنها حبس ابد است.

آزادی همه اسرای فلسطینی در مقابل 100 سرباز و افسر اسرائیلی

شریم با بیان اینکه حماس هنوز آتش بس را نپذیرفته است عنوان کرد: تنها زمانی آتش بس را می‌پذریم که شرایط اصلی یعنی پایان جنگ، بازگشت مردم به شمال غزه و آزادی اسرایمان محقق شود.

مسئول اسرای فلسطینی در حماس عنوان کرد: 140 نفر از صهیونیست‌ها نزد حماس اسیر هستند که یکصد نفر از آنها را سربازان و افسران ارتش تشکیل می‌دهند؛ برای آزادی آنها همه اسرای قدیمی ما باید آزاد شوند و سپس بقیه فلسطینی‌ها

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها