مشاهده خبر

جمعه 4 اسفند 1402

هر کاری از اسرائیل بر می‌‎آید حتی کشاندن جنگ به لبنان

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» جمعه شب با موضوع احتمال گسترش جنگ غزه به جنوب لبنان، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با سندس الأسعد - خبرنگار لبنانی – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد اگر همه دنیا دست از حمایت فلسطین بردارند، باز هم حزب الله به حمایت خود ادامه می‌دهد.

آیا جنگ به جنوب لبنان کشیده می‌شود؟

این خبرنگار لبنانی خاطرنشان کرد: احتمال گسترش جنگ به جنوب لبنان، به استراتژی امنیتی رژیم صهیونیستی بستگی دارد البته گمان نمی‌کنم اسرائیل توان این کار را داشته باشد.

او ادامه داد: دولت آمریکا هم از یک سو می‌گوید کشتار غیر نظامیان را محکوم می‌کند ولی از سوی دیگر پشتیبانی از اسرائیل را متوقف نمی‌کند، اگر حمایت‌های آمریکا نبود، این رژیم نمی‌توانست به جنایت‌هایش ادامه بدهد.

به گفته الأسعد، در هر صورت مقاومت حزب الله، برای هر سناریویی آماده است و توانمندی دفاع هم دارد.

کشورهای اسلامی دوست اسرائیل و کشورهای غیر اسلامی دشمن صهیونیسم

این خبرنگار لبنانی با بیان اینکه روابط سیاسی، نظامی و اقتصادی اردن و رژیم صهیونیستی بر هیچ کس پوشیده نیست عنوان کرد: آنچه در خیابان‌های اردن می‌بینیم، واکنش طبیعی و خشم مقدس مردم این کشور نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی است.

او تصریح کرد: در عین حال نظام‌های حامی و همراه با اسرائیل، بر مردم خود فشار می‌آورند که حمایتشان را از فلسطینی‌ها عنوان نکنند، از سوی دیگر رئیس جمهور کشورهای غیر عربی و غیر اسلامی همچون برزیل، گفته‌اند هر انسان و دولت آزاده‌ای باید مخالف جنایت‌های رژیم صهیونیستی باشد.

نگرانی جدید دولتمردان اروپایی در مورد رژیم صهیونیستی

پس از آن، سید رضا صدرالحسینی - تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل – در استودیو شبکه افق حضور یافت.

او با بیان اینکه تنفر عمومی در 140 روز گذشته نسبت به رژیم صهیونیستی و اقداماتش در غرب افزایش یافته است گفت: حتی در نشست امنیتی مونیخ، به خطر صهیونیسم‌ستیزی در اروپا پرداخته شده است.

صدرالحسین خاطرنشان کرد: به گفته رهبری، بیداری جهانی کاملا نمایان شده هر چند ممکن است به خاطر شرایط خاص در برخی کشورها، نباید انتظار تظاهرات هفته‌های اول را داشته باشیم ولی پروپاگاندای صهیونیسم فرو ریخته است.

آیا مقاومت برای حمله اسرائیل به رفح آماده است؟

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: همه سناریوها در مورد رفح محتمل است و اگر اسرائیل به این بخش حمله کند، شرایط بسیار دشوار خواهد شد؛ قطعا در 140 روز گذشته، مقاومت پیش‌بینی همه سناریوها را کرده است.

او تصریح کرد: اگر همچنان شاهد حمایت آمریکا از اسرائیل و بی تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی باشیم، مقاومت هم شیوه‌ خود در قبال رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد البته مقاومت مردمی را هم نباید فراموش کرد.

اسرائیل برای موجودیت خود می‌جنگد

صدرالحسینی با بیان اینکه حقیقت این است که رژیم صهیونیستی برای موجودیت خود می‌جنگد و تغییر در راهبردهای نظامی و امنیتی اسرائیل عیان است گفت: مقامات صهیونیست می‌دانند اگر از حمایت آمریکا و ناتو برخوردار نباشند، امکان دارد موجودیتشان از بین برود.

دولت‌های عربی در مورد مسئله فلسطین رفع القلم شده‌اند!

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین و همه حامیان آن، هیچ حسابی روی مقامات کشورهای عربی باز نکرده‌اند چون آنها برای خود هیچ مسئولیتی قائل نیستند.

به گفته او، تکیه اصلی مقاومت بر روی ملت‌هاست و توقعی از دولت‌ها نمی‌رود ولی این مسئله هم جدی است که اگر مقاومت احساس کند بیش از این کشته خواهد داد و اسرائیل بیشتر از اینها حمایت خواهد شد، این امکان وجود دارد که جلوی دوستان خود در کشورهای مختلف را برای بر هم زدن امنیت نگیرد.

مخالفان حزب‌الله هم به تاثیر امنیتی مقاومت ایمان دارند

صدرالحسینی تصریح کرد: سید حسن نصرالله تاکید کرده است اگر غزه سقوط کند، نوبت لبنان فرا می‌رسد، هشداری به دولت و مردم این کشور و البته خود، سپر این حملات خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حتی مخالفان حزب الله در لبنان هم به این حقیقت واقف هستند که می‌توانند در سایه سلاح مقاومت، در امان بمانند گفت: اسرائیل برای موجودیت خود می‌جنگد و احتمال دارد هر اقدامی از جمله گسترش جنگ به لبنان از او سر بزند.

ارتش ملی یمن فقط سربازان زیر پرچم نیستند

او ادامه داد: ارتش ملی یمن در حقیقت متشکل از بسیج مردمی این کشور هم هست نه فقط سربازان زیر پرچم؛ و همین مسئله موجب ترس آمریکا شده است.

صدرالحسینی افزود: تمام تئوری‌های دریانوردی آمریکا و انگلیس در منطقه باب المندب و دریای سرخ به هم ریخته، چون فکرش را نمی‌کردند مجموعه کوچکی که هشت سال زیر فشار جنگ بوده، حالا جلوی آنها بیاستد.

فوتبال و فلسطین، دو عشق برزیلی‌ها

در بخش بعدی، ارتباط زنده اینترنتی با برونو بیکلینی - استاد دانشگاه در برزیل – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: حتی یهودیان کشورهای قاره آمریکا از جمله برزیل، علیه اقدامات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها می‌آیند.

بیکلینی افزود: در مجلس و دولت برزیل، حرف‌های دوگانه‌ای زده می‌شود، البته برزیل در مجموع کشوری مذهبی است و بعضی حرف‌ها عجیب هستند.

او تاکید کرد: مردم برزیل همانطور که فوتبال را دوست دارند فلسطین را هم دوست دارند که از سال 2015 این احساس آنها شدت گرفته است چون افراطیون اسرائیلی از آن سال اعمال خود را بیشتر کردند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها