مشاهده خبر

چهار شنبه 2 اسفند 1402

75 سال فیک نیوز علیه مسئله فلسطین

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب 2 اسفندماه با موضوع تحریف اخبار در مورد فلسطین توسط غربی‌ها، روی آنتن شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، گزارش اختصاصی برنامه از غزه پخش شد و سپس آیتمی در ارتباط با نقش رژیم صهیونیستی در برگزاری جشن‌های 2500 ساله روی آنتن رفت.

کودکان غربی، قربانی تبلیغات صهیونیستی

در ادامه میشل کلون – نویسنده و خبرنگار بلژیکی – در استودیوی شبکه افق حاضر شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: در جوانی و به خاطر تبلیغاتی که در اروپا انجام می‌شد، معتقد بودم اسرائیل یک دموکراسی نوپاست که فلسطینی‌ها به آن حمله کرده‌اند.

کلون خاطرنشان کرد: کودکان غربی، قربانی تبلیغات وسیع این گروه‌ها که صهیونیستی هستند شده‌اند.

نفع اقتصادی و تحریف تاریخ، هدف از تشکیل اسرائیل است

این خبرنگار بلژیکی با بیان اینکه یکی از اولین اهداف غربی‌ها از به وجود آوردن رژیم صهیونیستی و به راه انداختن جنگ، منافع اقتصادی است گفت: دومین مورد، پنهان کردن تاریخ حقیقی استعمار

به گفته او، تشکیل رژیم صهیونیستی از زمان استعمار بریتانیا جزو ایده‌های آنها بود.

کلون افزود: در حال حاضر همه چیز از هفتم اکتبر روایت می‌شود نه از روز نکبت، چون غربی‌ها تاریخ را پاک کرده‌اند.

نقش شبکه‌های اجتماعی در فرو ریختن امپراطوری رسانه‌ای غرب

این خبرنگار بلژیکی تصریح کرد: تشخیص و تفکیک فیک نیوز از اخبار حقیقی، نه فقط مسئولیت خبرنگاران بلکه رسالت همه شهروندان است.

او با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای شهروندان عادی برای شنیدن روایت‌های مختلف است افزود: به عنوان مثال الان هر کس می‌توان حرف حماس را هم بشنود.

راهکاری ساده برای تشخیص فیک نیوز

کلون بیان کرد: نخستین واکنش مثبت در قبال اخباری که احتمال فیک بودن آنها را می‌دهیم، شک کردن به آنهاست.

این نویسنده و خبرنگار بلژیکی گفت: مثلا در اولین روز طوفان الاقصی نباید خبر حمله حماس را در وهله نخست باور کنیم، بلکه باید به سابقه جنایات و حملات صهیونیست‌ها مراجعه کنیم و ببینیم چرا این عملیات انجام شد.

چرا حامیان غربی فلسطین هم حماس را تروریستی می‌دانند؟

او تصریح کرد: برخی حامیان فلسطین در غرب هم هنوز از حماس به عنوان گروهی تروریستی نام می‌برند، چون تبلیغات شدیدی علیه مقاومت در کشورهای غربی جریان دارد.

کلون اضافه کرد: البته کمی دقت، همه چیز را نشان می‌دهد، مثلا چطور ممکن است فلسطینی‌ها با اسلحه‌های سبک، خانه‌های بزرگ اراضی اشغالی را به کلی منهدم کرده باشند؟

محدودیت برای دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب به روایت خبرنگار بلژیکی

این خبرنگار بلژیکی با بیان اینکه وقتی در غرب یا حتی برخی کشورهای عربی در مورد فلسطین و مقاومت و در حمایت از آنها حرف بزنیم، دیگر اجازه فعالیت در دانشگاه داده نمی‌شود گفت: همه شهروندان باید در مورد تشخیص اخبار درست و غیر واقعی تلاش کنند وگرنه این جنگ رسانه‌ای را می‌بازیم.

در ادامه بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی روی آنتن رفت و سپس ارتباط اینترنتی با پیتر فورد - دیپلمات ارشد سابق انگلیس – برقرار شد.

باید به اسرائیل برای پذیرش دولت مستقل فلسطینی فشار آورد

فورد اظهار کرد: تشکیل کشور مستقل فلسطینی امری غیر قابل انکار است ولی صهیونیست‌ها آن قدر لابی کرده‌اند که اجازه نداده‌اند در 30 سال اخیر، بحثی از آن بشود.

این دیپلمات ارشد سابق انگلیسی با بیان اینکه راه حل دو کشوری هم به خاطر کارشکنی‌های اسرائیل هنوز نتوانسته کارایی داشته باشد گفت: به نظرم باید روی رژیم صهیونیستی فشار بین‌المللی بیشتری برای پذیرش دولت مستقل فلسطینی وارد شود.

آیا ادعای مکرون مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی قابل باور است؟

او تصریح کرد: اینکه مکرون حرف از تشکیل دولت مستقل فلسطینی زده چندان واقع‌گرایانه نیست، و نمی‌توان قبول کرد مکرون قلبا دوست دارد کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

فورد خاطرنشان کرد: اینکه یک رئیس جمهور اروپایی این را بگوید کافی نیست و باید فشارهای بیشتری به اسرائیل وارد شود.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها