مشاهده خبر

یک شنبه 29 بهمن 1402

اظهار امیدواری سخنگوی حماس برای پخش «به افق فلسطین» از غزه

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه شب با حضور سخنگوی سیاسی حماس، روی آنتن شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی «به افق فلسطین» در غزه – برقرار شد.

برقرار شد، او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: به خاطر تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به رفح همراه خانواده‌ام به مکانی دیگر آمده‌ایم و این شرایط برای همه یکسان است و هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.

بلبیستی خاطرنشان کرد: امروز هم چندین فلسطینی به شهادت رسیدند، همانطور که از ابتدای جنگ، غیر نظامیان هدف اسرائیلی‌ها قرار می‌گرفتند.

به گفته او، سربازان ارتش صهیونیستی با خونسردی، همه را قتل عام می‌کنند و زن و مرد و کودک و حتی نوزادان و جنین داخل شکم مادران هم برایشان تفاوتی نمی‌کند.

در ادامه اسامه بن حمدان - سخنگوی سیاسی حماس – در استودیوی شبکه افق حاضر شد.

تکذیب ادعای اسرائیل در مورد کشتن 12 هزار نیروی حماس

او در گفت‌وگو با حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: رقم 12 هزار تلفات نیروهای مقاومت که رژیم صهیونیستی آن را اعلام می‌کند نادرست است.

حمدان خاطرنشان کرد: ترس بر رژیم صهیونیستی سایه انداخته چون مقاومت همچنان حضور دارد و می‌تواند دوباره و سه باره، عملیات‌های خود را انجام دهد.

سخنگوی سیاسی حماس گفت: اسرائیل تلاش می‌کند مقاومت ملت فلسطین را انکار کرده و فقط حماس را نشان دهد ولی خودشان هم می‌دانند همه مردم در کنار مقاومت هستند.

تونل‌های حماس بسیار بیشتر از آن چیزی است که اسرائیل کشف کرده است

او تصریح کرد: ارتش صهیونیستی برخی تونل‌های حماس را کشف کرده که این امر در جنگ طبیعی است ولی تونل‌های زیادی هم هستند که اسرائیل از آنها بی خبر است.

حمدان با بیان اینکه هر آنچه از تونل‌ها که توسط ارتش صهیونیستی کشف شده، بسیار کمتر از آن چیزی است که مقاومت ساخته و در اختیار دارد و استفاده می‌کند عنوان کرد: با کاهش پرتاب موشک، برخی گمان کردند تسلیحات مقاومت تمام شده ولی در روزهای اخیر، از داخل مناطق مختلف حتی از خان یونس، موشک‌هایی به سمت اراضی اشغالی شلیک کردیم.

قبل از طوفان الاقصی، پیش‌بینی همه چیز را کرده بودیم

سخنگوی سیاسی حماس افزود: وقتی طوفان الاقصی طراحی و اجرا شد، پیش‌بینی همه چیز شده و تدارکات زیادی انباشته شده بود.

طوفان الاقصی برای آزادی فلسطین بود

او تاکید کرد: ایده‌های مختلفی برای آتش‌بس در غزه مطرح شده، ما برای پایان نبرد اعلام آمادگی کرده‌ایم ولی رژیم صهیونیستی همیشه کارشکنی کرده است.

به گفته حمدان، الان توپ در زمین اسرائیل و کشورهای میانجی است و آنها در نهایت به شروط مقاومت تن خواهند داد.

سخنگوی سیاسی حماس با بیان اینکه هدف از طوفان الاقصی، تغییر شرایط و حرکت به سمت آزادسازی فلسطین بود گفت: در سیاست هم باید همین روش را ادامه دهیم.

رفح از همان ابتدای جنگ بارها مورد حمله قرار گرفت

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی طوری از حمله به رفح حرف می‌زند گویا این منطقه تاکنون مورد تهاجم قرار نگرفته است.

حمدان خاطرنشان کرد: از همان آغاز جنگ غزه، رفح هم مورد حملات متعددی قرار گرفت و فلسطینی‌های زیادی در همین منطقه شهید شدند.

سخنگوی سیاسی حماس با بیان اینکه مقاومت آماده مقابله با رژیم صهیونیستی در همه جای غزه از جمله رفح است عنوان کرد: بحث کوچ اجباری فلسطینی‌ها را به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم و از کشورهای منطقه هم می‌خواهیم حامی ما باشند.

آنهایی که خواهان ورود ایران به جنگ غزه هستند از مقاومت نفرت دارند

حمدان تصریح کرد: اینکه حزب الله یا ایران می‌توانستند کار بیشتری انجام دهند از سوی کسانی مطرح می‌شود که از مقاومت نفرت دارند.

سخنگوی سیاسی حماس افزود: به گروه دیگری که این سوال را می‌پرسند و دوست مقاومت هستند می‌گویم حماس تاکنون با شایستگی این نبرد را مدیریت کرده و توانسته است موضع آمریکا و اسرائیل را بشکند.

او ادامه داد: مقاومت این توانمندی را دارد که نقش مهمی در منطقه ایفا کند و جلوی نفوذ و سیطره آمریکا در منطقه را بگیرد بدون اینکه رژیم صهیونیستی در این زمینه سهیم باشد.

نظر سخنگوی سیاسی حماس در مورد تهدید به گسترش جنگ

حمدان با بیان اینکه طرح گسترش جنگ غزه، بر این مسئله بنا شده که آمریکا وارد نبرد شود به خصوص در جنوب لبنان خاطرنشان کرد: تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش جنگ به جنوب لبنان، سیگنال مثبتی برای ماست و نشان می‌دهد آنها درد می‌کشند و از مقاومت شکست خورده‌اند.

خسارات اقتصادی شدید اسرائیل: کاهش اعتبار بانک‌ها بعد از 50 سال

سخنگوی سیاسی حماس افزود: در جنگ غزه، رسانه‌ها نقش مهمی داشتند به خصوص رسانه‌ای که از مقاومت و ملت فلسطین حمایت کرد.

او با بیان اینکه مهمترین دستاورد این رسانه‌ها آن بود که چهره حقیقی رژیم صهیونیستی را آشکار و روایت اسرائیل را با شکست مواجه کرد گفت: برای نخستین بار، اختلافات داخلی بین مقامات صهیونیست، به بیرون درز کرده و حتی برخی وزرای کابینه از حضور در جلسات نخست وزیر منع شده‌اند.

حمدان تصریح کرد: اقدامات انصارالله بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تاثیر زیادی گذاشته و برای اولین بار طی 50 سال اخیر، اعتبار بانک‌ها در اراضی اشغالی کاهش پیدا کرده است.

کمتر از 20 درصد تونل‌های حماس شناسایی شده‌اند

سخنگوی سیاسی حماس ادامه داد: شهر زیرزمینی (تونل) مقاومت در غزه حقیقت دارد و صهیونیست‌ها هم دریافته‌اند با شبکه پیچیده‌ای از تونل‌ها مواجه هستند.

به گفته او، کمتر از 20 درصد تونل‌ها تاکنون توسط رژیم صهیونیستی شناسایی شده‌اند.

برای پیروزی نهایی آماده‌ایم ماه‌ها در تونل‌ها بمانیم

حمدان عنوان کرد: قطعا حضور شبانه‌روزی در تونل‌ها برای نیروهای مقاومت دشوار است ولی آنها روحیه بالایی دارند و می‌گویند آماده‌اند برای پیروزی نهایی، ماه‌ها در تونل‌ها و زیر زمین بمانند.

«به افق فلسطین» بخشی از عملیات رسانه‌ای مقابله با اسرائیل است

سخنگوی سیاسی حماس با بیان اینکه ملت فلسطین و نیروهای مقاومت در میدان، می‌دانند جمهوری اسلامی در کنار آنها ایستاده و از حمایت‌ها تشکر می‌کنند گفت: برنامه به افق فلسطین قطعا بخشی از عملیات رسانه‌ای برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی است؛ امیدوارم به زودی شاهد اجرای یک قسمت ویژه از این برنامه در غزه باشیم.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها