مشاهده خبر

شنبه 28 بهمن 1402

ویدئوهای جنگ، سلاح جدید مقاومت

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» شنبه شب 28 بهمن ماه با موضوع بعد رسانه‌ای جنگ غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده اینترنتی با کوین برت - استاد دانشگاه در مراکش – برقرار شد؛ او در پاسخ به سوال حسینی مجری به افق فلسطین درباره احتمال حمله اسرائیل به رفح اظهار کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ کاملا از محاصره و حمله به رفح حمایت می‌کنند چون همچنان در حال ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی هستند، سلاح‌هایی که مشخص است در رفح به کار خواهند رفت.

برت خاطرنشان کرد: نه کنگره و نه هیچ نهاد دیگری هم در آمریکا اعتراضی ندارند و بایدن را به خاطر این سطح از حمایت مواخذه نمی‌کنند.

اتحاد رسانه‌ای غربی - عربی برای وارونه‌نمایی حقایق جنگ غزه

پس از آن حسن حیدر - خبرنگار حوزه مقاومت – در استودیو حضور یافت؛ او با بیان اینکه با وجود شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مشهور غربی دیگر نمی‌توانند روی حقایق منطقه و جنگ غزه سرپوش بگذارند گفت: بسیاری از شبکه‌های عربی منطقه هم هستند که اخبار آنها متفاوت از حقایقی است که در فلسطین و لبنان می‌گذرد.

نقش موثر مستندسازی عملیات‌های مقاومت در جنگ

حیدر خاطرنشان کرد: در سال 2000 وقتی مقاومت اسلامی عملیات مهمی را در یکی از پایگاه‌های اسرائیل انجام داد و پرچم حزب الله را در آنجا برافراشت، صهیونیست‌ها مسئله را انکار کردند ولی همان پرچم به نمادی برای عملیات‌های حزب الله تبدیل شد.

این خبرنگار حوزه مقاومت با بیان اینکه بعدها جوانی فلسطینی تانکی اسرائیلی را در غزه منفجر کرد و فیلم او هم منتشر شد که فریاد می‌زد «شعله‌ور شد» افزود: این تصاویر و ویدئوها هستند که امروز بخشی از نبرد را تشکیل می‌دهند.

آمریکا دوست دارند اسرائیل همه فلسطینی‌ها را قتل عام کند!

او تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال این است که با تغییر آمارهای جنگ، روحیه سربازانش را حفظ کند، ولی این حقیقت را در نظر نمی‌گیرد که همه ساکنان غزه، رزمنده مقاومت هستند و هر شخصی که همبستگی خود را با مقاومت اعلام می‌کند، جزئی از این جبهه است.

حیدر افزود: آمریکا و غربی‌ها صد در صد با اقدامات اسرائیل موافق هستند و دوست دارند صهیونیست‌ها همه فلسطینی‌ها را قتل عام کنند.

خبرنگاری که به اندازه 100 نیروی نخبه مقاومت موثر بود

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه خبرنگاران حقیقت را عیان می‌کنند به همین دلیل مورد کینه و دشمنی اسرائیل هستند و تعداد شهدای خبرنگار هم در غزه بسیار زیاد است گفت: رژیم صهیونیستی همیشه علی شعیب (خبرنگار شبکه المنار) را به صورت شخصی تهدید می‌کرد و عقیده داشت او به اندازه 100 نخبه جبهه مقاومت تاثیرگذار است.

مقاومت محدود به یک جبهه نیست

بعد از بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی، محمود حسین موسی - تحلیل‌گر سیاسی – در استودیو حضور یافت و با حسینی مجری به افق فلسطین به گفت‌وگو نشست.

او گفت: سرزمین‌های اشغالی 20 هزار کیلومتر مربع یعنی کمتر از یک استان در ایران وسعت دارد که امروز با موشک‌هایی از لبنان، سوریه، یمن، عراق و از داخل غزه مورد حمله قرار گرفته، پروژه‌ای عظیم که نشان می‌دهد مقاومت فقط یک جبهه نبوده و جبهه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

موسی تصریح کرد: اسرائیل دیگر فهمیده است اگر در آینده بخواهد با یمن درگیر شود، باید با مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین هم درگیر شود.

پاسخ به یک سوال مهم در مورد طوفان الاقصی؛ چرا ایران وارد جنگ نشد؟

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به نظرم اتاق عملیات واحدی برای جبهه مقاومت وجود دارد که معنای مقاومت را به طور کامل درک کرده و جبهه‌های متعدد، بدون هماهنگی کاری نمی‌کنند وگرنه به این موفقیت‌ها دست نمی‌یافتند.

به عقیده او، در ابتدای طوفان الاقصی این سوال وجود داشت که چرا ایران یا حزب الله عملکرد شدیدتری ندارند، ولی امروز همه می‌دانند مقاومت دارای اتاق فکر واحدی است که بر اساس نیاز، عمل می‌کند.

هر طرف جنگ که غیر نظامیان را بکشد قطعا شکست می‌خورد

موسی با بیان اینکه در جنگ، هر طرفی که بر کشتار غیر نظامیان تاکید کند، قطعا شکست می‌خورد عنوان کرد: در ویتنام هم 3 میلیون نفر کشته شدند ولی در نهایت آمریکا بازنده این نبرد شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: کشتار غیر نظامیان، حتی اشخاص بی طرف را حداقل برای دفاع از خود و خانواده‌اش به میدان جنگ می‌آورد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها