مشاهده خبر

چهار شنبه 25 بهمن 1402

خون شریکی ایران و افغانستان در حادثه کرمان

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» سه‌شنبه شب با موضوع رویداد روایت مقاومت روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، گزیده‌ای از سخنرانی زنده عبدالملک حوثی دبیرکل انصارالله یمن پخش شد و سپس زینب شریعتمدار - فعال فرهنگی و اجتماعی – در استودیو حضور یافت.

خرده روایت‌های بزرگ از مقاومت

او با بیان اینکه رویدادی به نام «روایت اربعین» را داشتیم که طوفان الاقصی شروع شد، همانجا اعلام کردیم بخشی برای روایت مقاومت در نظر گرفته‌ایم ولی نه صرفا برای کسانی که اهل قلم هستند بلکه حتی از کودکان کم سن و سال تا پیرزن 70 ساله دعوت کردیم تا احساس خود را نسبت به یک تصویر از غزه بیان کند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: سعی کردیم به سهم خود، صدای مردم غزه باشیم و با عکس نوشت‌هایمان، حرف بزنیم، حتی کودکانی بودند که نمی‌توانستند بنویسند، بنابراین نقاشی کشیدند و در این رویداد شرکت کردند.

همدردی با شهدای افغانستانی حادثه کرمان در رویداد «خون شریکی»

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: بخش «خون شریکی» در رویداد روایت مقاومت برای همدردی با افغانستانی‌هایی اجرا می‌شود که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند ولی توجه زیادی به آنها نشده است.

او تصریح کرد: نام این رویداد برآمده از فرهنگ افغانستانی‌هاست البته این شراکت خونی در گذشته، زمان حمله شوروی به این کشور و همچنین در سوریه رقم خورده بود.

نقش روایت‌گری در ماندگاری فرهنگ مقاومت

شریعتمداری با بیان اینکه اگر بخواهیم با الگوریتم‌های فضای مجازی امروز حرکت کنیم، حذف می‌شویم گفت: چه اینکه همین چند روز قبل صفحه رهبری را هم بستند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: در عین حال باید از شبکه‌های اجتماعی خارجی هم استفاده کنیم هر چند بار که صفحاتمان را ببندند.

او تصریح کرد: این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که همه، اهل فضای مجازی نیستند و در ثانی، روایت‌گری قصه‌پردازانه، تاثیری دارد که ماندگاری آن بسیار بالاست.

بعد از بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی، ارتباط زنده اینترنتی با لامپرینی توما – تحلیل‌گر سیاسی در آتن – برقرار شد.

اگر غرب کاری می‌کرد، اسرائیل مجبور به توقف نسل‌کشی می‌شد

او با بیان اینکه نسل‌کشی اسرائیل در غزه و به خصوص در رفح، قابل کتمان نیست خاطرنشان کرد: برای صهیونیست‌ها هیچ اهمیتی ندارد که شهروندان غیر نظامی، زنان و کودکان را بکشند، بخش اعظمی از جهان غرب هم نگاهی منفعلانه به این مسئله دارد.

توما افزود: اگر غربی‌ها اقدامی انجام می‌دادند، صهیونیست‌ها مجبور می‌شدند جنایاتشان را متوقف کنند.

این تحلیل‌گر سیاسی گفت: آمریکایی‌ها از زمان باراک اوما ژست مخالفت با برخی اقدامات صهیونیست‌ها را گرفتند ولی اینگونه اظهارنظرهای غیر عملی، تهوع‌آور است؛ البته بعید است وضعیت در غزه به همین شکل ادامه پیدا کند.

آخرین اخبار

مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها