مشاهده خبر

شنبه 14 بهمن 1402

30 سال بعد از یک عملیات رازآلود

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» شنبه شب با موضوع رونمایی از کتاب «جنگ بدون صلح» و ماجرای رازآلود عملیات «قانون و نظم عملیاتی»، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست،  نصرت الله محمودزاده – نویسنده کتاب «جنگ بدون صلح» در استودیو حضور یافت؛ او با بیان اینکه برای نوشتن این کتاب حتی وارد سرزمین‌های اشغالی شده است گفت: کتابی که 30 سال برای انتشار آن منتظر ماندم.

محمودزاده افزود: در نگارش این اثر، از منابع اسرائیلی به وفور استفاده کردم، مخاطبان این رمان هم جهانی هستند و مختص کشور خاصی نیست.

روزی که اسرائیل می‌خواست کار حزب‌الله را یکسره کند

این نویسنده خاطرنشان کرد: زمانی بچه‌های حزب‌‌الله لبنان یکی از افسران و فرماندهان صهیونیست را کشته بودند، این مسئله آن قدر برای اسرائیل سنگین بود که شارون دستور داد حتما یک عملیات در همان منطقه انجام شود.

او با بیان اینکه تیپ گولانی مأمور شد روستایی را در جنوب لبنان با خاک یکسان کند گفت: حزب‌الله هم هشت ساعت بعد به منطقه رسیدند و نبرد سختی شکل گرفت.

محمودزاده ادامه داد: سرهنگ شائول صهیونیست و حتی مقام بالاتر او نتوانستند کاری از پیش ببرند تا جایی که شارون با بالگرد خودش را رساند تا شخصا عملیات را رهبری کند.

ماجرای رازآلود یک کتاب درباره عملیاتی ناشناخته

این نویسنده گفت: از جمع 40 نفره حزب‌الله در عملیات «قانون و نظم عملیاتی» فقط دو نفر زنده ماندند، یک نفرشان اسیر شد و دیگری به محل زندگی خود بازگشت که برای نوشتن کتاب «جنگ بدون صلح» همین شخص را پیدا کردم.

او تصریح کرد: برای اینکه کتاب را منتشر کنم، مجبور بودم منتظر بمانم تا شخص اسیر، آزاد شود، همچنین کتاب را زمانی به شهید سید عباس موسوی (دبیرکل سابق حزب الله) دادم که همان روز اسرائیل برای ترور او اقدام کرد.

رزمنده‌ای که بعد از شهادتش هم عامل ترس اسرائیلی‌ها بود

نویسنده کتاب «جنگ بدون صلح» با بیان اینکه همراه با یکی از رزمندگان سابق حزب‌الله وارد روستایی در سرزمین‌های اشغالی شدیم گفت: روستایی که در جریان عملیات  «قانون و نظم عملیاتی» مورد تهاجم صهیونیست‌ها قرار گرفت.

او ادامه داد: آنجا لکه خونی دیدم که همراهم گفت خون یکی از رزمندگان حزب‌الله است، او در حالی که تیر خورده بود باز هم مقاومت کرد و صهیونیست‌ها یک ساعت بعد از شهادتش جرأت کردند به او نزدیک شوند.

پیروزی عجیبی که شارون را خوشحال نکرد

محمودزاده خاطرنشان کرد: در جریان عملیات «قانون و نظم عملیاتی»، رزمندگان حزب الله در حالیکه دعا می‌خواندند یک به یک شهید می‌شدند، ولی اینها شارون را خوشحال نمی‌کرد چون دریافته بود با چه کسانی و چه روحیه‌ای در حال نبرد است.

مدعیان قربانی بودن هولوکاست در پی تکرار آن هستند

این نویسنده با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قصد صلح ندارد و 75 سال است که این را نشان داده است گفت: اگر هولوکاست آن چیزی بوده که اسرائیلی‌ها مدعی آنند، چرا خودشان در پی تکرار آن هستند؟

کارشناس آمریکایی: حمله شب گذشته آمریکا به عراق و سوریه اقدامی جنایتکارانه است

در ادامه با مایک هریس - استاد دانشگاه از آمریکا – ارتباط زنده تصویری برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین با اشاره به حمله شب گذشته ایالات متحده به مواضعی در عراق و سوریه اظهار کرد: اقدامات بایدن در حمله به عراق و سوریه عجیب و نوعی جنایت است چون نمی‌توان با این بهانه‌ها به قلمرو دو کشور حمله کرد.

این کارشناس سیاسی افزود: مردم آمریکا هم با نگرانی به این عملیات نظامی نگاه می‌کنند چون حضور ارتش کشورشان در افغانستان و عراق را به یاد می‌آورند.

او تصریح کرد: امیدوارم بایدن این کار را تکرار نکند، این یک اشتباه بود که توسط رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.

آخرین اخبار

بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای آدینه شبکه افق عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها