مشاهده خبر

پنج شنبه 12 بهمن 1402

یک صدای آشنا در «به افق فلسطین»

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب 12 بهمن ماه با حضور محمدرضا سرشار روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، محمدرضا سرشار نویسنده و مجری نام آشنای رادیو و تلویزیون مهمان برنامه شد؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، اسرای فلسطینی در زندان به همدیگر تبریک می‌گفتند.

سرشار خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و مواضع امام خمینی(ره)، جریانی که فروکش کرده بود را در مسیر جدیدی قرار داد و جان تازه‌ای به آن داد.

به گفته او، اینکه اسرائیل غده‌ای سرطانی است و باید حذف شود و همچنین اعلام روز جهانی قدس، از جمله ابتکارات امام خمینی(ره) بودند.

فراز و فرودهای مقاومت فلسطین از نظر سمیر قنطار

این نویسنده با بیان اینکه سمیر قنطار نوشته است وقتی در زندان خبر پیروزی انقلاب در ایران را شنیدیم، خوشحال شدیم اما شروع جنگ ایران و عراق ما را ناامید کرد چون هر دو کشور را پشتیبان ملت فلسطین می‌دانستیم گفت: او همچنین گفته بود با ارتحال امام خمینی(ره) گمان می‌کردیم انقلاب فرو می‌پاشد و پشتیبان ما از دست رفته است ولی با انتخاب رهبر جدید، احساس امنیت و آرامش کردیم.

او ادامه داد: قنطار همچنین جمهوری اسلامی را بزرگ‌ترین حامی انتفاضه فلسطین و مخالفت ایران با قراردادهای اسلو و کمپ دیوید را تاثیرگذار می‌دانست.

انتقاد صریح محمدرضا سرشار از رفتار دو گانه برخی تشکل‌های کودک در ایران

سرشار خاطرنشان کرد: یکی از تشکل‌های مربوط به کودک و نوجوان که در اغتشاشات سال گذشته، گریبان چاک می‌داد، در جریان جنگ غزه هیچ موضعی نگرفت.

این نویسنده با بیان اینکه تنها موضع‌گیری این تشکل‌، یک نامه احساسی در روز جهانی کودک بود که اسمی از هیچ طرف هم نبرده گفت: در عین حال جنگ غزه را هم با زلزله در فلان منطقه مقایسه کرده بود؛ گویی می‌ترسند اسمی از آمریکا و رژیم صهیونیستی بیاورند که مایه تاسف است.

کارشناس آمریکایی: عقب نشینی اسرائیل از شمال غزه احتمالا مقدمه جنگی جدید نباشد

در ادامه بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی روی آنتن رفت و سپس ارتباط زنده اینترنتی با دانیل لازار - کارشناس مسائل سیاسی از آمریکا – برقرار شد.

او در پاسخ به سوال سید حسین حسینی در مورد خروج ارتش اسرائیل از شمال غزه گفت: تخلیه شمال غزه توسط ارتش صهیونیستی، خبری بود که امروز منتشر شد، به نظر می‌رسد مقدمه آتش‌بس باشد که امیدوار هستم این مسئله محقق شود.

لازار خاطرنشان کرد: آتش‌بس زمان مناسبی برای مبادله غیر نظامیان است البته باید دید اگر آتش بس بشود، حماس و رژیم صهیونیستی چه رفتاری خواهند داشت.

این کارشناس آمریکایی گفت: گمان نمی‌کنم اسرائیل به سمت جنگ با حزب الله باشد و به نظرم عقب‌نشینی آنها از غزه، به معنای باز شدن جبهه جدیدی در لبنان نباشد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها