مشاهده خبر

پنج شنبه 12 بهمن 1402

یک صدای آشنا در «به افق فلسطین»

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب 12 بهمن ماه با حضور محمدرضا سرشار روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، محمدرضا سرشار نویسنده و مجری نام آشنای رادیو و تلویزیون مهمان برنامه شد؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، اسرای فلسطینی در زندان به همدیگر تبریک می‌گفتند.

سرشار خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و مواضع امام خمینی(ره)، جریانی که فروکش کرده بود را در مسیر جدیدی قرار داد و جان تازه‌ای به آن داد.

به گفته او، اینکه اسرائیل غده‌ای سرطانی است و باید حذف شود و همچنین اعلام روز جهانی قدس، از جمله ابتکارات امام خمینی(ره) بودند.

فراز و فرودهای مقاومت فلسطین از نظر سمیر قنطار

این نویسنده با بیان اینکه سمیر قنطار نوشته است وقتی در زندان خبر پیروزی انقلاب در ایران را شنیدیم، خوشحال شدیم اما شروع جنگ ایران و عراق ما را ناامید کرد چون هر دو کشور را پشتیبان ملت فلسطین می‌دانستیم گفت: او همچنین گفته بود با ارتحال امام خمینی(ره) گمان می‌کردیم انقلاب فرو می‌پاشد و پشتیبان ما از دست رفته است ولی با انتخاب رهبر جدید، احساس امنیت و آرامش کردیم.

او ادامه داد: قنطار همچنین جمهوری اسلامی را بزرگ‌ترین حامی انتفاضه فلسطین و مخالفت ایران با قراردادهای اسلو و کمپ دیوید را تاثیرگذار می‌دانست.

انتقاد صریح محمدرضا سرشار از رفتار دو گانه برخی تشکل‌های کودک در ایران

سرشار خاطرنشان کرد: یکی از تشکل‌های مربوط به کودک و نوجوان که در اغتشاشات سال گذشته، گریبان چاک می‌داد، در جریان جنگ غزه هیچ موضعی نگرفت.

این نویسنده با بیان اینکه تنها موضع‌گیری این تشکل‌، یک نامه احساسی در روز جهانی کودک بود که اسمی از هیچ طرف هم نبرده گفت: در عین حال جنگ غزه را هم با زلزله در فلان منطقه مقایسه کرده بود؛ گویی می‌ترسند اسمی از آمریکا و رژیم صهیونیستی بیاورند که مایه تاسف است.

کارشناس آمریکایی: عقب نشینی اسرائیل از شمال غزه احتمالا مقدمه جنگی جدید نباشد

در ادامه بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی روی آنتن رفت و سپس ارتباط زنده اینترنتی با دانیل لازار - کارشناس مسائل سیاسی از آمریکا – برقرار شد.

او در پاسخ به سوال سید حسین حسینی در مورد خروج ارتش اسرائیل از شمال غزه گفت: تخلیه شمال غزه توسط ارتش صهیونیستی، خبری بود که امروز منتشر شد، به نظر می‌رسد مقدمه آتش‌بس باشد که امیدوار هستم این مسئله محقق شود.

لازار خاطرنشان کرد: آتش‌بس زمان مناسبی برای مبادله غیر نظامیان است البته باید دید اگر آتش بس بشود، حماس و رژیم صهیونیستی چه رفتاری خواهند داشت.

این کارشناس آمریکایی گفت: گمان نمی‌کنم اسرائیل به سمت جنگ با حزب الله باشد و به نظرم عقب‌نشینی آنها از غزه، به معنای باز شدن جبهه جدیدی در لبنان نباشد.

آخرین اخبار

مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها