مشاهده خبر

دو شنبه 9 بهمن 1402

سهم کشورهای عربی در نسل‌کشی فلسطینی‌ها

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، دوشنبه شب با موضوع سهم کشورهای عربی در نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، محمد حسن زورق - نویسنده و پژوهشگر تاریخ – در استودیو حضور یافت؛ او با اشاره به تلفات بالای فلسطینی‌ها در غزه طی جنگ اخیر اظهار کرد: بعد از جنگ غزه روشن شد کدام یک از دولت‌های عربی واقعا حامی مردم فلسطین هستند و با تاسف باید گفت فقط دو دولت سوریه و یمن هستند که اینگونه‌اند.

زورق خاطرنشان کرد: دولت مستقر در یمن، بر اساس معیارهای قرآنی و اسلامی فکر می‌کند و جنگ غزه را جنگ خودش می‌داند.

به گفته او، دولت‌های عربی و اسلامی یا موشک‌های یمن را که به سمت اسرائیل پرتاب شده رهگیری و منهدم می‌کنند یا گذرگاه‌هایشان به سوی غزه را بسته‌اند تا فاجعه انسانی را تکمیل کند.

چرا کشورهای عربی واقعا حامی فلسطین نیستند؟

این نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه رژیم‌هایی که متکی به مردم نباشند، نیازمند حامی خارجی هستند عنوان کرد: بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی نمی‌توانند خلاف میل آمریکا و صهیونیست‌ها عمل کنند، کشورهایی مثل مصر که تنها یک انتخابات در آن برگزار شده است.

جنگ غزه ماسک دموکراسی را از چهره غرب برداشت

او ادامه داد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به منطقه آمد، آیا تروریسمی آشکارتر و خشن‌تر از آنچه در غزه می‌بینیم می‌تواند وجود داشته باشد؟

زورق افزود: اعلام قطع کمک‌ به آنروا از سوی برخی کشورهای غربی، چهره واقعی آنها را افشا کرده است.

این نویسنده و پژوهشگر خاطرنشان کرد: غرب همیشه می‌گفت اسرائیل بهترین دموکراسی در منطقه را دارد، این چه دموکراسی‌ای است که ساکنان اراضی اشغالی هم این رژیم را قبول ندارند؟

در ادامه بخش اخبار با اجرای مهدی آقا موسی طهرانی پخش شد و سپس گزارشی اختصاصی از یمن با موضوع حمله اخیر مقاومت این کشور به یک کشتی بریتانیایی روی آنتن رفت.

پس از آن با لمیس جید – تحلیل‌گر سیاسی از پرتغال – ارتباط زنده اینترنتی برقرار شد.

دلیل کنار گذاشتن اسرائیل از کنفرانس امنیتی مونیخ چه بود؟

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین گفت: کنار گذاشتن یا اخراج رژیم صهیونیستی از کنفرانس امنیتی مونیخ، تا حد زیادی به حکم دادگاه بین‌المللی کیفری مربوط است.

جید خاطرنشان کرد: آمریکا نگران این هستند که باید در صورت ارسال حکم دادگاه لاهه به شورای امنیت، مجددا از حق وتوی خود استفاده کنند.

آیا راه حل دو دولتی در فلسطین امکان‌پذیر است؟

این تحلیل‌گر سیاسی با بیا ناینکه رویای اسرائیل بزرگ و قدرتمند کاملا فرو پاشیده گفت: اگر هم بعضی صحبت از راه حل دو دولتی می‌کنند، این مسئله هم عملی نخواهد بود.

به گفته او، وقتی صهیونیست‌ها به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نیستند، چگونه می‌توانیم در آینده کشور اسرائیل را قبول کنیم؟ من عقیده دارم صهیونیست‌ها وارد فاز خود نابودی شده‌اند.

نیازمند جهاد تبیین در حوزه فلسطین هستیم

حجت‌الاسلام غریب رضا – مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی وحدت – دیگر مهمان برنامه به افق فلسطین بود؛ او با بیان اینکه به شدت نیازمند جهاد تبیین در موضوع فلسطین و غزه هستیم گفت: مردم ما اساسا پرسشگر هستند و برای سوالات خود، پاسخ‌های قانع‌کننده می‌خواهند.

غریب رضا خاطرنشان کرد: چند موسسه در قم وجود دارند که مبلغ تخصصی در حوزه تبیین مسائل فلسطین تربیت و به مناطق مختلف اعزام می‌کنند؛ لازم است بعضی سوالات همین امروز پاسخ داده شود و به فردا موکول نشوند.

جنگ غزه چشم جوانان غربی را به حقیقت اسلام گشود

مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی وحدت گفت: امروز چشم جوانان غربی نسبت به اسلام باز شده و به دنبال این هستند که حقیقت را از متن قرآن بخوانند.

به گفته او، تازه مسلمانانی که هنوز حجاب اسلامی ندارند هم از قرآن، نسبت به حقوق زنان پاسخ می‌دهند.

10 برابر گذشته نیازمند جهاد تبیین هستیم

غریب رضا تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان ما امروز باید 10 برابر گذشته، موج جهاد تبیین را به راه بیندازند تا پیام اسلام را به تشنگان حقیقت در غرب برسانند.

آخرین اخبار

مزد خدمت یک خادم کافه مستند به صرف یک فنجان تحلیل «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ آیا حماس در معادلات آینده فلسطین نقش خواهد داشت؟ زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ مستند "بهنام 30 سال بعد" روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی مقاومت نه یک گروه که یک فرهنگ است روایتی مستند از شهدای غیرایرانی سوریه مستند «شباهنگ» برای اولین بار به آنتن سیما رسید همه چیز درباره کریدور IMEC؛ برنامه ایران چیست؟ «خانه پوچ» برای اولین بار به آنتن افق رسید «زیتون سرخ» از امروز روی آنتن افق سیما رنگ و بوی مقاومت در مستندهای افق روایت مستند یک دفاع تاریخ‌ساز روایت ۲۴ ساعت با «به افق فلسطین» مجموعه مستند «باروت و بیروت» روایتی از نبرد این روزها در ضاحیه آیا حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان دچار مشکل خواهد شد؟ «به افق فلسطین» از طوفان الاقصی تا وعده صادق همانندی این روزهای لبنان با تابستان ۱۳۶۰ طوفان الاقصی و موج بیداری دینی در دنیای اسلام نماهنگ «به افق فلسطین» در سالگرد ۷ اکتبر منتشر شد یک سال از تولد «به افق فلسطین» تلویزیون می‌گذرد شبکه افق حضور سردار قاآنی را در برنامه «به افق فلسطین» تکذیب کرد اکران کمپین محیطی «جهان به افق فلسطین» در سطح کشور جنایات رژیم صهیونیستی در مستند «منهای ۷۵» پخش سریال «طلوع فجر» در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی + تیزر «به افق فلسطین» یک برنامه پر مخاطب شجاعت و درایت تؤامان یک رهبر مستند «وداع با اسلحه» در کافه مستند ۲۴ ساعت به افق فلسطین؛ بزرگداشت سالگرد برنامه‌ای که تاریخ‌ساز شد از قانا تا بیروت روایت پیروزی مقاومت نبردی نهایی برای صهیونیست‌ها و مقاومت «مرزهای مقاومت» به کافه مستند رسید وقتی ترور جواب نمی‌دهد «نسیم حیات» روایتی از ۳۳ روز مجاهدت در برابر پنجمین ارتش قدرتمند دنیا روایت «قدر‌ مطلق» از یک جنایت رژیم صهیونیستی «قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابو مهدی المهندس به روی آنتن افق مستند اسرائیلیسم در کافه مستند تدارک ویژه شبکه افق در پی شهادت سیدحسن نصرالله راه او و هدف او جاری است فصل جدید سلام به آینده در راه است مستند بانو؛ روایتی از ایثارگری یک مادر شهید وقتی ثانیه شمار عمر صهیونیست‌ها چمشک می‌زند از تجهیزات بنجل غربی تا تشکیل یگان زرهی سپاه «سلام به آینده» چطور استعدادها را شناسایی کرد/ نخبگانی که کمتر دیدیم ویژه برنامه «جهان‌آرا» در هفته دفاع مقدس مروری بر زندگی علما در مستند «سعادتمندان» یادی از شهیدان کشوری و شیرودی در سریال «سیمرغ» اسناد منتشر نشده جنگ روی میز شبکه افق

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها