مشاهده خبر

جمعه 6 بهمن 1402

نتانیاهو تا همین جا هم خوب دوام آورده است!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» با حضور محمدعلی صمدی (پژوهشگر حوزه دفاع مقدس)، جمعه شب 6 بهمن ماه روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

1

در بخش نخست و بعد از پخش گزارشی اختصاصی از غزه، محمد علی صمدی – پژوهشگر حوزه دفاع مقدس و مقاومت – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

آیا مهمات حماس ته کشیده است؟

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری برنامه اظهار کرد: تا این لحظه، نشانه‌ای از تغییر قدرت حماس یا کاهش مهمات آنها ندیده‌ایم.

صمدی خاطرنشان کرد: الان میدان، خیابان و تونل‌های غزه است و مقاومت در این زمینه عملکرد موفقی دارد چون حجم عملیات قطعا چندین برابر فیلم‌هایی است که منتشر می‌شود.

رأی دادگاه لاهه چه تاثیری بر جنگ غزه دارد؟

این پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه رأی دادگاه لاهه، ضربه سنگینی به تکیه‌گاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی به خصوص در یکصد روز اخیر زد عنوان کرد: در عین حال باید گفت در میدان، تغییری حاصل نخواهد شد.

به گفته او، کلانتر غربی‌ها در این جنگل جهانی، آمریکاست که اسرائیل را پسرخوانده خود می‌داند و تا زمانی که این اتحاد وجود دارد، بیش از این نمی‌توان انتظار داشت.

هنرمندان و دانشگاهیان ایران از ترس مجازات در فضای مجازی سکوت کرده‌اند!

صمدی خاطرنشان کرد: واکنش مردم در جوامع غربی نسبت به جنگ غزه و علیه اسرائیل، بسیار قوی و حتی دور از انتظار و عجیب بود ولی در جامعه هنری و دانشگاهی ایران، به خاطر ترسی که از انتقام‌گیری در فضای مجازی دارند، چنین واکنشی را شاهد نبودیم.

کنایه پژوهشگر جنگ به آپدیت نبودن نخبگان مدافع رژیم صهیونیستی

این پژوهشگر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه برخی دانشگاهیان و فرهیختگان ما هم صرفا به چیزی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند استناد می‌کنند گفت: به نظرم در جامعه نخبگانی ما ادراک درستی نسبت به رژیم صهیونیستی وجود ندارد نه اینکه محبت اسرائیل در دلشان باشد.

او تصریح کرد: همان کسی که خیلی هم معروف است و حالا درباره صهیونیست‌ها صحبت‌های متفاوتی دارد، 20 سال است اطلاعاتش را به روز نکرده است.

پژوهشگر جنگ: تاب‌آوری نتانیاهو تا همین جا هم عجیب است

صمدی با بیان اینکه تاب‌آوری رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه تا امروز عجیب است هر چند تلفات انسانی و مادی بسیاری دیده‌اند گفت: تلفات انسانی صهیونیست‌ها با تعداد کشته‌ها نباید سنجیده شود، کشته شدن هر یک سرباز اسرائیلی، یک خانواده را با بحران مواجه می‌کند.

این پژوهشگر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تاب‌آوری نتانیاهو و مقامات صهیونیستی در برابر ساکنان اراضی اشغالی هم عجیب است چون فشار داخلی بر آنها زیاد است.

مقایسه سه سطح از افکار عمومی جهانی در قبال جنگ غزه

او گفت: عملکرد اشتباه مقامات رژیم صهیونیستی در سطح افکار عمومی ساکنان اراضی اشغالی - و البته نداشتن فرمولی برای آن - سبب شده اتباع این رژیم که در ابتدا عصبانی و پشت مقامات بودند، حالا تغییری جدی کرده‌اند.

صمدی با بیان اینکه افکار عمومی در سطح جهانی - به غیر از آمریکا - در کمترین حالت تقاضای آتش‌بس و توقف نسل‌کشی اسرائیلی‌ها را دارند خاطرنشان کرد: مردم ایالات متحده ویژگی‌های خاصی دارند و هنوز به خاطر پروپاگاندای رسانه‌ای نسبت به دیگر مردم دنیا، در قبال جنگ غزه بی حس بوده‌اند.

رأی دادگاه لاهه دستاورد دیگری برای مقاومت بود

پس از آن ارتباط زنده اینترنتی با علی سلام – خبرنگار – برقرار شد؛ او درباره رأی دادگاه لاهه در پی شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه اظهار کرد: مقاومت تا حد زیادی به اهداف خود رسیده و دستاوردهای زیادی داشته که از آن جمله می‌توان به حکم اخیر دادگاه لاهه اشاره کرد که تبعاتی را برای اسرائیل خواهد داشت.

سلام خاطرنشان کرد: غربی‌ها تلاش زیادی کردند دادگاه را تحت فشار بگذارند ولی آفریقای جنوبی نشان داد می‌توان تغییرات زیادی ایجاد کرد.

به گفته او، اتحادیه اروپا که از این قضیه حمایت کرده، تا چند روز قبل سخنی از نسل‌کشی به میان نمی‌آورد و این دو گانگی همچنان دیده می‌شود.

 

 

 

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها