مشاهده خبر

پنج شنبه 5 بهمن 1402

عمر 300 ساله رژیم صهیونیستی!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب پنجم بهمن ماه با موضوعاتی همچون ساخت آثار نمایشی درباره فلسطین و لابی‌گری بالای صهیونیست‌ها در کشورهای غربی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، مهدی فرجی (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) در استودیو حضور یافت؛ او اظهار کرد: در حوزه مستندسازی به خصوص در تلویزیون، عملکرد خوبی در مسئله فلسطین داشته‌ایم و مستندسازان ایرانی از این موضوع غافل نبوده‌اند.

فرجی خاطرنشان کرد: در سینما و تلویزیون، عملکردمان خوب نبوده و در مقابل غربی‌ها درباره صهیونیسم فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ساخته‌اند.

چرا فیلم خوب درباره فلسطین نمی‌سازیم؟

این تهیه‌کننده با بیان اینکه در این زمینه فقط فیلم «بازمانده» و چند اثر دیگر تلویزیونی را داریم و کار چشمگیر دیگری انجام نشده است گفت: انگیزه کار در مورد فلسطین وجود دارد و فیلمسازان خوبی هم داریم ولی اینکه چرا فیلم ساخته نمی‌شود، بخشی مربوط به بروکراسی اداری ماست، چون فیلم جنگی و فیلم درباره فلسطین ادوات و تجهیزاتی می‌خواهد که فقط نیروهای نظامی امکان تامین آن را دارند که معمولا بسیار دشوار یا نشدنی است.

به گفته فرجی، هر کس در ایران فیلم جنگی می‌سازد، پشیمان می‌شود و می‌گوید این آخرین کار جنگی من بود.

خلأ تولید آثار نمایشی حوزه مقاومت از نظر تهیه‌کننده مشهور تلویزیون

او ادامه داد: اگر متولی خاصی در سینما و تلویزیون برای حوزه فلسطین داشته باشیم، به نتایج بهتری می‌رسیم، جایی که کارها را پیگیری و بتواند تجهیزات و بودجه لازم را تامین کند.

فرجی خاطرنشان کرد: قرار بود شبکه‌ای مثل افق، به صورت ویژه در حوزه مقاومت کار کند و اگر این جریان ادامه می‌یافت، قطعا مطالبه‌گری و پیگیری در حوزه فلسطین تقویت می‌شد و امروز در زمینه کارهای نمایشی هم آثار مهمی را شاهد بودیم.

آمریکا پشت پرده نسل‌کشی در غزه است

در ادامه و بعد از پخش بخشی از نشست خبری زنده اسامه بن حمدان سخنگوی سیاسی حماس، ارتباط زنده اینترنتی با رابرت فانتینا - استاد دانشگاه در کانادا – برقرار شد.

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین گفت: هر چند اخیرا سیستم حکومتی مصر سعی کرده خود را مخالف سیاست‌های نتانیاهو نشان دهد ولی باید کارهای بیشتری انجام بدهند.

فانتینا خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها همچنان سیاست‌های خود را ادامه می‌دهند فقط کمی تغییر تاکتیک داده و به دنبال ترور فرماندهان حماس هستند البته این‌ها همه بازی رسانه‌ای است.

به گفته او، پشت همه اتفاقات غزه، آمریکایی‌ها را می‌بینیم چه طرح صلح باشد چه نسل‌کشی فلسطینی‌ها

ماهیت اسرائیل 300 سال قبل در آمریکا تاسیس شد!

پس از آن غلامرضا منتظمی - دیپلمات اسبق ایران در فرانسه – در استودیو حضور یافت؛ او اظهار کرد: واقعیت آنچه در غرب می‌گذرد همان است که مرحوم نادر طالب‌زاده به آن رسیده بود، اینکه یهودیان و صهیونیست‌ها در همه ارکان سیاسی و اجتماعی و اقتصادی غرب نفوذ کرده‌اند.

منتظمی خاطرنشان کرد: المان‌ها و نمادهای صهیونیسم در همه‌ی دنیای غرب دیده می‌شوند و می‌توان گفت اسرائیل همان 300 سال قبل در آمریکا تاسیس شد و بعدا به صورت فیزیکی در فلسطین به آن شکل دادند.

مسیرهای اشتباهی که صهیونیست‌ها به محققان نشان می‌دهند

این دیپلمات اسبق ایران در فرانسه گفت: صهیونیست‌ها نشانه‌های اشتباهی در تاریخ، فلسفه و سیاست قرار داده‌اند تا مردم به آنها توجه کنند ولی حقیقت چیز دیگری است.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم غرب را بشناسیم، می‌توانیم به 50 کتابی که تیم افق نو تهیه کرده مراجعه کنیم.

معنایی تازه از غرب با نگاه به لابی صهیونیسم

منتظمی با بیا ناینکه معنای غرب، یعنی قدرت اسرائیل در آمریکا، اروپا و کانادا ولی ما در حوزه جنگ نرم و شناساندن این مسئله عملکرد مناسبی نداشته‌ایم گفت: اگر شناختمان 10 درصد است، 90 درصد عقب‌ماندگی داریم.

به گفته او، 11 سپتامبر طراحی صهیونیست‌ها بود تا پای غرب به خصوص آمریکا به منطقه باز شود و دور ایران را بگیرند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها