مشاهده خبر

دو شنبه 2 بهمن 1402

دیگر نیازی به تبلیغ اسلام نیست!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، دوشنبه شب دوم دی ماه با موضوعاتی همچون مادران غزه و تغییر نگاه جهان به اسلام بعد از طوفان الاقصی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، فریبا علاسوند - عضو هیأت علمی پژوهشی مرکزمطالعات و تحقیقات زنان – به عنوان مهمان حضور داشت؛ او گفت: امروز در غزه، قبل از اینکه گواهی تولد برای برخی کودکان صادر شود، گواهی فوتشان صادر می‌شود!

عضو هیأت علمی پژوهشی مرکزمطالعات و تحقیقات زنان خاطرنشان کرد: آمار بالای شهدای زن و کودک در غزه، بر تعداد زنان و بچه‌‌هایی که به خاطر حملات صهیونیست‌ها نقص عضو می‌شوند سایه افکنده است.

وطن برای مادران غزه معنایی دیگر دارد

علاسوند با بیان اینکه مادر شهید، از فرزند خود عبور می‌کند و احساس می‌کند در مقابل همه کسانی که برای آرمان‌هایشان، مهمترین سرمایه زندگی‌شان را تقدیم کرده‌اند وظیفه‌ای بر عهده دارد افزود: مادران غزه 75 سال است که این آرمان و این سرزمین را فراتر از یک وطن بلکه به عنوان جهان وطن اسلامی نگه داشته‌اند.

شعار مرگ بر اسرائیل در کنگره آمریکا هم شنیده شد!

عضو هیأت علمی پژوهشی مرکزمطالعات و تحقیقات زنان بیان کرد: جهان متقاعد شده که ظلم فوق العاده‌ای در فلسطین جریان دارد؛ زمانی نمی‌شد راجع به اسرائیل حرف زد ولی این تابو شکسته شده به همین دلیل دنیای غرب، اسرائیل‌ستیزی را به یهودستیزی تعبیر می‌کند تا ماجرا را تغییر دهد.

طوفان الاقصی یک اقدام ضروری به توطئه جهانی علیه فلسطین بود

در ادامه نشست خبری اسامه بن حمدان - سخنگوی سیاسی حماس‌‌ به صورت زنده پخش شد.

مهمترین مواردی که حمدان به آنها پرداخت شامل موارد زیر بودند:

  • 108 روز از جنگ غزه شروع شده ولی ملت ما پرچم سفید را بلند نکرده و این ارتش صهیونیستی است که با شکست مواجه شده و نشانه‌های آن آشکار است؛ در کابینه نتانیاهو هم اختلاف نظر و حتی درگیری فیزیکی دیده می‌شود.
  • عملیات طوفان الاقصی یک اقدام ضروری و پاسخی طبیعی به توطئه‌ علیه مسئله فلسطین بود؛ توطئه‌ای که در آن نتانیاهو با مشارکت آمریکا درصدد تصرف کامل سرزمین فلسطین بود.

پس از آن ارتباط زنده اینترنتی با سیمون گرک - استاد دانشگاه در سوئد برقرار شد.

بایدن از روی حماقت با نتانیاهو همراه شده است!

او گفت: نتانیاهو و تیمش به اهداف اولیه خود در جنگ غزه نرسیده‌اند به همین دلیل اختلاف درون کابینه او شدت گرفته و برخی موافقان ابتدای کار هم با او زاویه پیدا کرده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار جاه‌طلب است و گمان می‌‎‌کرد می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد ولی الان در وضعیت بدی گرفتار شده که نشانه ضعف در تحلیل هم هست.

به گفته او، تعجب می‌کنم که احمقی مثل بایدن هم با نتانیاهو همراه شده و ترکیبی حماقت‌وارانه را شکل داده است.

دیگر نیازی به مطالعه نیست، اسلام را با رفتار مسلمانان در غزه می‌توان شناخت

سهیل اسعد – فعال فرهنگی آمریکای لاتین – دیگر مهمان به افق فلسطین بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری برنامه اظهار کرد: مدت‌ها می‌گفتیم اگر چیز بدی می‌بینید، این رفتار مسلمانان است و ایرادی به اسلام وارد نیست، امروز وضعیتی به وجود آمده که می‌توانیم بگوییم نیازی نیست مطالعه کنید، همین رفتارهای مسلمانان به خصوص در غزه را ببینید، اسلام را خواهید شناخت.

اسعد خاطرنشان کرد: آنچه بعد از طوفان الاقصی دیدیم، اوج فرهنگ اسلامی است؛ اینکه مادری سه شهید داده باشد و بگوید «الحمدالله» که نشان‌دهنده اوج صبور بودن و رضایت به قضای الهی است؛ مجالی دست داده تا دنیا، اخلاق و منش اسلامی را در رفتار مسلمانان ببیند.

اسرائیل تصویری از نابودی واقعی خود را دیده است

این فعال فرهنگی عنوان کرد: اسرائیل مثل غریقی است که حرکت‌های غیر منطقی و غیر عقلانی انجام می‌دهد و به واقع، به هر چیزی چنگ می‌زند؛ صهیونیست‌ها تصویری از نابودی واقعی خود را دیده‌اند و کاملا احساس خطر می‌کنند.

او ادامه داد: آنها فکر می‌کردند چند ساعت یا چند روز زمان لازم است تا حماس را نابود کنند ولی حالا از گذشت بیش از 100 روز و ناکامی خود شگفت‌زده شده‌اند.

واکنش مردم ایران نسبت به جنگ غزه عالی بود

اسعد گفت: واکنش‌های مردمی در ایران نسبت به جنگ غزه عالی بود و تلاش نظام اسلامی هم در این زمینه مشهود است ولی در زمینه اثرگذاری با مشکلاتی مواجهیم و می‌شد، موثرتر بود.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: با مدیریت قوی‌تر، می‌توانستیم از منابع و ظرفیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری خود، اثرگذاری بیشتری در سطح جهان داشته باشیم.

جنگ غزه نقشه‌های جهانی صهیونیست‌ها را برملا کرد

او ادامه داد: رئیس جمهور کلمبیا هم بعد از طوفان الاقصی گفت حالا می‌فهمیم مسئله صهیونیست‌ها فقط فلسطین نیست و آنها برای ما هم برنامه دارند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها