در بخش نخست، به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد و محل تجمع گروهکهای تروریستی اشاره شد؛ آنچه در این بخش مورد توجه قرار گرفت این بود که اولین عملیات موشکی سپاه در دو منطقه متفاوت به صورت همزمان انجام شده است.
واکنشهای متعددی هم نسبت به این حملات صورت گرفته که در بخش نخست فرامتن، به آنها پرداخته شد.
میز سیاسی و اقتصادی برنامه هم با اجرای سید ساسان رئیسیان و با حضور هادی طحان نظیف (عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان) روی آنتن رفت.
او گفت: سه مرحله برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس پیشبینی شده که شامل هیئتهای اجرایی با مهلت 15 روزه، هیئتهای نظارت با مهلت 50 روزه و شورای نگهبان میشود.
طحان نظیف خاطرنشان کرد: هیئتهای نظارت زمان بیشتری برای بررسی صلاحیت دارند به همین دلیل تعداد عدم احراز صلاحیت در دوره کنونی، به طرز محسوسی کاهش یافته است.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در دور گذشته، صلاحیت بیش از 4500 نفر احراز نشد گفت: در این دوره با اینکه تعداد نامزدها بیشتر بود و صلاحیت 21 هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت، صلاحیت کمتر از دو هزار نفر احراز نشده و پیشبینی من هم این است که در مرحله بررسی توسط شورای نگهبان، این رقم کمتر هم بشود.
حضور برندهای معتبر پوشاک در جشنواره مد و لباس فجر
در میز فرهنگی برنامه هم به مسئله پوشش و جشنواره مد و لباس فجر پرداخته شد؛ با اینکه 11 دوره این جشنواره برگزار شده، ولی آثار برتر راهی به ویترین فروشگاههای لباس نیافتهاند؛ به عبارتی جشنوارهها راه خودشان را میروند و جشنوارهها هم راهی جدا و این در حالی است که دوازدهمین دوره جشنواره قرار است با رویکرد جدیدی برگزار شود.
در این بخش با سجاد لطفی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) ارتباط تلفنی برقرار شد؛ او اظهار کرد: ریلگذاری جشنواره تغییر کرده و رویکردی تحولی را شاهد هستیم؛ اینکه قرار است علاوه بر طراحان به عنوان مخاطبان اصلی، دو گروه دیگر از مخاطبان هم به جشنواره دعوت شوند؛ نخست تیمهای طراحی و دوم ویژندها یا برندها یعنی تولیدکنندگانی که در چرخه مد و لباس، دارای شاخصههای متعددی هستند.
لطفی افزود: بر این اساس دیگر نگران آن نخواهیم بود که آیا آثار برتر و با کیفیت، به تولید انبوه میرسند یا نه چون ویژندها همه ظرفیتهای لازم را برای ارتباط طراحان و بازار دارند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور خاطرنشان کرد: تاکنون 43 ویژند در جشنواره مد و لباس شرکت کردهاند که برخی از آنها جزو برندهای معتبر و مشهور هستند.
مخاطبان شبکه افق میتوانند پیشنهاد، انتقاد و هرگونه مسئلهای در مورد این برنامه را از طریق سامانه پیامکی 100076 ارسال کنند.
فرامتن را میتوانید از طریق شناسه @faramatn_ir در پیامرسانهای «بله» و «روبیکا» دنبال کنید.