مشاهده خبر

پنج شنبه 28 دی 1402

کشتار در اروپا و انتقام از فلسطینی‌ها

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب 28 دی ماه با موضوعاتی همچون تاریخ شکل‌گیری و قدرت گرفتن رژیم صهیونیستی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، حجت‌الاسلام علی اکبر براتی - نایب رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت – در استودیو حضور یافت؛ او با بیان اینکه اطلاعات مردم ما نسبت به آنچه در فلسطین می‌گذرد، از شبهات شروع اشغالگری تا امروز، کم است اظهار کرد: بنابراین لازم است در مدارس و دانشگاه‌ها و همینطور در سطح جامعه، توجه بیشتری به موضوع فلسطین صورت بگیرد.

براتی خاطرنشان کرد: پطروس فداکار را همه می‌شناسند ولی خودمان این همه قهرمان داریم و کسی آنها را نمی‌شناسد.

سوال مهم نسل Z ایرانی در مورد فلسطین

نایب رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت گفت: دانش‌آموزان دبیرستانی ما می‌پرسند خودمان مشکل داریم و چرا باید به فلسطین پول بدهیم یا اینکه درگیری‌های آنها به ما چه ربطی دارد؟ شبهه فروش زمین‌ها توسط خود فلسطینی‌ها به اسرائیلی‌ها هم جزو سوالات آنهاست حتی در جمع بچه‌های مذهبی

او با بیان اینکه اگر با لحن آرامی با آنها سخن بگوییم و جواب سوالاتشان را به درستی بدهیم، یک ساعت بعد به نرمی و منصفانه‌تر به مسئله نگاه می‌‌کنند عنوان کرد: چون سوالاتشان به خاطر عدم اطلاع‌رسانی دقیق ماست.

آنچه در مورد غزه از آن غافلیم

براتی تصریح کرد: چیزهایی وجود دارند که ما آنها را به حساب نمی‌آوریم ولی جزو تعلقات خاطر یک ملت هستند، مثل موسیقی، خوراک و پوشاک ایرانی؛ آنچه در مورد غزه هم می‌بینیم بیشتر مربوط به جنگ و تخریب خانه‌هاست، آن چیزی که به آن بی توجهیم، روح جمعی مردم فلسطین است.

به گفته او، بسیاری از کشورهای دنیا که در ظلم علیه غزه شریک هستند، یک دهم مردم این کشور دارای سبقه تاریخی نیستند، چیزی که بیشتر از همه در غزه پایمال شده، هویت یک ملت است که برای حذف آن تلاش می‌شود.

نبرد صهیونیست‌ها با هزاران سال تمدن فلسطین

نایب رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت با بیان اینکه چهارقلوهایی که اوایل جنگ در غزه شهید شدند و تصویرشان خیلی معروف شد، در یک کلیسا حضور داشتند و کشته شدند گفت: صهیونیست‌ها فقط با مردم امروز غزه مبارزه نمی‌کنند بلکه ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی فلسطین را هدف گرفته‌اند.

اگر روایت‌گری درست نبود شاید ما منتقد امام حسین(ع) می‌شدیم!

او ادامه داد: صهیونیست‌ها چندی قبل در کتاب‌های درسی کودکان کرانه باختری دست برده بودند، واژه‌های جهاد و یهود را حذف و اسلامی تحریف شده را تعریف کردند.

براتی افزود: راهکار ما برای مقابله درست، روایت‌گری است همانطور که دفاع مقدس را به درستی روایت کردیم و همانطور که حضرت زینب(س) داستان کربلا را به خوبی منتقل کرد که اگر نمی‌کرد، شاید ما الان به امام حسین(ع) انتقاد می‌کردیم که در برابر حاکم زمانه خویش قیام کرد.

تعهد مسیحیان بیت‌المقدس به مسلمانان، عدم حضور یهودیان در این شهر بود

در ادامه بخش اخبار پخش شد و سپس خسرو معتضد از تاریخ‌پژوهان نام آشنای کشورمان مهمان به افق فلسطین شد؛ او گفت: خلیفه دوم که ایلیا را تصرف کردند، همه ساکنان آنجا مسیحی بودند و سپس آنجا به بیت‌المقدس تبدیل شد، مسیحیان تعهد دادند که یهودیان در آن شهر حضور نداشته باشند.

معتضد خاطرنشان کرد: یهودیان در طول تاریخ در شهرها و کشورهای مختلف پراکنده شدند، از روسیه و اسپانیا و سراسر اروپا تا جزیره کیش.

به گفته این مورخ، دولت شوروی یکی از حامیان تشکیل رژیم صهیونیستی بود.

قتل عام ایرانیان در عید پوریم دروغی ساخته صهیونیست‌هاست

معتضد با بیان اینکه قتل عام ایرانیان در عید پوریم، دروغ محض است گفت: خشایارشاه در میانسالی کشته شد و قدرتی نداشت که چنین کاری انجام دهد؛ دروغ کشتن 75 هزار ایرانی به خاطر یک دختر یهودی، ساخته و پرداخته صهیونیست‌هاست.

اولین بار پیشنهاد تشکیل اسرائیل را به ناصرالدین شاه دادند!

این تاریخ‌نگار خاطرنشان کرد: برای نخستین بار و در سال 1882 به فکر تشکیل کشوری برای یهودیان افتادند و شرکتی با عنوان اسکان برای آنها به وجود آوردند.

معتضد افزود: اولین بار پیشنهاد اسکان یهودیان را به ناصرالدین شاه دادند و او گفت به ما چه کار دارید؟ پول که دارید بروید برای خودتان یک کشور بخرید!

اسرائیلی‌ها کشتار را از غربی‌ها یاد گرفتند

این تاریخ‌نگار با بیان اینکه همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه با رژیم صهیونیستی در جنگ با مصر، از جمله عوامل پیروزی اسرائیلی‌ها شد گفت: در جنگ 6 روزه هم با کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی غرب، مصر و سوریه شکست خوردند که به اشغال شبه جزیره سینا و بلندی‌های جولان انجامید.

به گفته او، اسرائیل خطاب به غرب می‌گوید ما کشتار را از شما و در بمباران هیروشیما، هامبورگ و لندن یاد گرفتیم.

نتانیاهو برای اینکه در قدرت بماند ملاحظه‌ای در کشتن ندارد

معتضد خاطرنشان کرد: نتانیاهو برای اینکه رأی بیاورد و همچنان بر سر قدرت بماند، هیچ ملاحظه‌ای ندارد و همچنان به کشتار در غزه ادامه می‌دهد چه اینکه غربی‌ها هیچ وقت در جنگ‌هایشان چنین ملاحظه‌ای نداشتند.

او با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از حادثه کرمان، گفت خبر خوبی به من رسید عنوان کرد: کشورهای عربی خود را کنار کشیده‌اند و فلسطینی‌ها را رها کرده‌اند.

سرانجام جنگ ائتلاف غربی با انصارالله چه خواهد شد؟

در انتها ارتباط اینترنتی با دانیل لازار - تحلیل‌گر سیاسی از آمریکا – برقرار شد؛ او گفت: ظاهرا دولت ایالات متحده در قبال حمله حوثی‌ها به کشتی‌ها، می‌خواهند به ائتلاف خود با انگلیس ادامه دهند ولی به خاطر جنگ اوکراین و دیگر مسائل، با مشکلاتی هم مواجه است.

لازار خاطرنشان کرد: در مقابل حوثی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند، آنها مردان جنگ هستند و در کنار دیپلماسی، زبان جنگ را بلدند.

او ادامه داد: فرانسه به خصوص در زمان مکرون تلاش کرده موضع امپرالیستی خود را کمتر کند، البته این به معنای فاصله گرفتن از دولت بایدن نیست بلکه فرانسه بیشتر به دنبال عدم ضربه به منافع خودش است.

برچسب ها :

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها