مشاهده خبر

دو شنبه 25 دی 1402

نقش اسلام‌گرایی در پیروزی حماس به جای ناسیونالیسم عربی

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، دوشنبه شب 25 دی ماه با موضوعاتی همچون وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی بعد از جنگ غزه و نقش شهید نواب صفوی در مبارزه با اسرائیل، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، سید صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در استودیو حضور یافت؛ او با بیان اینکه صهیونیست‌ها معتقد بودند سیستم اطلاعاتی‌شان هر فعل و انفعالی را در نطفه شناسایی و خفه می‌کند اظهار کرد: گنبد آهنین هم اینگونه توصیف می‌شد که امکان ورود هیچ پرنده‌ای را نمی‌داد، ولی در طوفان الاقصی، همه این ابهت شکست.

به گفته مرتضوی، طوفان الاقصی نه تنها اقتدار پوشالی اسرائیل بلکه همه هیمنه غرب را به چالش کشید.

پیش‌بینی وزیر کار در مورد مهاجرت معکوس نخبگان از فلسطین اشغالی

وزیر کار با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با جنگ غزه، آخرین میخ را بر تابوت خود زد خاطرنشان کرد: آنها همیشه نوعی از اقتدار را برای خود تصویر می‌کردند ولی امروز هیچ مکان امن و آرامی در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد به همین دلیل مهاجرت معکوس به خصوص در بین نخبگان شدت می‌گیرد.

او ادامه داد: آنهایی که به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند، امید و اراده فلسطینی‌ها را ندارد و نمی‌توانند مدام در پناهگاه بمانند، ضمن اینکه خودشان هم می‌دانند حق با کیست.

توصیف عجیب صولت مرتضوی از وضعیت امروز اسرائیل

مرتضوی با بیان اینکه امروز انصارالله یمن بر گذرگاه حیات دریای سرخ احاطه دارد و شکست اقتصادی سختی را به رژیم صهیونیستی و دنیای غرب تحمیل کرده است اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی مانند موجود پشمالویی است که در دریای قیر گرفتار شده و هر چه غربی‌ها دستش را می‌گیرند تا او را نجات بدهند، گوشت و استخوانش بیشتر از هم جدا می‌شود.

قوانین نمایشی و تلاش بایدن برای جذب رأی مسلمانان

در ادامه با یوسف عزیزی – کارشناس مسائل سیاسی از آمریکا – ارتباط زنده اینترنتی برقرار شد؛ او گفت: تجمعات ضد صهیونیستی در آمریکا و مقابل کاخ سفید از همان هفته‌های ابتدایی بعد از شروع جنگ غزه انجام شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: اقلیت مسلمان و آمریکایی‌های عرب‌تبار معمولا به دموکرات‌ها رأی می‌دهند ولی به خاطر جنگ غزه، اعلام شده بسیاری از آنها به بایدن رأی نخواهند داشت بنابراین بایدن قانونی نمادین برای مقابله با اسلام‌هراسی وضع کرده است.

به گفته او، نکته اساسی این است که جایگزین بایدن هم ترامپ است که هیچ اعتقادی به حقوق فلسطینی‌ها ندارد.

پس از آن بخش اخبار جنگ غزه با حضور مهدی آقا موسی تهرانی پخش شد و سپس محمد مهدی عبد خدایی – دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام – در استودیو حضور یافت.

ماجرای ویزا ندادن کشورهای عربی به عبد خدایی و خلیل طهماسبی

او گفت: می‌خواستیم همراه خلیل طهماسبی و نواب صفوی به اردن برویم، ولی کشورهای عربی حاضر نشدند به ما ویزا بدهند البته الان ویزا می‌دهند.

نظر متفاوت عبدخدایی در مورد احمد کسروی

عبد خدایی خاطرنشان کرد: احمد کسروی نه مورخ است نه تاریخ‌نگار؛ یک تاریخ‌نگار باید اقتصاد، سنت و فرهنگ یک جامعه را بداند، کسروی نه از اقتصاد چیزی سرش می‌شد.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام عنوان کرد: او همچنین در روایت تاریخ شفاهی، امانت‌دار نبود و برخی واژه‌ها را در نامه‌ها حذف کرده و در کتاب‌هایش آورده که معنای ماجرا را تغییر می‌دهد.

او تصریح کرد: همه کتاب‌های کسروی را خوانده‌ام، او بدون اینکه اطلاعی از خیلی از مسائل داشته باشد، آنها را نوشته است.

روایت عبدخدایی از شعار «نه شرقی نه غربی» نواب صفوی

عبدخدایی گفت: نواب صفوی بیانیه‌ای صادر و با مشارکت ایران در پیمان‌های شرقی و غربی مخالفت کرده بود؛ شعار «نه شرقی نه غربی» در واقع ساخته اوست.

استعفای قرنی را نوشتند و روی میزش گذاشتند!

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام خاطرنشان کرد: سال 1337 در زندان بهداری، به تیسمار قرنی گفتم چرا دستگیر شدی؟ او گفت با وزیر امور خارجه آمریکا صحبت کردم و می‌دانم کمک‌های نقدی ایالات متحده در داخل ایران خرج نمی‌شود؛ حتی 5 میلیون دلاری که برای پرداخت حقوق طرح ترومن داده شده، توسط زاهدی خرج خرید ویلای شخصی در سوییس شده است.

او با بیان اینکه قرنی به من گفت دالس همه ماجرا را به شاه گفت، فردا که به دفتر رفتم دیدم استعفایم روی میز است و بلافاصله دستگیر شدم افزود: دفعه دوم که او را دستگیر کردند، در زندان با بچه‌های انقلابی آشنا و مذهبی شد تا جایی که بعد از پیروزی انقلاب رئیس ستاد مشترک ارتش شد.

عبدخدایی گفت: جنبش‌های اسلامی بودند که کشورهای مختلف را نجات دادند، تا پیش از آن جریان‌های کمونیستی و ناسیونال عربی بودند که راه به جایی نبردند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه در گذشته، اسرائیل در 6 روز کشورهای عربی را شکست داد خاطرنشان کرد: امروز اعتقادات مذهبی نسبت به ناسیونالیسم عربی پیشی گرفته و همین امر سبب شده همان اسرائیل بعد از 100 روز نتواند غزه را شکست بدهد.

نواب صفوی فریاد زد «نجیب، کانال سوئز را ملی کن»

او تصریح کرد: نواب صفوی در جریان سخنرانی ضد انگلیسی خود در مصر، خطاب به محمد نجیب فریاد زد «کانال سوئز را ملی کن»

عبد خدایی با بیان اینکه فکر کردیم نواب را در مصر دستگیر کرده‌اند افزود: تلگرافی به ما از او رسید که «من مهمان دولت برادرم مصر هستم» ولی بعدا فهمیدیم تلگراف خودش نبود؛ در آنجا به نجیب و عبدالناصر گفته بود شما باید اسلامی بشوید.

نواب صفوی می‌خواست توسط اسرائیل شهید شود!

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه وقتی نواب صفوی به اردن رفت، کار عجیبی انجام داد عنوان کرد: او همراه اعضای هیئت موتمر اسلامی که 40 نفر بودند به سرزمین‌های اشغالی رفت و گفت دوست داشتم شهید بشویم تا خون ملت‌های مسلمان به جوش بیاید و علیه رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

به گفته عبدخدایی، وقتی در سال 1948 اسرائیل به رسمیت شناخته شد، میتینگی در مسجد شاه برگزار کرد که 5 هزار نفر جمع شدند و خواستار اعزام به فلسطین برای نبرد با رژیم صهیونیستی شدند؛ آیت‌الله کاشانی هم پشت آن میتینگ بود.

او افزود: آیت‌الله حائری زمانی به رضاخان نامه نوشته بود که به این یهودی‌ها ویزا ندهید، آنها جمع می‌شوند و توطئه می‌کنند؛ نامه‌ای که سال 1314 نوشته شده، قبل از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها