مشاهده خبر

یک شنبه 24 دی 1402

«به افق فلسطین» با طعم فوتبال

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» یکشنبه شب 24 دی ماه همزمان با مسابقه فوتبال ایران و فلسطین در جام ملت‌های آسیا، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، گزیده‌ای از سخنان امروز سید حسن نصرالله پخش شد؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به موضوعات زیر پرداخته است:

🔸گروه‌های مقاومت همگی در کنار هم، علیه رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و 24 ساعته مشغول انجام عملیات هستند؛ اگر ویدئوهای آنها نبود، رژیم صهیونیستی همه چیز را انکار می‌کرد.

🔹تحلیل‌گران سیاسی و نظامی معتقدند اسرائیل سیطره کاملی بر رسانه‌ها دارد و به صورت بی سابقه‌ای به سانسور می‌پردازد.

🔸یکصد روز بعد از شروع جنگ، مقامات سیاسی و نظامی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند در شکست غوطه‌ور شده‌اند و گرفتار حفره‌ی عمیقی هستند که نمی‌توانند از آن خارج شوند.

🔹هدف شبه اعلامی رژیم صهیونیستی، کوچاندن مردم غزه و اشغال و ویرانی این منطقه بود ولی آنها در این اهداف هم موفق نبوده‌اند؛ حتی نتانیاهو و فرماندهان ارتش صهیونیستی سخن از پیروزی‌های تاکتیکی به میان آورده‌اند؛ اگر ارتش قدرتمندی که از آن دم می‌زنند نتواند چند تونل را کشف کند، به چه درد می‌خورد؟

صهیونیست‌ها اصولا اعتقادی به مذاکره ندارند

در ادامه، حسین کمالی - وزیر اسبق کار و نماینده ادوار مجلس – در استودیو حضور یافت؛ او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حتی بحث دو دولتی که غربی‌ها مطرح کرده‌اند را هم نمی‌پذیرد اظهار کرد: اسرائیلی‌ها اصلا اعتقادی به توافق ندارند و به دنبال این هستند که هر روز شهرک‌های جدید بسازند و زمین بیشتری را غصب کنند.

آیا هزینه‌های جنگ به اسرائیل فشار می‌آورد؟

کمالی افزود: هزینه‌های جنگ برای رژیم صهیونیستی را نمی‌توان خیلی جدی گرفت چون غربی‌ها این هزینه‌ها را تامین می‌کنند؛ آمریکا فقط در یک مرحله، 30 میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرده است.

وزیر اسبق کار با بیان اینکه چامسکی گفته بود، جنگ غزه اصولا جنگ نیست، بلکه جنایت است خاطرنشان کرد: یک طرف ماجرا هیچ سلاح سنگینی ندارد و طرف دیگر، همه چیز دارد و حمایت‌های دائم غرب هم پشتش است.

دستاورد جنگ برای اسرائیل؛ پایان پروژه مظلوم‌نمایی!

او ادامه داد: درگیری در همه باریکه غزه ادامه دارد که این نشان می‌دهد حماس همچنان پابرجاست؛ مدیریت غزه هم همان است که بود چون مردم، این گروه را قبول دارند و گرنه شاهد اعتراضات مردمی می‌بودیم.

به گفته کمالی، جنگ غزه، موقعیت رژیم صهیونیستی را در سطح جهانی تغییر داد؛ آنها همیشه خود را مظلوم نشان می‌دادند ولی مظلوم‌نمایی آنها خاصیت خود را از دست داده است.

تلاش نتانیاهو برای گسترش جنگ به لبنان

ارتباط زنده اینترنتی با حسین شعیطو – خبرنگار لبنانی – بخش بعدی برنامه به افق فلسطین بود؛ او با بیان اینکه برای نخستین بار از زمان شروع جنگ و آغاز حملات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی، شهر و روستاهای اطراف صور در لبنان هدف حمله قرار گرفته است اظهار کرد: اسرائیل از معادله بازدارندگی عبور کرده و با اینکه می‌گوید فقط اهداف نظامی را مد نظر دارد، ولی می‌بینیم که هدف‌هایشان فقط مناطق مسکونی است.

به گفته این خبرنگار لبنانی، نتانیاهو تلاش می‌کند حزب‌الله را وارد جنگی تمام عیار کند، چون سرنوشت سیاسی خود را تمام شده می‌داند بنابراین تلاش می‌کند جنگ ادامه یابد؛ حتی در داخل سرزمین‌های اشغالی برخی خواهان استعفای او هستند.

آیا به تیم ملی می‌گویند مقابل فلسطین و سوریه کمتر گل بزنید؟!

در ادامه، بهنام ابوالقاسم‌پور (پیشکسوت فوتبال) در استودیو حضور یافت؛ او اظهار کرد: نه در تیم ملی و نه در دربی تهران، هیچ وقت به ما نمی‌گفتند کمتر گل بزنید یا مساوی کنید؛ قطعا تیم‌هایی مثل سوریه با انگیزه جلوی ما بازی می‌کنند و تفاوتی هم نمی‌کند حساسیت‌ها چیست.

به گفته ابوالقاسم‌پور، مربیان دوست ندارند در دربی تهران ببازند ولی هواداران دوست دارند تیم‌شان برنده باشد؛ این حساسیت‌ها سبب می‌شود معمولا بازی پرسپولیس و استقلال به مساوی بینجامد.

چه شد که رژیم صهیونیستی در فوتبال آسیا نیست؟

این بازیکن سابق فوتبال با بیان اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم رژیم صهیونیستی را از این قاره بیرون انداخت و این تیم به اروپا رفته ولی هیچ وقت از گروهش بالا نمی‌آید اظهار کرد: بازیکنان تیم رژیم صهیونیستی از ملیت‌های مختلف هستند و هیچ وقت شاکله یک تیم منسجم را پیدا نکردند.

دنیا فهمید چرا با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه نمی‌دادیم

او ادامه داد: همیشه می‌گفتند چرا ورزشکاران ایرانی مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی بازی نمی‌کنند؟ ما می‌خواستیم تروریست بودن این رژیم را نشان بدهیم که بعد از جنگ غزه، این اتفاق افتاده و همه جهان به ماهیت آدمکشی اسرائیلی‌ها پی بردند.

به گفته ابوالقاسم‌پور، سیاست‌های پشت پرده زیادی وجود دارد که رژیم جعلی اسرائیل به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شود؛ پول هم دارند و قدرت مالی آنها موجب می‌شود برخی به این مسئله تن بدهند.

مسابقه ندادن با نمایندگان رژیم صهیونیستی کار دلی ورزشکاران ماست

این فوتبالیست ایرانی عنوان کرد: ورزشکاران سوگیری سیاسی ندارند ولی به خاطر روحیه جوانمردی، در مقابل فجایعی مثل جنگ غزه واکنش نشان می‌دهند؛ مسابقه ندادن با نمایندگان رژیم صهیونیستی هم کاری دلی و از صمیم قلب است؛ ما هم مثل مردم عقیده دارم رژیم صهیونیستی یک رژیم تروریست است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها