مشاهده خبر

چهار شنبه 20 دی 1402

ماکیاولیسم معاصر و مضحکه‌ای به نام اومانیسم!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب 20 دی ماه با موضوعاتی همچون تاثیر فلسفه سیاسی غرب بر رفتار امروز صهیونیسم جهانی و همچنین مبحث روایت مقاومت، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده تصویری با حسین شعیتو - خبرنگار لبنانی – برقرار شد؛ او با بیان اینکه موضع‌گیری‌های آمریکا در مورد جنگ غزه تازگی ندارد و همه می‌دانند ایالات متحده از روز اول، دروغ گفته است؛ اسرائیل دست‌پرورده آمریکاست و اگر اراده‌ای وجود داشت، همان روز دوم جنگ را تمام می‌کردند.

شعیتو خاطرنشان کرد: سفر چند باره بلینکن به منطقه، نمایشی است که روی صحنه برده‌اند؛ حقیقت این است که آمریکا در سطح بین‌المللی رسوا شده و اگر هم تلاشی برای مدیریت جنگ می‌شود، به خاطر آسیب‌هایی است که به ارتش صهیونیستی وارد شده همچنین حملاتی که علیه پایگاه‌های ایالات متحده در عراق انجام شده است.

به گفته او، سفر مقامات آمریکایی به منطقه، جدی نبوده و صرفا جنبه رسانه‌ای دارد تا به افکار عمومی القاء کنند ایالات متحده برای صلح و آتش‌بس تلاش می‌کند.

فلسفه سیاسی غرب آبشخور جنایات اسرائیل در غزه است

در ادامه، محمودرضا شمس دولت‌آبادی - عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی – در استودیو حضور یافت؛ او با بیان اینکه جهان‌بینی بازیگران عرصه بین‌المللی از یک سو آمریکا و غرب و از سوی دیگر جبهه مقاومت، متفاوت با هم است و هر یک آبشخوری جداگانه دارند.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: فلسفه سیاسی غرب بر مبنای دیدگاه‌های ماکیاولی بنا شده، اینکه انسان همیشه موجودی شرور است و باید از فرصت‌ها استفاده کند آن هم به هر نحو که شده؛ نگاه به قدرت در این فلسفه، به عنوان یک هدف است.

به گفته او، اخلاق در سیاست غربی جایی ندارد؛ هابز هم که یکی از ارکان فلسفه سیاسی غرب است، اعتقاد دارد آزادی و متافیزیک و اخلاق در سیاست جایی ندارند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: آنچه امروز در جنگ غزه مشاهده می‌کنیم، همه برآمده از همین فلسفه سیاسی و رویکردی است که غرب به انسان دارد.

نگاه تورات تحریف شده به انسان؛ همه باید کشته شوند غیر از یهودیان!

دولت آبادی عنوان کرد: در تورات تحریف شده آمده است هر شخص غیر یهود اگرچه صالح باشد، باید کشته شود چون مانع پیشبرد اهداف یهودیان خواهد بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه متفکران صهیونیست هم معتقد هستند این ایدئولوژی نوعی بورژوازی سرمایه‌داری است نه برآمده از یک دین گفت: این دست از یهودیان همیشه در طول تاریخ دردسرآفرین بوده‌اند به همین دلیل افرادی مانند هیتلر با آنها درگیر شدند اگرچه اقدامات هیتلر قابل توجیه نیست.

اومانیست‌هایی که انسان برایشان ارزشی ندارد!

او خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همان‌هایی هستند که با ورود به قاره جدید، 110 میلیون نفر سرخپوست را قتل عام کردند، حالا هم تعجبی ندارد که از جنایات اسرائیل دفاع کنند.

دولت آبادی با بیان اینکه لیبرالیسم، ناسیونالیسم و سوسیالیسم هر سه برآمده از فلسفه سیاسی غرب هستند که نمایندگانشان از آمریکا تا اروپا و شوروی، همواره نگاه یکسانی به انسان داشته‌اند عنوان کرد: آنها در عین اینکه دم از اومانیسم می‌زنند، اما کشتار آدم‌ها برایشان وسیله‌ای است که به واسطه هدف، توجیه می‌شود.

او گفت: مشابهت‌سازی این رویکرد را امروز در صهیونیسم و داعش می‌بینیم، به همین دلیل به سختی می‌توان گفت حادثه تروریستی کرمان کار کدام یک از آنهاست.

مشکل اصلی آمریکا با ایران به روایت سفیر سوییس

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روزی سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران گفته بود مشکل اصلی شما با آمریکا، الهام‌بخشی شما در سطح جهانی است عنوان کرد: توصیه او این بود که الهام بخشی را کنار بگذارید تا مشکل حل شود.

وی افزود: این الهام‌بخشی را امروز در محور مقاومت می‌بینیم، فلسفه اسلام سیاسی امام خمینی(ره) مبتنی بر اخلاق که حاضر نیست برای پیروزی، دست به کشتار انسان‌ها بزند، عکس آن چه فلسفه سیاسی غرب تجویز می‌کند.

دولت آبادی تصریح کرد: امروز وقتی مسلمانی در هر جای دنیا احساس می‌کند باید به هویت اسلامی خود برگردد، مطلوبیت پیام انقلاب اسلامی را درک کرده و برایش جاذبه ایجاد می‌شود.

دولت‌هایی که برده آمریکا هستند!

در ادامه و پس از پخش بخش اخبار، ارتباط زنده تصویری با سیمون کرگ - استاد دانشگاه از سوئد – برقرار شد؛ او با بیان اینکه مردم سوئد پشتیبان مقاومت مردم فلسطین هستند ولی دولت، از سیاست‌های ایالات متحده پیروی می‌کند عنوان کرد: اتحادیه اروپا و سیاستمداران این قاره هم دیکته را از روی دستان آمریکایی‌ها می‌نویسند؛ هر چند مردم اروپا با این تفکر موافق نباشند ولی دولت‌هایشان (به خصوص رئیس جمهور فرانسه) برای تصمیم‌گیری، ابتدا به آمریکا نگاه می‌کنند.

او افزود: مرکل جزو معدود سیاستمدارانی بود که به تدریج به دنبال استقلال از آمریکا بود ولی به نظر می‌رسد سیاست برده‌داری ایالات متحده نسبت به دولتمردان اروپایی، مجددا فعال شده به ویژه مکرون که گویا فراموش کرده یک فرانسوی است.

روایت فتح چگونه راوی مقاومت شد؟

مهدی همایونفر (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) مهمان بعدی برنامه به افق فلسطین بود؛ او با بیان اینکه جنگ تحمیلی که تمام شد، جمعی با همراهی شهید آوینی به این نتیجه رسیدیم که مستندهای روایت مقاومت را ادامه دهیم به همین دلیل راهی لبنان شدیم اظهار کرد: اگر بخواهیم با هوش مصنوعی، صداهای ماندگاری مثل شهید آوینی را تکرار کنیم، سندیت کار از بین می‌رود؛ مثل این است که کلمات شعر حافظ را برداریم و یک شعر جدید بسازیم که اصولا شعر حافظ به دست نمی‌آید.

انتقاد تهیه‌کننده مشهور سینما از نبود مدیریت منسجم فرهنگی در کشور

او افزود: در عرصه نظامی، عملکرد موفقی در دفاع از محور مقاومت داشته‌ایم ولی در عرصه فرهنگی، خیلی عقب هستیم در حالیکه این مسئله خط مقدم و برگ برنده انقلاب اسلامی است.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون با بیان اینکه ایران مادر مقاومت در دنیای معاصر است گفت: بنابراین در عرصه‌های سینما، تلویزیون و ادبیات باید کارهای بزرگی داشته باشیم.

به گفته همایونفر، هزینه‌ای که در زمینه فرهنگ می‌شود قابل قیاس با دیگر مسائل نیست بنابراین مشکلی در این زمینه نباید وجود داشته باشد، مشکل در عدم مدیریت جامع و منسجم است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها