مشاهده خبر

سه شنبه 19 دی 1402

«دروغ بزرگ» غربی‌ها در مورد هویت کاذب صهیونیستی

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» سه‌شنبه 19 دی ماه با موضوعاتی همچون نقش شعر در بازنمایی مظلومیت غزه و معارضه تمدنی صهیونیسم با اسلام، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده تصویری با حسین شعیتو - کارشناس مسائل منطقه از لبنان – برقرار شد.

اهم مواردی که او به آنها پرداخت شامل موضوعات زیر بودند:

  • رژیم صهیونیستی با ترورهای متعدد، تلاش می‌کند تصویری دروغین از پیروزی‌های خود ارائه دهد آن هم بعد از شکست‌های پی در پی در غزه که نتوانست به دستاوردهای اعلام شده برسد.
  • ترور و حذف فیزیکی هیچ یک از رهبران مقاومت سبب نشد که این جبهه عقب بنشیند، شهادت برای نیروهای مقاومت به عنوان عاملی برای امید بیشتر است.
  • البته مقاومت در مقابل این ترورها، عملیات انتقامی هم داشته که آخرین آنها، هدف قرار دادن پایگاه هوایی میرون است.
  • آنچه رسانه های صهیونیستی اعلام می‌کنند کاملا دروغ است چون شاهد هستیم ارتش اسرائیل فقط تلاش می‌کند پیروزی‌های موهومی برای خود درست کند.
  • مقامات رژیم صهیونیستی کاملا متوجه هستند که درگیری‌های مستقیم با مقاومت غزه و همینطور با مقاومت لبنان و همینطور عملیات زمینی، فایده ای برایشان نداشته و تنها سربازان و تجهیزات ارتش را نابود می کند به همین دلیل و با توجه به بحران امنیتی که در داخل این رژیم شکل گرفته، از شمال باریکه غزه عقب نشسته‌اند.
  • یکی از بحران‌های اصلی برای صهیونیست‌ها این است که شهرک نشینان نمی خواهند به منازل خود برگردند، چون امنیتی ندارند و نیروهای مقاومت آنها را محاصره کرده اند.
  • بر این اساس شاهد عقب‌نشینی نیروهای ویژه صهیونیستی از شمال غزه هستیم چون مقامات اسرائیلی نمی خواهند بیش از این به آنها آسیب برسد.

در بخش بعدی، حسین اسرافیلی شاعر معاصر کشورمان در استودیو حضور یافت؛ او با بیان اینکه امام خمینی(ره) روحی به ملت ایران دمید که در شعر حماسی ایران، روحیه استکبارستیزی به وجود آمد اظهار کرد: شاعران هم متکی بر آن به شعر و شاعری پرداختند.

کربلا در غزه تکرار شده

اسرافیلی افزود: آنچه امروز در غزه می‌گذرد، آن قدر فجیع و وحشیانه است که فرصت پرداختن به آن حتی در قالب شعر وجود ندارد؛ کربلا در غزه تکرار شده و گروهی وحشی با همه توانشان به جان زنان و کودکان افتاده‌اند.

این شاعر با بیان اینکه آثار شاعران ایرانی در مورد فلسطین و مقاومت باید ترجمه شده و در اختیار مردم فلسطین و دیگر کشورهای مسلمان قرار بگیرد گفت: علاوه بر این اشعار شاعران عرب هم باید به آنها رسانده شود تا روحیه‌شان را حفظ کنند.

امکان مذاکره بین روسیه و اوکراین وجود دارد

دنیس رگاتیوگ - تحلیل‌گر سیاسی از مسکو – مهمان اینترنتی برنامه به افق فلسطین بود؛ او با بیان اینکه جنگ در اوکراین کمی سردتر شده، آن هم به خاطر اینکه دو طرف می‌خواهند در برنامه ریزی‌های خود تجدیدنظر کنند.

رگاتیوگ خاطرنشان کرد: غربی ها می‌خواهند موشک‌های برد کوتاه به اوکراین بدهند که به این ترتیب شهرهای مختلف روسیه در تیررس قرار می گیرند.

او گفت: کشورهای غربی گفته‌اند شاید مثل گذشته نتوانند از اوکراین حمایت مالی و تسلیحاتی داشته باشند البته امکان مذاکره بین روسیه و اوکراین وجود دارد ولی پوتین از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.

آیاروابط روسیه و اسرائیل بعد از هفتم اکتبر تغییر کرده است؟

این تحلیل گر روس با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی میلیاردها دلار سرمایه گذاری در رژیم صهیونیستی انجام می دهند برای اینکه رفتارشان را توجیه کنند و بگویند از بشریت حمایت کرده اند خاطرنشان کرد: گویا هر چه در جنگ غزه پیش می رویم، معنای واژه‌ها در حال تغییر است آن هم از سوی کسانی که به روسیه، اتهام آدم کشی می زدند.

او تاکید کرد: تمام آن اتهاماتی که غربی‌ها به روسیه می‌زدند، امروز در غزه‌ی اشغال شده دیده می‌شود، آن هم از سوی اسرائیلی که مورد حمایت کشورهای غربی است.

رگاتیوگ گفت: فلسطینی‌ها در موضع دفاعی هستند چون کشورشان اشغال شده، این یک تناقض است که غربی‌ها می‌گویند اسرائیل حق دفاع از خود دارد.

او اضافه کرد: روسیه به این فکر می کند که روابط سنتی با اسرائیل بعد از هفتم اکتبر چگونه ادامه پیدا خواهد کرد، شاید بتوان گفت دوستی ها کمرنگ شده است؛ روسیه نمی خواهد ماهیتی به نام اسرائیل وجود داشته باشد که همچنان به نسل‌کشی می‌پردازد؛ پوتین هم خواستار تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

هویت جعلی اسرائیل در مقابل هزاران سال هویت واقعی فلسطین

در بخش بعدی، نیره قوی - استاد دانشگاه و پژوهشگر – در استودیو حضور یافت؛ او با بیان اینکه در منابع تاریخی بارها اسم فلسطین آورده شده و این هویت، تثبیت شده است گفت: هویت کاذبی که در قرن بیستم برای اسرائیلی‌ها ساخته شده، توسط نظام سلطه و در راستای منافع شان شکل گرفت.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: این منطقه از نظر ژئوپلیتیکی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل برای تشکیل دولت جعلی اسرائیل انتخاب شد؛ اندیشه پنهانی که این نظام را مدیریت می‌کند در ظاهر از آن آمریکاست ولی در پشت پرده، عناصر دیگری هم هستند.

سندسازی کاذب غربی‌ها برای دولت جعلی اسرائیل

او ادامه داد: تا سال 1948 اصلا کشوری به نام اسرائیل وجود نداشته، ولی اخیرا آمده‌اند و بحث استقلال این رژیم را در آن تاریخ مطرح کرده‌اند، در واقع نوعی سندسازی برای یک رژیم جعلی

قوی باب یان اینکه زور و زر و رسانه‌های غربی گردهم آمده‌اند و با همکاری هم، هویت دروغین اسرائیل را در سطح بین‌المللی جا می‌اندازند گفت: مشکل با یهودیان نیست، بلکه با صهیونیست‌هاست؛ ارض مقدس وعده‌ای نیست که به یهودیان پیمان‌شکن داده شده باشد، همان کسانی که صهیونیست‌ها وارثان آنها هستند.

چرا اسرائیل نماینده تعارض تمدنی با اسلام است؟

این استاد دانشگاه عنوان کرد: نیل تا فرات تازه ابتدای کار صهیونیست‌هاست، آنها این منطقه را به عنوان سرزمین جغرافیایی خود می‌خواهند ولی هدف نهایی‌شان، سلطه اندیشه صهیونیستی بر سراسر جهان است.

به گفته او، حقیقت آن است که صهیونیسم، معارض تمدن اسلامی است و در امروز در قالب اسرائیل ظهور کرده است.

مادر دو شهید لبنانی: افتخار و عزتم بیشتر شد

در انتهای برنامه ارتباط زنده اینترنتی با سمیرة شری - مادر شهیدان طویل از لبنان – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: پسران شهیدم همه صفات خوب و شایسته شهادت را داشتند؛ یکی از آنها یعنی وسام از سوی سید حسن نصرالله مدال‌های افتخار مختلفی را گرفته بود.

شری خاطرنشان کرد: وسام با فرماندهان بزرگی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی هم در ارتباط بود و با همه آنها همکاری داشت و از سال 2006 در همه عملیات‌های مهم حاضر بود.

این بانوی مقاومت لبنانی عنوان کرد: بعد از شهادت پسر دومم، افتخار و عزت من بیشتر شده است؛ ما مردمی هستیم که از مرگ نمی‌ترسیم و اصولا اعتقاد دارم که فرزندانم زنده هستند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها