مشاهده خبر

دو شنبه 18 دی 1402

جای خالی مستندسازان ایرانی در روایت دست اول از جنگ غزه

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» دوشنبه شب 18 دی ماه با موضوع واکنش جامعه پزشکی ایران به جنگ غزه و همچنین لزوم روایت‌گری دست اول مستندسازان و خبرنگاران ایرانی از جنگ، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست و بعد از برقراری ارتباط مستقیم با جنوب لبنان و ارائه آخرین تحولات صورت گرفته در شمال اراضی اشغالی توسط حسن عظیم‌زاده خبرنگار اعزامی صدا و سیما به این منطقه، محمد رئیس‌زاده - رئیس سازمان نظام پزشکی - در استودیو حضور یافت.

آمادگی جامعه پزشکی ایران برای امدادرسانی به مجروحان غزه

او گفت: شبی که بیمارستان المعمدانی بمباران شد، پزشکان و تمام عوامل حوزه بهداشت و درمان در میدان فلسطین گردهم آمدند و در تجمعی، این مسئله را محکوم کردند، نامه‌هایی هم از سوی وزارت بهداشت و پزشکان ایرانی به دبیرکل سازمان ملل و دیگر مجامع بین‌المللی ارسال شد.

به گفته رئیس‌زاده، 58 هزار مجروح که 5 هزار نفرشان وضعیت وخیمی دارند در غزه به سر می‌برند، همکاران ما کاملا آماده هستند که اگر امکان آن وجود داشته باشد، به آنها یاری برسانند.

چرا بیمارستان صحرایی مد نظر ایران برای مجروحان غزه برپا نشد؟

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیا ناینکه آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مصر و در نزدیک گذرگاه خروجی غزه از سوی ایران وجود داشت عنوان کرد: به خاطر عدم همکاری کشورهای همجوار، تاکنون این مهم، محقق نشده است.

او ادامه داد: اصولا حساسیت خاصی روی اقدامات ایران از جمله کمک‌رسانی پزشکی توسط کشورمان وجود دارد و رژیم صهیونیستی مانع از هرگونه کمک‌رسانی ایران می‌شود.

جراحی بدون بیهوشی و شهادت یک کودک در غزه

رئیس‌زاده عنوان کرد: صحنه‌هایی در غزه دیده می‌شود که قابل باور نیست، مثلا جراحی مجبور شد پای بچه‌ی خود را بدون بیهوشی جراحی کند که آن کودک از شدت درد فوت کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: شهادت ده‌ها نفر از پزشکان و کادر درمان، شهید شدن 36 پزشک با حمله مستقیم به منازلشان و همینطور دستگیری صدها نفر از آنها، جنایاتی است که صهیونیست‌ها در این 90 و چند روز انجام داده‌اند.

فشار روحی زیادی که به پزشکان غزه وارد می‌شود

او خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان غزه، از جمله افرادی هستند که بیشترین فشار روحی به آنها وارد می‌شود، زمانی که می‌بینند اگر تجهیزات داشته باشند، می‌توانند جان مجروحی را نجات دهند ولی امکاناتی ندارند.

نقش جامعه پزشکی ایران در پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه

رئیس‌زاده با اشاره به نقش جامعه پزشکی ایران در پشتیبانی از جبهه مقاومت منطقه عنوان کرد: 600 نفر از پزشکان فوق تخصص با پرستاران و سایر کادر درمان کشورمان در قالب 200 کاروان و کاملا داوطلبانه، طی پنج سال به جبهه مقاومت در سوریه اعزام شدند.

به گفته او، توانمندی بالای پزشکان و کادر درمان ایران، به پشتوانه تجربه سال‌ها حضور در جبهه‌ها طی دوران دفاع مقدس است و ما هم پرورش‌یافتگان پزشکان آن دوره هستیم.

ورود به فاز جدید جنگ، فقط لفاظی نتانیاهوست

پس از آن ارتباط زنده تصویری با کوین برت - استاد دانشگاه در مراکش – برقرار شد؛ او گفت: به تدریج انشقاق در کابینه رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم، همه از هم ناراضی هستند و تکانه‌های جدایی کابینه احساس می‌شود که همه اینها از نتایج عملیات هفت اکتبر است.

او ادامه داد: اسرائیل هیچ دستاوردی در غزه نداشته و تنها دستان خون آلود خود را خون‌آلوده‌تر کرده؛ بحرانی فراگیر این رژیم را در بر گرفته بنابراین سعی می‌کنند با کشتار بیشتر از آن خارج شوند.

برت خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها علیرغم اینکه به آنها گفته شده نقش جدیدی ایفا کنند، ولی کاری از دستشان بر نمی‌آید، تنها کارشان، دیوانگی بیشتر و کشتن مردم بی گناه و غیر نظامی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صهیونیست‌ها علیرغم اینکه به آنها گفته شده نقش جدیدی ایفا کنند، ولی کاری از دستشان بر نمی‌آید گفت: تنها کارشان، دیوانگی بیشتر و کشتن مردم بی گناه و غیر نظامی است؛ نتانیاهو هم در دایره شکست قرار دارد به همین دلیل هر از گاهی حرف از فاز جدید جنگ می‌زند.

روایت دست اول محسن اسلام‌زاده از گفت‌وگو با تروریست داعشی

محسن اسلام‌زاده (مستندساز) مهمان بعدی برنامه به افق فلسطین بود؛ او با اشاره به اینکه اخیرا موفق شده است در زندان با فردی داعشی که دستگیر شده بود گفت‌وگو کند اظهار کرد: سیستمی غیر عادی او را در پنج کشور گردانده بود تا به مقصد مورد نظر برسد، البته او فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی کنترل می‌شد و ارتباط حضوری با سرکردگان نداشت.

او افزود: به نظر نمی‌رسد گروهی مثل داعش توان چنین کاری داشته باشد و اصولا شیوه عملیات تروریستی داعش، اینگونه نیست که بیان شده است.

اسلام‌زاده خاطرنشان کرد: سرکرده ایل ریگی در سیستان و بلوچستان گفته بود روزی عبدالمالک ریگی به او گفته بود از آمریکایی‌ها پول گرفته تا کارهایش را انجام بدهد.

سران داعش توسط سرویس‌های غربی کنترل می‌شوند

این مستندساز با بیا ناینکه نمی‌توان گفت عملیات تروریستی کرمان کار داعش نبوده گفت: آنها هم طیف‌های مختلفی دارند ولی خود داعش هم توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی غربی کنترل می‌شود.

به گفته او، تکفیری‌های داعشی به دین علاقه دارند ولی هیچ مطالعه‌ای ندارند و به آنها گفته شده با کسی بحث نکنید، چون با پنج دقیقه حرف زدن، فرو می‌پاشند.

نهادهای حقوق بشری در بهترین حالت هیچ‌ کاره‌اند

اسلام‌زاده خاطرنشان کرد: بمب‌های فسفری جزو سلاح‌های ممنوعه هستند، ولی در روز روشن، بارها و بارها توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ سازمان‌های بین‌المللی هم اگر خودشان عامل نباشند، در بهترین حالت می‌توان گفت هیچ کاره هستند.

اسرائیل رسما خبرنگاران را تهدید به ترور می‌کند

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی از شمال غزه خارج شده، مردم فلسطین تصمیم گرفتند مقاومت کنند و اسرائیل را شکست بدهند که همینگونه هم شد؛ نمی‌دانم چرا به این مسئله در رسانه‌های ما پرداخته نمی‌شود!

اسلام‌زاده با بیان اینکه اسرائیل کینه عجیبی نسبت به خبرنگاران دارد گفت: حتی یکی از خبرنگاران شبکه المیادین را به وسیله توییت تهدید کرده‌اند که نفر بعدی تو هستی.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها