مشاهده خبر

چهار شنبه 13 دی 1402

اسرائیل ایران هراسی و اسلام هراسی را همزمان پیش می‌برد

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» چهارشنبه شب با محوریت جنگ غزه و حادثه تروریستی کرمان، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست و بعد از پخش زنده قسمت‌هایی از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، ارتباط زنده تصویری با گلزار شهدای کرمان برقرار شد.

محمدرضا باقری - خبرنگار اعزامی به این شهر گفت: حادثه تروریستی امروز کرمان، در چهار کیلومتری گلزار شهدا یعنی قبل از اولین لایه امنیتی رخ داد و تروریستی که این کار را انجام داد، چون نتوانسته بود از حلقه امنیتی بگذرد، در همان محل عملیات تروریستی خود را به پایان رساند.

او افزود: دشمن تلاش کرد تا مسیر حرکت مردم به سمت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی را مسدود کند ولی به این هدف نرسید و حالا فوج جمعیت را در این مکان می‌بینیم.

چرایی انجام عملیات تروریستی در ایران

در ادامه دیاکو حسینی - استاد دانشگاه و کارشناس مسائل منطقه – در استودیو حضور یافت؛ او گفت: رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورده به همین دلیل می‌خواهد جبهه جدیدی باز کند، البته عملیات‌های تروریستی مثل آنچه امروز در کرمان رخ داد، اقدامی تحریک‌آمیز هم به شمار می‌رود تا ایران را تحریک به واکنش حداقل از طریق حزب الله لبنان کند.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر ایران بخواهد واکنش سریع و قوی به این عملیات نشان دهد، احتمالا آمریکا وارد جنگ خواهد شد و به این ترتیب، جنگ غزه به نبرد ایران و آمریکا تبدیل خواهد شد.

ترکیب پروژه‌های ایران هراسی و اسلام هراسی توسط اسرائیل

او تصریح کرد: ایران هراسی و اسلام هراسی، پروژه‌های همزمان رژیم صهیونیستی هستند که می‌خواهد آن را در یک قالب اجرایی کند.

ترکیب پروژه‌های ایران هراسی و اسلام هراسی توسط اسرائیل

این استاد دانشگاه با بیان اینکه  ایران هراسی و اسلام هراسی، پروژه‌های همزمان رژیم صهیونیستی هستند که می‌خواهد آن را در یک قالب اجرایی کند گفت: باید بگذاریم رژیم صهیونیستی در باتلاقی که گیر کرده بیشتر فرو برود، این مسئله بدون اینکه کاری انجام بدهیم، در حال رخ دادن است.

او ادامه داد: هوشمندی ما این است که اجازه بدهیم تا خودنابودگری اسرائیل ادامه پیدا کند البته تک تک ترورهایی که رخ می‌دهد باید در زمان و به شیوه مناسب خود پاسخ داده شود.

به گفته حسینی، نباید بگذاریم پروژه رفع مسئولیت و بیرونی کردن جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی محقق شود.

آیا عملیات تروریستی کرمان کار یک گروه تروریستی است یا اسرائیل؟

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: هیچ گروه تروریستی غیر دولتی در جهان وجود ندارد و تمام گروه‌هایی که کار تشکیلاتی و سازمان‌یافته انجام می‌دهند به دولت‌ها وابسته هستند.

او اضافه کرد: گروه‌های تروریستی در خلأ ایجاد نمی‌شوند بلکه حمایت سیاسی و مالی پشت آنهاست و ما هم دشمنان زیادی به جز اسرائیل و آمریکا نداریم.

حسینی تصریح کرد: حتی اگر عملیات تروریستی امروز کرمان توسط یک گروه انجام شده باشد، باز هم تفاوتی نمی‌کند و آمریکا و اسرائیل را پشت آنها می‌بینیم.

غرب هم به نسل‌کشی و آپارتاید اسرائیل معترف است

این کارشناس سیاسی افزود: اسرائیل تنها رژیمی است که نه از سوی کشورهای اسلامی و ایران یا حتی آفریقای جنوبی، بلکه از سوی جهان غرب با اتهام آپارتاید مواجه است؛ قطعنامه 3379 در سال 1975 میلادی که به صراحت، صهیونیسم مساوی با تبعیض نژادی دانسته شده است.

به گفته حسینی، اسرائیل چاره‌ای ندارد جز اینکه به نسل‌کشی روی بیاورد که در این صورت هم شکست نهایی را خواهد خورد.

 

اقدام تروریستی کرمان جدا از جنایات صهیونیست‌ها در غزه نیست

در بخش بعدی و طی ارتباط با گلزار شهدای کرمان، گفت‌وگوی اختصاصی شبکه افق با سردار علی فدوی – جانشین فرمانده کل سپاه – پخش شد.

فدوی گفت: امروز زائرانی از ایران و سایر نقاط کشور در کرمان بودند ولی خبیث‌ترین خبیثان عالم کاری کردند که خباثت آنها بیش از گذشته برای عالمیان مشخص شد.

او افزود: صهیونیست‌ها و حامیانش به خصوص آمریکا، 75 سال به دنیا دروغ گفتند ولی به خاطر جنایت‌های اسرائیل در جنگ غزه، همه آن تصویرسازی‌های دروغین از بین رفت.

عملیات تروریستی امروز کرمان هم هدف استکبار را محقق نمی‌کند

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اقدام تروریستی امروز در کرمان، جدا از آن نیست چرا که خبیث‌های عالم اظهار خوشحالی می‌کنند و این بدان معناست که ذات خودشان را بار دیگر نشان می‌دهند.

او با بیان اینکه در 87 روز گذشته، حقیقت جلوه بیشتری پیدا کرده و نه فقط مسلمانان، بلکه همه جهانیان به خباثت اسرائیل پی برده‌اند گفت: 45 سال است آمریکا و همراهانش تلاش کرده‌اند مردم ایران را از مسیر انقلاب جدا کنند ولی حتی یک بار به نتیجه نرسیده‌اند.

فدوی افزود: مردم ایران به پشتوانه فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) دارای بصیرت هستند و از شهدا الگو می‌گیرند، بنابراین این بار و در آینده هم دشمنان به نتیجه نمی‌رسند و نخواهند توانست با چنین کارهای تروریستی، آنها را از حضور بر سر مزار حاج قاسم و حرکت در مسیر انقلاب باز دارند.

خوشحالی اکانت‌های مختلف از حادثه تروریستی کرمان یک معنای واحد دارد

محمد قادری – کارشناس مسائل سیاسی – دیگر مهمان به افق فلسطین بود؛ او گفت: خوشحالی اکانت‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی، شبکه‌های معاند و حتی سلبریتی‌ای که آن سوی آب زندگی می‌کند، همه در کنار هم قرار می‌گیرند و یک معنا را منتقل می‌کنند.

قادری تصریح کرد: فردی قبلا ستاره یک تیم فوتبال بوده، ولی حالا از شهادت هم وطنان خودش خوشحالی می‌کند که نشان‌دهنده عمق وجودی اوست.

چرا ایران انتقام نمی‌گیرد؟

این کارشناس سیاسی گفت: صهیونیست‌ها و حامیانش به دنبال این هستند که از طریق عملیات روانی نشان دهند جمهوری اسلامی با همه ادعاهایش، در مقابل آنها جوابی ندارد و نمی‌تواند انتقام بگیرد بلکه فقط حرف‌هایی می‌زند که مردم خودش را آرام کند ولی حقیقت چیز دیگری است.

او با بیان اینکه باید دقت کنیم با این همه فشار اقتصادی، سیاسی و تحریم‌ها، قاعدتا جمهوری اسلامی الان نباید وجود می‌داشت ولی اینگونه نشده خاطرنشان کرد: در عین حال غربی‌ها هم معتقدند آنکه جلوتر آمده و آنها را عقب رانده، ایران است.

قادری ادامه داد: آمریکا تلاش زیادی کرد تا انتقام سخت ایران را به آنچه در عین الاسد رخ داد محدود کنند ولی خروج ایالات متحده از عراق، افغانستان و دیگر نقاط منطقه، بخش‌های دیگر انتقام جمهوری اسلامی بودند.

به گفته این کارشناس سیاسی، آنچه امروز در کرمان رخ داد و دیگر عملیات‌های ترور، واکنش صهیونیست‌ها و آمریکا به اقدامات ایران است نه ضربه اولیه آنها

نقش ملیجک‌های مجازی در پیوست‌ رسانه‌ای ترورهای صهیونیستی

قادری گفت: صهیونیست‌ها در بیشتر مواقع، عملیات تروریستی در ایران را گردن نمی‌گیرند، بلکه بازی را به عهده ملیجک‌های خود در فضای مجازی می‌گذارند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه القای فضای ناامنی در ایران، پیوست رسانه‌ای عملیات‌های صهیونیستی و آمریکایی است و اصولا ترورهای کور و گرفتن تلفات زیاد انسانی، برای همین مسئله انجام می‌شوند.

او تصریح کرد: در عملیات امروز کرمان هم کیف‌هایی مورد استفاده قرار گرفت که با انفجار آنها، ساچمه‌های زیادی به اطراف پرتاب می‌شود تا تعداد شهدا افزایش یابد.

خدا یک بیست قشنگ به حاج قاسم داد

حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس و فعال فرهنگی، مهمان بعدی برنامه بود.

او با بیان اینکه حاج قاسم در ساعت یک و بیست دقیقه شهید نشد، بلکه خداوند در آن ساعت، یک بیست قشنگ به او داد گفت: چهار سال گذشته و هنوز سردار دل‌ها دلبری می‌کند، هر سال موکب‌ها بیشتر و زائران افزون‌تر

یکتا خاطرنشان کرد: دست شهید سلیمانی، یدالله شده و دارد از جوانان در دوره غربت، دستگیری می‌کند؛ از حاج قاسم می‌ترسیدند، حالا از عکس او و زائرش هم می‌ترسند.

توصیف متفاوت حاج حسین یکتا از شهید سلیمانی

حاج قاسم یک سرباز آفتاب خورده کرمانی بود که ما را از پشت دیوارهای بصره به پشت دیوارهای قدس برد و به همین دلیل است که رهبری فرمودند به زودی نماز را در بیت المقدس خواهیم خواند.

«به افق فلسطین» به افق طلوع خورشید ولایت است

او خاطرنشان کرد: برنامه «به افق فلسطین» یعنی به افق طلوع خورشید، چون در آستانه پیروزی و طلوع ولایت هستیم؛ قضیه فلسطین، دعوای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نیست، نبرد آخرالزمانی است.

یکتا با بیان اینکه غرق فرعونیان زمان نزدیک است افزود: فرعون کودک کشت و غرق شد و امروز هم حضرت آقا، اسرائیل را رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌نامد.

این راوی دفاع مقدس گفت: امروز تعداد و سرعت چرخش سانتریفیوژهای تربیت آدم‌ها بیشتر شده تا انسان‌های ناب در این جنگ هیبردی و شناختی شکل بگیرند.

خیلی‌ها شعار دادند...

یکتا تصریح کرد: خیلی‌ها اول انقلاب گفتند مرگ بر شاه، ولی نماز جمعه نیامدند، نماز جمعه آمدند ولی به جبهه نرفتند، به جبهه آمدند ولی جرأت نداشتند به خط مقدم بروند؛ دو نفر آر پی چی دست گرفتند و یک نفرشان شهید شد!

به گفته او، امروز خون حاج قاسم، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و خون دل‌هایی که خورده شده، دارد اثر می‌کند.

یکتا افزود: زور دشمن به سربازان مقاومت نمی‌رسد و می‌آید زن و کودک زائر حاج قاسم را به خاک و خون می‌کشد.

با سیاست خارجی فعلی ترکیه نمی‌توان مشکلات منطقه را حل کرد

ارتباط زنده تصویری با برکه مصطفی برکیل - فعال سیاسی و خبرنگار از ترکیه – بخش بعدی برنامه بود. او گفت: حمله تروریستی کرمان به این دلیل صورت گرفت که ایران در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند.

برکیل عنوان کرد: دولت ترکیه با اسرائیل روابط زیادی دارد و سعی دارد موازنه‌ای را در سیاست خارجی خود با غرب برقرار کند، البته گاهی هم با روسیه و ایران وارد تعامل می‌شود؛ با این سیاست نمی‌توان مشکلات منطقه را حل کرد.

به گفته او، هدف غرب و صهیونیست‌ها، تجزیه ایران، سوریه و حتی ترکیه است!

فرقی بین بمباران غزه و حادثه تروریستی کرمان نمی‌بینم

بعد از پخش گزارش‌های اختصاصی به افق فلسطین از غزه و یمن و مرور اخبار جنگ، علیرضا قزوه در استودیوی برنامه حضور یافت.

او گفت: تفاوتی بین بمباران مردم غزه با حادثه تروریستی کرمان نیست، در هر دو جا زنان و کودکان به خاک و خون کشیده شده‌اند.

قزوه خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند بچه‌ای که در مسیر حاج قاسم حرکت می‌کند، آدم بزرگی است به همین دلیل علیه او اقدام می‌کنند.

اگر حافظ و مولوی امروز بودند برای غزه شعر می‌گفتند

این شاعر ایرانی گفت: شعر هنر اول ما ایرانیان است و امامین انقلاب هم شاعر بوده و هستند و شعر خوب هم می‌گویند.

به گفته قزوه، قسم می‌خورم که اگر حافظ و سعدی و مولوی در روزگار ما بودند، برای مردم فلسطین شعر می‌گفتند و از آنها حمایت می‌کردند، شاعران بزرگ آدم‌های بی تفاوتی نبودند و امروز هم شاعران ما اینگونه‌اند.

انتقاد شدید علیرضا قزوه از سلبریتی‌هایی که یک ایران را فروختند

این شاعر تصریح کرد: چقدر یک انسان می‌تواند کثیف باشد که روزی ورزشکار ملی این کشور بوده ولی امروز توییت می‌زند و پست می‌گذارد و به شهدای کرمان کنایه می‌زند و از شهادتشان ابراز خوشحالی می‌کند.

مادر سه شهید لبنانی: اسرائیل نمی‌تواند ما را از مقاومت باز دارد

در پایان با منا خلیل برکات - مادر سه شهید لبنانی – ارتباط زنده تصویری برقرار شد.

او گفت: پسرم محمد دانشجو و عضو بسیج مقاومت بود و سال 2006 به شهادت رسید؛ حسام پسر دیگرم بود که سال 2017 در جنوب لبنان و در 35 سالگی شهید شد؛ علی هم سیزدهم دسامبر به شهادت رسید.

خلیل برکات خاطرنشان کرد: در مراسم تشییع پسرم گفتم هر وقت یکی از پسرانم شهید شد، خداوند به من قدرت داده است؛ حق با ماست و صهیونیست‌ها نمی‌توانند ما را از مقاومت باز دارند چون ما پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستیم.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها