مشاهده خبر

جمعه 8 دی 1402

حقانیتی که نیاز به اثبات ندارد

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، جمعه شب با حضور اقبال واحدی مجری نام آشنای تلویزیون، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط مستقیم تصویری با حسن عظیم‌زاده – خبرنگار اعزامی صدا و سیما به جنوب لبنان – برقرار شد.

او با بیان اینکه حدود ساعت 14 به وقت محلی، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی بر فراز محدوده مرجعیون و محل حضور خبرنگاران، دیوار صوتی را شکستند و دو بمب حرارتی را بر سر مناطق مسکونی انداختند گفت: هدف از این عملیات، ترساندن و کوچاندن مردم جنوب لبنان است.

عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: بارها شاهد تخریب منازل مسکونی و شهادت اهالی جنوب لبنان بوده‌ام ولی آنها حاضر به ترک محل زندگی خود نیستند.

به گفته او، حزب الله لبنان امروز هشت عملیات نظامی شامل حمله به مراکز تجمع صهیونیست‌ها، تجهیزات جاسوسی و پایگاه‌های نظامی اسرائیلی‌ را انجام داده است.

پس از آن سید ناصر عمادی - از بستگان شهید سید رضی موسوی – در استودیو حضور یافت.

آخرین دقیقه‌های زندگی شهید سید رضی

او گفت: شهید سید رضی لحظه شهادت، در خانه تنها بود، آخرین تماس او هم راجع به هماهنگی برای انجام کارها بود و قرار داشت که بعد از استراحت از منزل خارج شود.

عمادی با بیان اینکه از شهید موسوی، عکس و فیلم بسیار کمی موجود است اظهار کرد: حتی پشت تریبون هم نمی‌رفت و سخنرانی نمی‌کرد به همین دلیل فیلم صحبت‌های او هم بسیار اندک است.

او افزود: سفارش کرده بود بعد از اتفاقی که برایش می‌افتد، آن وقت پیکرش را به زیارت امام حسین(ع) ببرند؛ همیشه در حالت نیمه نشسته بود، آماده به کار

حاج قاسم به او گفته بود اگر شهید شوم خیالم راحت است، چون تو هستی

عمادی با بیان اینکه هر وقت شهید موسوی می‌خواست به مأموریت برود، دخترش در اتاق به گریه می‌افتاد خاطرنشان کرد: او بر می‌گشت و دختر را آرام می‌کرد و سپس راهی می‌شد.

به گفته او، سید رضی موسوی 33 سال اینگونه زندگی کرد و هیچ وقت هم دوست نداشت دیده شود؛ شهید خدمت بود و به شدت مظلوم؛ حاج قاسم به او گفته بود اگر شهید شوم خیالم راحت است، چون شما هستی

بچه‌های شهید سید رضی چه کاره‌اند؟

او تصریح کرد: چند بار به سید رضی گفتم با این همه جایگاه، کاری برای فرزندانت انجام بده، می‌گفت هر کس باید به اندازه توانمندی و استعدادش به جایی برسد.

عمادی با بیان اینکه هیچ کدام از فرزندانش استخدام نیستند افزود: همسرش چندین سال در دمشق معلم بود و استخدام نشد، خودش جانباز بود ولی به کمیسیون پزشکی که من عضوش بودم نمی‌آمد.

به گفته او، در کنار کارهای اداری و مستشاری، خادمی زائران را هم در هتل‌ها می‌کرد.

همه‌ی مال و اموال شهید سید رضی چقدر است؟

او گفت: کل دارایی شهید سید رضی موسوی، یک خانه در تهران و یک خانه در روستای پدری‌اش چاشت

عمادی تصریح کرد: چهل سال زندگی او اینگونه بود که تا چند روز پیش خانواده‌اش می‌آمد، تماس می‌گرفتند و می‌گفتند بیا که به تو نیاز داریم، با خانواده خداحافظی می‌کرد و می‌رفت.

درمانگاهی به نام امام حسین(ع) در دل یک کشور مسیحی

او ادامه داد: قرار بود درمانگاهی در کنیا راه‌اندازی کنیم، شهید سید رضی به من سفارش کرد آنجا بحثی از شیعه و سنی و مسلمان و مسیحی نکن، نگاهت به همه یکسان باشد.

عمادی گفت: می‌خواستند درمانگاه را به نام من بسازند، ولی به خاطر سفارش و منش شهید سید رضی، تصمیم گرفتم اسم آنجا را به نام «امام حسین(ع)» متبرک کنیم که مورد موافقت وزرای بهداشت و اطلاعات کنیا هم قرار گرفت.

پس از آن ارتباط زنده تصویری با سُندس الأسعد - خبرنگار از لبنان – برقرار شد.

اهم موضوعاتی که او به آنها پرداخت شامل موارد زیر است:

  • هدف قرار دادن رسانه‌ها و خبرنگاران بخشی از جنگی است که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان شروع کرده است چون آنها می‌خواهند روایت حقیقی از صحنه را خاموش کنند.
  • صهیونیست‌ها برای اینکه حتی مردم غرب از حقیقت ماجرا خبردار نشوند، رسانه‌های آنها را هم به شدت محدود کرده‌اند.
  • تلاش‌هایی که برای عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، شکست خورده و مردم منطقه به هدف اصلی یعنی آزادی فلسطین بازگشته‌اند.
  • شیعیان، اهل سنت، مسیحیان و حتی سکولارهای لبنانی، از گزینه مقاومت حمایت می‌کنند.

امضای دیوارنویسی‌هایمان در لبنان، «حزب‌الله» بود

اقبال واحدی مجری نام آشنای تلویزیون، مهمان بعدی به افق فلسطین بود.

او با بیان اینکه در لبنان که بودم، برای اینکه بگوییم به هیچ کجا وابستگی نداریم، زیر دیوار نوشته‌هایمان می‌نوشتیم «حزب الله» خاطرنشان کرد: بعدا به ما گفتند چه خوب است که امضایتان حزب الله است، بیایید همین را برجسته کنیم.

این مجری خاطرنشان کرد: حزب اللهی بودن یعنی کسی که تابع اخلاق امیرالمومنین علی(ع) است، هر جا می‌رود آرامش ببخشد و اصولا به دین اخلاق‌مدار اسلام عمل کند.

دیگر نیازی نیست حقانیت فلسطین را برای کسی اثبات کنیم

واحدی تصریح کرد: دیگر نیازی نیست حقانیت فلسطین را برای کسی ثابت کنیم، حقیقت ماجرا برای همه دنیا ثابت شده و این ماجرا، مسیر خودش را پیدا کرده است.

به گفته او، مسلمان هم نباشیم، انسان که هستیم، و هر انسان آزاده‌ای می‌فهمد در این بین، حق با کیست.

اسرائیل از همان جایی شکست خورد که نقطه قوتش بود!

ابراهیم برناط - شهروند فلسطینی – هم به صورت اینترنتی مهمان برنامه به افق فلسطین شد.

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی گفت: در ابتدای طوفان الاقصی محدودیت‌ها در فرانسه شدید و هرگونه همبستگی با مردم فلسطین ممنوع بود ولی به سرعت فضا تغییر کرد و جادوی این ساحران، به خودشان برگشت.

برناط خاطرنشان کرد: وقتی تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی توسط رسانه‌ها مخابره شد، قوانین محدودیت‌زا هم تغییر کردند و حالا، صدها هزار نفر فرانسوی در شهرهای مختلف در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند.

این شهروند فلسطینی با بیان اینکه اسرائیل نتوانست هیچ دلیل و مستندی برای اتهامات خود نسبت به حماس ارائه کند افزود: اما در مقابل، اقدامات خودشان سندی بر جنایاتشان بود به همین دلیل از محل همان رسانه‌ای که نقطه قوتشان بود، شکست خوردند.

در انتهای برنامه هم با فاطمه ضاوی - مادر شهید علی خلیل از لبنان – ارتباط زنده تصویری برقرار شد؛ او گفت: پسرم هفت سال در کانادا زندگی می‌کرد، ولی زندگی خوشحالش نمی‌کرد، به همین دلیل به لبنان بازگشت و به مقاومت پیوست و سرانجام در راه قدس به شهادت رسید.

فاطمه ضاوی خاطرنشان کرد: قطعا پسرم الان خوشحال است چون در مسیری که می‌خواست گام برداشت و برای هدفش به شهادت رسید.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها