مشاهده خبر

چهار شنبه 6 دی 1402

همانطور که خرمشهر آزاد شد غزه هم آزاد می‌شود

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، چهارشنبه شب با موضوع تحلیل اتفاقات غزه و ضرورت حل مسئله فلسطین از طریق مقاومت، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست و بعد از ارتباط زنده تصویری با حسن عظیم‌زاده – خبرنگار اعزامی صدا و سیما به جنوب لبنان – گفت‌وگویی تلفنی با سید مجتبی ابطحی (کارشناس مسائل فلسطین) صورت گرفت.

موضع‌گیری جمهوری اسلامی بعد از شهادت سید رضی هوشمندانه بود

او با بیان اینکه ممکن است برخی احساساتی شوند ولی موضع‌گیری جمهوری اسلامی و همه مسئولان بعد از شهادت سید رضی موسوی هوشمندانه بود گفت: در واقع این مواضع به گونه‌ای بوده که غزه، به اولویت دوم تبدیل نشود، تا زمانی که این باریکه آزاد نشود، اولویت اول جهان اسلام خواهد بود.

ابطحی خاطرنشان کرد: یکایک یگان‌های رزمی دشمن صهیونیستی در حال فرسوده شدن و خروج از صحنه نبرد هستند ولی رزمندگان مقاومت با وجود همه محدودیت‌ها و کمبودها، هر روز تاکتیک جدیدی رو می‌کنند.

او ادامه داد: رزمندگان فلسطینی بعد از 80 روز، بالنده‌تر از قبل در حال مجاهدت هستند.

پس از آن علیرضا دلبریان – راوی دوران دفاع مقدس – مهمان برنامه شد؛ او گفت: گلایه من این است که چرا بعد از جنگ در غزه، برنامه‌های تلویزیونی در مورد فلسطین زیاد شده؟ چرا در این 40 سال این برنامه‌ها را با این حجم نداشتیم؟

دلبریان افزود: حاج قاسم سلیمانی از تاریخ جنگ غبارروبی کرد و آن را جلوی چشم ما آورد؛ غزه امروز هم خرمشهر دیروز است و همانطور که خرمشهر آزاد شد، غزه و قدس هم آزاد می‌شوند.

مقایسه‌ای متفاوت بین شکل‌گیری اسرائیل و جنگ تحمیلی

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه دلیل پیشروی سریع ارتش بعث عراق در آغاز جنگ، عدم توجه رئیس جمهور وقت به تاکید امام خمینی(ره) بود که فرمودند کشوری که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون بسیجی و رزمنده داشته باشد عنوان کرد: امروز هم به خاطر اینکه کشورهای اسلامی پای کار نیامدند و احساس خطر نکردند، رژیم صهیونیستی هم توانست در اراضی اشغالی پا بگیرد و این همه پیشرفت کند.

بنی صدر رفت ولی روحیه بنی صدری در برخی مانده!

او ادامه داد: امروز غزه، فراتر از خاک، یک امتحان بزرگ الهی است و باید تلاش کنیم در این زمان، ایمانمان را از دست ندهیم و دنبال مادیات خودمان نباشیم.

دلبریان خاطرنشان کرد: برخی دوستان داخلی ما که روحیه بنی صدری دارند، در این وضعیت دخیل هستند؛ ما به آن جوانی هم که می‌گوید نه غزه نه لبنان، درس اسرائیل‌شناسی نداده‌ایم.

به گفته او، یک وجب خاک ایران با مذاکره آزاد نشد و همین مسئله در مورد فلسطین هم صدق می‌کند.

شهدایی که دست روی نقشه می‌گذاشتند و محل شهادتشان را نشان می‌دادند

او ادامه داد: رمز موفقیت غواصان ما در دوران دفاع مقدس که خط شکن بودند، این بود که اصول دینشان قوی بود؛ اصلا تمام مشکلات دنیای اسلام و دنباله‌روی از دنیا، غفلت از همین مسئله یعنی اصول دین است.

دلبریان خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی، رزمندگان و از جمله غواصان دوران دفاع مقدس، اصول دین تحقیقی داشتند؛ برخی از آنها به خود من گفتند من بهشت را همینجا می‌بینیم، یکی‌شان حتی دست روی یک نقطه از نقشه گذاشت و گفت همینجا تیر به سرم می‌خورد و شهید می‌شوم و دقیقا همینطور شد.

عملکرد مسئولان و بی تفاوتی غزه برای جوان ایرانی!

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه جوانی که امروز می‌گوید حماس زده، اسرائیل هم می‌زند، از عملکرد مسئولان ناراحت است گفت: کمک به غزه این است که مسئولان ما، امروز امید را در دل جوان ایرانی زنده کنند و حقیقت اسرائیل را برایشان بگویند.

او تصریح کرد: اگر خزانه خالی است، چرا برخی حقوق نجومی می‌گیرند؟ همین‌هاست که مردم را ناراحت می‌کند.

ناشنیده‌های عجیب از دوران جنگ

دلبریان گفت: در دوران جنگ، برخی در داخل پادگان به ما سیم خاردار نمی‌دادند، می‌رفتیم از داخل عراق سیم خاردار جمع می‌کردیم تا استفاده کنیم!

او افزود: می‌گفتیم آمبولانس بدهید، می‌گفتند حالا بروید اگر مجروح شدید، می‌فرستیم؛ آخرش هم مینی‌بوس نعش‌کش برایمان فرستادند.

این راوی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه این همان روحیه بنی‌صدری است که آن موقع بود، الان هم برخی آن را حفظ کرده‌اند خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی اما با همین بی مهری‌ها و در همین زمان به قله رسید.

غزه همچنان اولویت مردم ترکیه است

در ادامه هاکان توپکورولو - عضو هیأت رئیسه حزب وطن ترکیه – به صورت اینترنتی، مهمان برنامه بود.

او گفت: مسئله فلسطین، یکی از اولین موضوعات این روزها و هفته‌های مردم ترکیه است.

توپکورولو خاطرنشان کرد: کمپین تحریم کالاهای اسرائیلی هنوز در ترکیه شروع نشده البته به عقیده من، اقدام اصلی این است که باید جبهه جدیدی علیه تروریست‌ها و همچنین آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه باز شود و به این ترتیب، قدرت نظامی اسرائیل علیه غزه کمتر خواهد شد.

حسین رویوران - معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین – دیگر مهمان به افق فلسطین بود.

طوفان الاقصی سبب بیداری اخلاقی در غرب شد

به گفته او، طوفان الاقصی سبب بیداری اخلاقی در غرب شده و مردم این کشورها به دنبال ظلم‌ستیزی و عدالت هستند؛ مردم لندن هر هفته چند نوبت راهپیمایی و از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنند.

معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین خاطرنشان کرد: اینگونه تحرکات اجتماعی آن هم در غرب که همه به ماشین‌های تولید تبدیل شده‌اند، عجیب است، آن هم مردمی که تعطیلات آخر هفته خود را به این امر اختصاص می‌دهند.

آیا شعار «دو دولتی» از سوی آمریکا یک فریب است؟

او افزود: رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی و پاکسازی قومیتی روی آورده، آمریکا در این شرایط و برای حل بحران، باید «چیزی» ارائه دهد به همین دلیل بحث دو دولت را مطرح کرده است.

رویوران با بیان اینکه بحث دو دولتی اصولا قابلیت اجرا ندارد گفت: اسحاق رابین یک بار آمد و این حرف را زد، همان موقع او را کشتند!

به گفته او، بیان این طرح از سوی آمریکا صرفا برای این است که نگویند ایالات متحده طرحی ندارد ولی واقعیت این است که نه آمریکا و نه اسرائیل، به دنبال دو دولتی نیستند.

کشتن 30 هزار لبنانی توسط اسرائیل در دهه 60

آخرین مهمان برنامه، سعید عاکف - مولف و محقق جبهه مقاومت – بود؛ او با بیان اینکه همزمان با دهه 60، اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان سبب مرگ بیش از 30 هزار لبنانی شده است گفت: جنایاتی در لبنان رخ داده که بی سابقه است به طوری که شهید چمران نقل می‌کرد برخی دست روی چشمان خود می‌گذاشتند تا نبینند.

عاکف خاطرنشان کرد: گفته شده بود دختری به خاطر اینکه توسط عوامل تروریست هتک حرمت نشود، خودش را سوزاند.

صهیونیست‌ها پا را از قرون وسطی هم فراتر گذاشته‌اند

به گفته او، شهید مدرس در پاسخ به سوال کسانی که کسب تکلیف کرده بودند گفته بود طلبه تربیت کنید و تاریخ خودتان را بخوانید، توصیه‌هایی که زیرساخت‌ها را به وجود می‌آورد.

این نویسنده حوزه مقاومت افزود: امروز اگر تاریخ معاصر کشورمان و تاریخ منطقه (لبنان و فلسطین) را نخوانیم، چگونه می‌توانیم با صهیونیست‌ها مقابله کنیم؟

عاکف خاطرنشان کرد: شکنجه‌هایی که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها روا می‌دارد، فراتر و وحشتناک‌تر از شکنجه‌های قرون وسطی است.

کرامت اهل بیت(ع) در ماجرای عملیات استشهادی احمد قصیر

او گفت: اولین عملیات استشهادی در لبنان، در شهر صور و در محل فرماندهی صهیونیست‌ها صورت گرفته؛ شهید احمد قصیر 500 کیلوگرم مواد منفجره را در قطعات یک یا دو کیلوگرمی وارد کرد.

عاکف تصریح کرد: صبح روز عملیات، قصیر می‌گوید حاضر به انجام عملیات نیست چون ممکن است این اتومبیل قادر به عبور از مسیر نباشد، وانت خودش را می‌آورند و او راضی می‌شود.

این نویسنده افزود: او برای دوستش تعریف کرده بود که قلبش متزلزل بوده اما امیرالمومنین علی(ع) را در خواب دیده، ایشان قصیر را فرزند خود خطاب کرده و گفته به نزد ما می‌آیی ولی نه فردا، ماشینت را عوض کن تا موفق شوی

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها