مشاهده خبر

سه شنبه 5 دی 1402

چرا اسرائیل حالا را برای ترور شهید رضی انتخاب کرد؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، سه‌شنبه شب با محوریت فعالیت‌های شهید سید رضی موسوی در سوریه و چرایی ترور او توسط رژیم صهیونیستی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده تصویری با حسن عظیم‌زاده – خبرنگار اعزامی به جنوب لبنان – برقرار شد؛ او گفت: حزب الله لبنان امروز یکی از گسترده‌ترین عملیات‌ها را علیه مواضع صهیونیستی انجام داد که شامل 9 حمله بود؛ در این حملات پادگان‌های مختلف نظامی صهیونیست‌ها و تجمعات سربازان ارتش این رژیم، با موشک‌های برکان هدف قرار گرفتند.

عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: حمله به مقر جدید فرماندهان ارتش اسرائیل به وسیله پهپادهای انتحاری، دیگر اقدام حزب الله بود که به اعتراف رسانه‌های صهیونیستی، موجب هلاکت 9 نظامی این رژیم شد.

در ادامه محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ادوار مجلس در برنامه حضور یافت؛ او گفت: همانطور که بلاتردید، قاتل دست به تفنگ شهید سلیمانی را ترامپ می‌دانیم و قطعا به سزای اعمالش خواهد رسید، فردی غیر از نتانیاهو را عامل اصلی شهادت سید رضی موسوی نمی‌دانیم.

باهنر تصریح کرد: خون شهید موسوی و شهدای مظلوم غزه، دامن رژیم صهیونیستی را می‌گیرد و این رژیم به تاریخ خواهد پیوست.

اقدامات شتابزده در پاسخ به اقدامات اسرائیل مناسب نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقدامات شتابزده ممکن است دل عده‌ای را خنک کند، ولی در استراتژی بلندمدت نظام باید مسائل دیگری را در نظر داشت گفت: در جنگ غزه، برخی از جمله رقبای ایران دوست داشتند پای ما را به نبرد باز کنند، اینکه ایران چه زمانی پاسخ دهد و چگونه این کار را انجام دهد، به خردی بستگی دارد که چگونه مسائل را مدیریت می‌کند.

عمر دولت نتانیاهو به چند سال و چند ماه هم نمی‌کشد

او ادامه داد: دولت نتانیاهو قطعا رفتنی است و تردیدی نداریم که او این جنایات را انجام می‌دهد که چند روز بیشتر در قدرت بماند، اصلا بحث سال و ماه هم نیست.

با هنر تاکید کرد: نتانیاهو هنوز گرم است وگرنه دولتش تمام شده، حرف ما این است که رژیم آپارتاید صهیونیستی زودتر از آنچه رهبری پیش‌بینی کردند، هم نابود خواهد شد.

پیش‌بینی باهنر از نتیجه جنگ غزه؛ دنیا برای جهان پسااسرائیل آماده می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه تا آنجا که اطلاع داریم، نیروهای مقاومت فعلا و تا مدت‌ها توان ایستادگی دارند و اصولا قدرت آنها فراتر از چیزی که است که دشمن تصور می‌کند عنوان کرد: از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی واقعا امکان ادامه این جنایات را ندارد و هر چند پشت پرده، حامیانی دارد ولی فعلا تنها حامی آنها آمریکاست.

به گفته او، خبری رسیده بود مبنی بر اینکه دولت‌های اروپایی بر تداوم کمک به اسرائیل اصرار داشتند ولی گفته بودند باید برای جهان پسااسرائیل برنامه داشته باشیم.

شهید سید رضی موسوی دست راست حاج قاسم بود

پس از آن، مسعود اسداللهی - کارشناس مسائل منطقه – مهمان برنامه به افق فلسطین شد؛ او اظهار کرد: شهید سید رضی موسوی، دست راست سردار حاج قاسم سلیمانی بود؛ نقش او فراتر از یک فرد لجستیکی بود و مأموریت‌های ویژه شهید سلیمانی را انجام می‌داد.

به گفته اسداللهی، شهید رضی در نظام سوریه شخصی شناخته شده بود و از شخص بشاراسد تا فرماندهان و مقامات دیگر او را قبول داشتند.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: تا اسم مستعار او (ابومحمد) را می‌آوردیم، در سوریه کارمان راه می‌افتاد.

راز مقاومت حاج قاسم و یارانش چه بود؟

اسداللهی تصریح کرد: برخی بودند که به خاطر جدیت حاج قاسم سلیمانی در کار، نمی‌توانستند با او همراهی کنند، در نهایت آنها که با او ماندند، آدم‌هایی شبیه خودش بودند؛ همین مسئله بود که جبهه مقاومت را به پیروزی رساند.

به گفته او، راه مقاومت، آدم‌هایی می‌خواهد که آماده ایثار و فداکاری باشند.

چرا این زمان برای ترور شهید سید رضی انتخاب شد؟

این کارشناس مسائل منطقه با بیان طرح این سوال که چرا این زمان برای ترور شهید سید رضی انتخاب شد، افزود: این بود که اسرائیل در طوفان الاقصی شکستی غیر قابل ترمیم خورده و حالا می‌خواهد تمام عوامل جبهه مقاومت را حذف کند.

اسداللهی گفت: برآورد جهان غرب این بود که 20 سال زمان لازم است تا داعش را حذف کنند ولی وقتی تکفیری‌ها همزمان در موصل و بوکمال شکست خورد، باور نمی‌کردند چگونه این اتفاق افتاده است؛ فردی که توانست آن جبهه را پشتیبانی کند، قطعا در این جنگ هم تاثیرگذار است، و صهیونیست‌ها هم این حقیقت را می‌دانستند.

قمار نتانیاهو روی ماهیت رژیم صهیونیستی

او ادامه داد: حمایت همه جانبه آمریکا و جهان غرب از رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم که به روابط راهبردی آنها بر می‌گردد ولی اختلاف تاکتیکی بین شخص بایدن و نتانیاهو وجود دارد.

کارشناس مسائل منطقه باب یان اینکه نتانیاهو ترامپ را به بایدن ترجیح می‌دهد خاطرنشان کرد: بایدن گفته است سه ماه وقت و همه تجهیزات را به اسرائیل دادیم ولی جز کشتار مردم نتیجه‌ای حاصل نشده؛ او نگران انتخابات بعدی است چون به خاطر حمایت‌هایش از جنایات اسرائیل، میزان محبوبیت و رأی‌هایش کاهش یافته است و احتمال دارد حزب دموکرات، حتی کاندیدای خود را تغییر دهد.

به گفته اسداللهی، بایدن خواهان پایان جنگ است و نتانیاهو می‌خواهد ماه‌ها آن را ادامه دهد؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قیمت ماندن خودش، حاضر است اسرائیل را قربانی کند.

دعای زیبای مادر شهید لبنانی

ارتباط زنده تصویری با زینب الزین – مادر شهید علی حفید از لبنان – بخش بعدی برنامه بود.

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی گفت: پسرم در 16 سالگی به مقاومت پیوست و در نهایت امر، روز بیست و چهارم اکتبر به شهادت رسید.

الزین خاطرنشان کرد: الگوی او، امام حسین(ع) بود، به همین دلیل به مقاومت پیوست و در همین راه به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

این مادر شهید لبنانی گفت: دعای همیشگی من، طول عمر برای حضرت آیت الله خامنه‌ای و دبیرکل حزب الله است.

آیا تحریم کالاهای اسرائیلی موثر است؟

در ادامه با شارلوت کیتز - تحلیل‌گر سیاسی از کانادا – ارتباط تصویری برقرار شد؛ او به کمپین تحریم کالاهای اسرائیلی در کشورهای مختلف اشاره و ابراز کرد: تحریم کالاهای اسرائیلی فشار اقتصادی را روی رژیم صهیونیستی افزایش می‌دهد؛ البته باید با فروش تسلیحات نظامی به این رژیم هم مخالفت کرد و دولت‌ها را تحت فشار گذاشت.

به گفته کیتز، مردم دوست ندارند دولت‌هایشان با رژیم صهیونیستی مراوده داشته باشند و پیام واضحی را منتقل می‌کنند که حمایت مالی از این رژیم همکاری در جنایات آنهاست.

تواضع و گمنامی عجیب شهید سید رضی

حجت‌الاسلام شهریاری - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی – مهمان بعدی برنامه بود؛ او با بیان اینکه اولین بار که شهید سید رضی موسوی را در سوریه دیدم، آن قدر متواضع بود که فکر کردم شخصی است معمولی که قرار است آنجا باشد اظهار کرد: 6 ماه یک جا کار می‌کنیم مدعی هستیم ولی مکتب حاج قاسم و تربیت شدگان در این مدرسه، این است که در گمنامی کار کنند.

تواضع و گمنامی عجیب شهید سید رضی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولین بار که شهید سید رضی موسوی را در سوریه دیدم، آن قدر متواضع بود که فکر کردم شخصی است معمولی که قرار است آنجا باشد.

او خاطرنشان کرد: 6 ماه یک جا کار می‌کنیم مدعی هستیم ولی مکتب حاج قاسم و تربیت شدگان در این مدرسه، این است که در گمنامی کار کنند.

چرا طوفان الاقصی توجه به اسلام را تقویت کرده است؟

شهریاری با بیان اینکه مکتب حاج قاسم برآمده از اندیشه‌ای دینی است گفت: اینکه تا سرحد جان، مقابل ظلم ایستادگی شود، همان درسی که از عاشورای حسینی گرفته‌ایم؛ مقاومتی که امروز شکل گرفته، از ظهر عاشورای 61 به بعد سابقه نداشته است.

او افزود: برخی عقیده دارند این سطح از مقاومت که با زن و بچه و همه چیز، به نبرد با ظالمان برویم، حتی در دوره دفاع مقدس هم سابقه نداشته است.

دنیای اسلام زخم‌های 75 ساله را فراموش نمی‌کند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه 75 سال است که رژیم صهیونیستی با حرکتی خزنده و فزاینده، و با فریب اذهان عمومی جهان، پیش رفته تا از ورود مهاجران با کشتی، به شهرک‌سازی رسیده است اظهار کرد: طوفان الاقصی پاسخی به این زخم کهنه 75 ساله بود، زخم‌هایی که هر چند قدیمی شده‌اند ولی مطمئن باشیم که دنیای اسلام آنها را فراموش نکرده است.

به گفته او، نسل پنجم کسانی که قبلا شکست خورده بودند، حالا به جای سنگ، سلاح در دست گرفته‌اند و با حمایت حاج قاسم‌ها و سید رضی‌ها، به میدان آمده‌اند.

پس از آن، وهب همدانی فرزند شهید حسین همدانی در استودیو حضور یافت.

حاج قاسم خیالش از سوریه راحت بود...

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: پدرم 13 دی ماه 1390 عازم سوریه شد، همان تاریخی که بعدها روز شهادت حاج قاسم سلیمانی بود و این مسئله برایم خیلی عجیب بود که چه سری در آن است.

همدانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم خیالش از بابت سوریه راحت بود چون شهید همدانی آنجا حضور داشت و کارها را به خوبی پیش می‌برد.

فرزند شهید همدانی افزود: شهید سلیمانی یک بار به من گفته بود «من و پدرت مثل کسانی هستیم که قرار است کاروانی را به سفر ببریم، ولی به خودمان اجازه سوار شدن نمی‌دهند» و منظور ایشان مرکب شهادت بود.

سوری‌ها شهید سید رضی را بیشتر از حاج قاسم می‌شناختند!

او در مورد شهید سید رضی موسوی هم گفت: ایشان 25 سال در سوریه حضور داشت و به خاطر وظیفه‌ای که داشت، سوری‌ها حتی بیشتر از حاج قاسم و شهید همدانی او را می‌شناختند.

همدانی خاطرنشان کرد: او دست راست حاج قاسم و شهید همدانی بود و در کنار رابطه کاری، رابطه دلی هم بین آنها شکل گرفت و مثل سه برادر بودند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها