مشاهده خبر

دو شنبه 4 دی 1402

توصیف مهدی چمران از برخی حکام کشورهای منطقه

مهدی چمران در برنامه به افق فلسطین گفت: برخی دولت‌های کشورهای عربی و اسلامی، به همین میزان هم عربیت و انسانیت ندارند که بعد از دیدن این همه جنایت صهیونیست‌ها، روابط خود را با این رژیم، حداقل برای مدتی قطع کنند.

0

در بخش نخست، ارتباط زنده تصویری با حسن عظیم‌زاده خبرنگار اعزامی صدا و سیما به جنوب لبنان برقرار شد.

او در این ارتباط به موضوعات زیر اشاره کرد:

  • حزب الله لبنان امروز هفت بیانیه صادر و از هفت حمله علیه مواضع صهیونیستی از جمله شهرک‌ها، محل‌های تجمع نظامیان و پایگاه‌های ارتش این رژیم خبر داد.
  • جنگنده‌های اسرائیلی هم در سه مرحله و توپخانه و پهپادهای مسلح این رژیم هم در هفت مرحله، به مناطق مختلف جنوب لبنان حمله کردند.
  • رسانه‌های رژیم صهیونیستی گفته‌اند فقط در یکی از حملات به شهرک‌ها، 25 موشک توسط حزب الله شلیک شده است.

در ادامه فروغ نیلچی‌زاده - استاد حوزه و دانشگاه – مهمان برنامه شد؛ او در بخش نخست ضمن تسلیت شهادت شهید سردار سیدرضی موسوی اظهار کرد: او یک کپی از حاج قاسم بود، ویژگی‌هایی مثل تواضع، کاردانی و شخصیت کاریزماتیک که رمز و راز جبهه مقاومت است.

نیلچی زاده گفت: فقط کافیست فرماندهان مقاومت خم به ابرو بیاورند تا طوفان به پا کنند، و نیاز نیست که خشمگین شوند.

ترور شهید سید رضی کاملا هدفمند و از پیش تعیین شده بود

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی، کسی را انتخاب کرد و هدف گرفت که جایگزین شهید حاج قاسم سلیمانی در برخی برنامه‌ریزی‌های خاص بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این یک ترور کور نبود، بلکه کاملا هدفمند و از پیش تعیین شده بود عنوان کرد: اقدام جنایتکارانه اسرائیل، بار دیگر، حقیقت وحشی رژیم صهیونیستی را نشان داد.

جریان‌سازی زنان فلسطینی در اتفاق مهم هفتم اکتبر

او تصریح کرد: اتفاق زیبای این روزها این است که جبهه مقاومت به این نتیجه رسیده که اگر قرار است بی سر و صدا کشته شویم، در جهان فریاد می‌زنیم که در فلسطین چه خبر است و این بار ما حمله می‌کنیم.

نیلچی زاده با بیان اینکه حرکت هفتم اکتبر، یک اتفاق ناب و خاص در دنیای اسلام و تاریخ منطقه بود گفت: جریان اصلی این قیام هم در دست زنان و کودکان است؛ آنها روی زمین شهر را در اختیار دارند و مردان و نیروهای مقاومت، در تونل‌ها و زیر زمین

به گفته او، در این جنگ، جریان نفاق بین‌المللی هم حقیقت خود را نشان داد؛ آنها که به ظاهر حامی زن، زندگی و آزادی هستند، کشتار زنان و کودکان غزه را می‌بینند و چیزی نمی‌گویند.

نقش نفوذی‌ها در ترور شهید سید رضی موسوی

در بخش بعدی، ارتباط تلفنی با سردار جعفر اسدی - همرزم شهید سید رضی موسوی – برقرار شد؛ او گفت: رژیم صهیونیستی، هفته گذشت هم همین مکان را به گمان اینکه شهید سید رضی موسوی در آنجا حضور دارد هدف گرفته بود ولی او در آن مکان نبود؛ ولی این بار به واسطه جاسوس‌هایی که داشتند، توانستند مکان دقیق حضورش را شناسایی کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: ترور شهید سید رضی کار عاقلانه‌ای نبود ولی اسرائیل به وضعیتی رسیده که به هر دستاویزی چنگ می‌زند تا خودش را نجات دهد.

چرا اسرائیل شهید سید رضی را ترور کرد؟

پس از آن ارتباط زنده‌ تصویری با محمد تقی آقایان - کارشناس مسائل منطقه – برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی گفت: شهید سید رضی موسوی یکی از عناصر اصلی مقاومت در منطقه بود، به همین دلیل رژیم صهیونیستی ترور او را در دستور کار قرار داد و اجرایی کرد.

آقایان خاطرنشان کرد: اسرائیل چندین بار قصد ترور سید رضی را داشت ولی موفق نشده بود؛ مقامات رژیم صهیونیستی بارها گفته بودند هر کس در داخل یا خارج سرزمین‌های اشغالی علیه این رژیم کاری انجام دهد، در لیست ترور قرار می‌گیرد.

شهید چمران برگشت تا به هدفش برسد، شهادت در راه قدس

مهدی چمران، برادر شهید مصطفی چمران مهمان بخش بعدی برنامه بود؛ او گفت: شهید مصطفی چمران دکتری فیزیک خود را نزد بهترین اساتید زمان خود گذراند، ولی برای هدف بزرگ‌تری به ایران برگشت، او زمانی گفته بود باید نشان بدهم چیزی فراتر از آنها دارم، باید نشان بدهم یک ایرانی مسلمان می‌تواند به بالاترین مدارج علمی برسد ولی هدفش را فراموش نکند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: آرزوی شهید چمران این بود که در راه قدس شریف به شهادت برسد، به همین دلیل به مصر و لبنان رفت و جبهه مقاومت را همراه با امام موسی صدر پایه‌گذاری کرد.

ماجرای حکمی که شهید چمران به سید حسن نصرالله داده بود

او گفت: سید حسن نصرالله تعریف می‌کند که در 18 سالگی، از شهید چمران حکم گرفته است؛ جبهه مقاومت اینگونه است و چنین جوانانی را تربیت می‌کند، جوانانی که امروز به فرماندهانی بزرگ تبدیل شده و این چنین تاثیرگذار هستند.

حکام منطقه نه عربیت دارند نه اسلامیت!

چمران خاطرنشان کرد: دولت‌های کشورهای عربی و اسلامی، به همین میزان هم عربیت و اسلامیت ندارند که بعد از دیدن این همه جنایت صهیونیست‌ها، روابط خود را با این رژیم، حداقل برای مدتی قطع کنند.

به گفته او، حاکمان منطقه آن قدر از واقعیت‌های روز پرت هستند که به جای پرداختن به مسئله غزه، جلسه می‌گذارند و در مورد جزایر سه گانه ایرانی لاف می‌زنند.

اسرائیل کاملا موفق است، البته در نسل‌کشی

در ادامه ارتباط زنده با مایک هریس - تحلیل‌گر سیاسی از آمریکا – برقرار شد؛ او اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان، کاملا موفق بوده است! و این بدترین تراژدی ای بود که در عمرم شاهد آن بودم.

هریس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با ترور فرماندهان ایرانی در سوریه، می‌خواهد ایران و آمریکا را وارد جنگ کند.

به گفته او، آمریکا یک حکومت دموکراتیک نیست بلکه صهیونیست‌ها بر آن مسلط شده و در حاکمیتش نفوذ کرده‌اند.

آمریکا باید در قبال ترور شهید سید رضی پاسخگو باشد

گفت‌وگوی اینترنتی با سید هادی سید افقهی - کارشناس مسائل منطقه – بخش بعدی برنامه بود؛ او گفت: آمریکایی‌ها مدام پیام می‌فرستادند تا ایران وارد جنگ غزه نشود و محور مقاومت را هم تشویق به حمله علیه مواضع ایالات متحده نکند؛ حالا آنها باید پاسخ بدهند که در مقابل ترور شهید سید رضی به دست اسرائیل چه جوابی دارند؟

افقهی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که ایران را وادار به واکنش عجولانه کنند در حالیکه جمهوری اسلامی می‌داند در چه زمانی، چه واکنشی نشان بدهد.

آیا ایران به ترور شهید سید رضی پاسخ خواهد داد؟

او خاطرنشان کرد: زمانی فرمانده سپاه در جواب به این سوال که چرا ایران نسبت به ترور دانشمندان هسته‌ای واکنش نشان نمی‌دهد گفته بود باید از صهیونیست‌ها بپرسید که ما چه پاسخی داده‌ایم.

افقهی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سیاست ابهام خبری را در پیش گرفته و رسما اعلام نمی‌کند که ترورها را انجام می‌دهد گفت: البته از طریق رسانه‌ها چنین چیزی مطرح می‌شود، قطعا ایران پاسخ خواهد داد ولی فرمانده کل قوا و شورای عالی امنیت ملی است که تعیین می‌کنند کی و چگونه پاسخ داده شود.

به گفته او، اصل این است که نباید منفعل باشیم و نتانیاهو و آمریکا بتوانند نقشه خود یعنی کشاندن جنگ به خارج از مرزهای غزه را دنبال کنند.

شهید سید رضی با دستور شخص نتانیاهو ترور شد

در ادامه، علی عبدی (کارشناس مسائل فلسطین) مهمان به افق فلسطین بود؛ او گفت: بانک اهدافی برای ترور در ارتش رژیم صهیونیستی وجود دارد و هر بار، چند نفر در کارتابل ترور نخست‌وزیر قرار می‌گیرند؛ ترور شهید سید رضی موسوی هم قطعا با دستور نتانیاهو صورت گرفته است.

عبدی تصریح کرد: شکست از مقاومت در غزه، از حزب الله در لبنان و از انصارالله در دریای سرخ، فشار زیادی بر نتانیاهو وارد کرده به همین دلیل او تصمیم به این اقدام تروریستی گرفت البته شاید قصد او، کشاندن نبرد به خارج از مرزهای غزه باشد.

به گفته او، این ترور نباید بی پاسخ بماند چون پیامدهای دیگری به همراه دارد.

نقش بن گوریون در شکل‌گیری جعلی‌ترین رژیم تاریخ

عبدی در ادامه به تاریخ رژیم صهیونیستی و نقش بن گوریون در تشکیل این رژیم جعلی پرداخت و گفت: داوید بن گوریون به شدت تحت تاثیر هرتزل بود و کتاب‌هایش را می‌خواند؛ او در جنگ جهانی اول پیشنهاد تشکیل یک گردان یهودی برای نبرد با عثمانی را داد و نخستین گردان مسلح را در سرزمین‌های اشغالی ساماندهی کرد.

به گفته او، هرتزل تشکیل دولت یهودی را از طریق اقدامات دیپلماتیک در سطح بین‌المللی می‌دید ولی بن گوریون عقیده داشت باید خودشان اقدامات علمی برای این هدف انجام بدهند.

این کارشناس مسائل فلسطین خاطرنشان کرد: او همه مصادیق قدرت اعم از نظامی و اقتصادی را در اختیار خود گرفت و با ایجاد شورش و ضربات تروریستی به فلسطینی‌ها، زمینه‌ساز قطعنامه سال 1947 بود که بیش از 50 درصد خاک فلسطین را در اختیار یهودیان قرار داد.

بن گوریون؛ پدر بمب اتم اسرائیل و شاید عامل ترور کندی!

او ادامه داد: صهیونیست‌ها تاریخ معاصر را جعل کرده و می‌گویند در آغاز، اعراب به آنها حمله کرده‌اند در حالیکه اسناد نشان می‌دهند بن گوریون چهار دکترین نظامی را برای اشغال فلسطین آماده کرده بود.

عبدی با بیان اینکه بن گوریون ریل‌گذار اقدامات نظامی صهیونیست‌ها و پدر بمب اتمی این رژیم است افزود: حتی گفته شده پشت پرده ترور جان اف کندی هم بوده است چون کندی می‌خواست جلوی اتمی شدن اسرائیل را بگیرد.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها