مشاهده خبر

یک شنبه 3 دی 1402

اسرائیل، تهدیدی برای اقتصاد جهانی

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، شنبه شب با حضور سید کاظم احمدزاده و حجت الله عبدالملکی، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

1

در بخش نخست، ارتباط زنده تصویری با حسن عظیم‌زاده – خبرنگار اعزامی صدا و سیما به جنوب لبنان – برقرار شد.

اهم مواردی که عظیم‌زاده به آنها اشاره کرد شامل موارد زیر بود:

  • امروز هم حزب الله لبنان 6 بیانیه صادر و از 6 حمله علیه مواضع ارتش صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
  • در 24 ساعت گذشته همچنین چندین موشک از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و آژیر خطر در شهرک‌های مختلف این رژیم شنیده شد.
  • حزب الله همچنان از موشک‌های برکان با سر جنگی سنگین علیه اهداف خود استفاده می‌کند؛ در مقابل جنگنده‌های صهیونیستی هم دو مرتبه به مناطق مسکونی جنوب لبنان حمله کردند همچنین توپخانه اسرائیل در 10 حمله مواضعی را مورد هدف قرار داد که از جمله آنها می‌توان به شلیک به سمت گروه خبری شبکه المنار اشاره کرد.

حجت‌الله عبدالملکی، مهمان نخست برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارد و اجازه استفاده از منافع این دریا را به کشورهای اسلامی به خصوص فلسطین نمی‌دهد.

عبدالملکی افزود: آمریکایی که هزاران کیلومتر با اروپا فاصله دارند، در برنامه اقتصادی خود از آنها بهره می‌برند ولی به خاطر وجود رژیم جعلی اسرائیل، این امکان از کشورهای اسلامی گرفته شده است.

دنیا به خاطر اینکه ایران مقابل اسرائیل ایستاده به ما مدیونند

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نه تنها بر اقتصاد منطقه و حاشیه مدیترانه، بلکه بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی داشته و در بحران آب هم موثر است؛ به نظرم هم کشورهای اسلامی و هم دیگر کشورها مدیون جمهوری اسلامی هستند چون بعد از پیروزی انقلاب مردم ایران بود که جلوی گسترش این رژیم گرفته شد وگرنه آنها رویای نیل تا فرات را اجرایی می‌کردند.

زیان‌های اقتصادی عجیب اسرائیل بعد از جنگ غزه

عبدالملکی تصریح کرد: 312 هزار نفر از کارگران در سرزمین‌های اشغالی برای حضور در جنگ غزه فراخوان شده‌اند، همچنین 500 هزار نفر از کارگران کارشان را ترک کرده‌اند، نیمی از کارخانه‌ها تعطیل شده یا با کمتر از 20 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

این اقتصاددان با بیان اینکه کاهش 50 درصدی صادرات رژیم صهیونیستی و افت 6 درصد از تولید ناخالص هفتگی این رژیم، از دیگر نتایج تداوم جنگ است افزود: مجموعه مطالعات می‌گویند بعد از جنگ غزه، شاخص GDP رژیم صهیونیستی 10 درصد کاهش داشته و سرمایه‌گذاران خارجی هم در حال خارج کردن سرمایه‌هایشان هستند؛ اگر آمریکا به داد اسرائیل نرسد قطعا این رژیم با مشکل مواجه می‌شود البته توان اقتصادی ایالات متحده هم محدود است.

اقدامات یمنی‌ها علیه اسرائیل به سود اقتصاد جهانی است

عبدالملکی خاطرنشان کرد: کاری که یمنی‌ها می‌کنند، در بلندمدت به سود اقتصاد جهانی است؛ آنها در واقع بخشی از مجرای تنفسی رژیم صهیونیستی را بسته‌اند و اگر این غده سرطانی نابود شود، اقتصاد جهانی امن‌تر خواهد بود.

او ادامه داد: کشورهای جهان اندکی به این فکر کنند که بدون وجود رژیم جعلی اسرائیل، اقتصاد در سطح بین‌المللی چقدر رشد می‌کند.

کنایه کاظم احمد‌زاده به سلبریتی‌های ساکت در قبال جنگ غزه: سیاسی نیستیم، انسان که هستیم

پس از آن سید کاظم احمدزاده مجری مشهور و نام آشنای تلویزیون، مهمان برنامه بود؛ او با اشاره به واکنش یکی از مجریان سابق برنامه‌های کودک راجع به جنگ غزه گفت: این مجری قدیمی در برنامه به افق فلسطین گفت: تحلیل‌گر سیاسی یا اقتصادی نیستم ولی واکنش احساسی در مقابل مسائلی مثل جنگ غزه، منطقی و طبیعی است؛ کارشناس سیاسی نیستیم ولی انسان که هستیم.

از دیدن روحیه بچه‌های غزه شگفت‌زده می‌شوم

او افزود: وقتی ویدئوی مربوط به آوارگان فلسطینی به خصوص کودکان را می‌بینم که بین آوارها می‌چرخند و قرآن می‌خوانند، با خودم فکر می‌کنم این بچه‌ها در کدام انجمن و کدام مدرسه تعلیم دیده‌اند؟ پاسخ روشن است، آنها فرزندان و نوادگان پدرها و پدربزرگ‌هایی هستند که سال‌ها مقاومت را زندگی کرده و خطبه‌های قرائی که امروز می‌شنویم را به آنها آموخته‌اند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: ادبیات مقاومت در فلسطین بسیار پیچیده است، و دشمنان قطعا آن را درک نمی‌کنند.

شوکه شدن افسر سابق اطلاعات آمریکا از رأی ممتنع کشورش به قطعنامه شورای امنیت

در بخش بعدی، اسکات بنت افسر سابق اطلاعاتی آمریکا در ارتباط زنده تصویری با برنامه گفت: از رأی ممتنع دولت آمریکا به قطعنامه افزایش کمک‌رسانی به غزه شوکه شدم؛ هیچ انسانیتی در دولت بایدن و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

به گفته بنت، جنگ غزه یک نسل‌کشی است و همه کشورهای اسلامی باید متحد شوند و جلوی این جنایات را بگیرند.

این افسر سابق اطلاعات آمریکا خاطرنشان کرد: برای استقرار صلح در منطقه، یهودیان هم باید همکاری کنند و صهیونیست‌های نازی را بیرون برانند.

هرتزل؛ بنیان‌گذار فکری دولت جعلی اسرائیل

در بخشی دیگر و با حضور علی عبدی – کارشناس مسائل فلسطین – تاریخ صهیونیسم مورد بررسی قرار گرفت.

مهمترین موضوعاتی که عبدی به آنها پرداخت شامل موارد زیر هستند:

  • تئودور هرتزل را پدر صهیونیسم سیاسی می‌دانند، او در تاریخ معاصر یهودیان و رژیم صهیونیستی، نقش موثری داشته است.
  • قبل از او هم متفکرانی در بین صهیونیست‌ها بودند ولی تفاوت او این است که سوسیالیسم یهودی را پایه‌گذاری و ترویج می‌کرد البته خودش لائیک بود و به هیچ وجه مذهبی نبود.
  • او بود که ایده تاسیس دولت جعلی اسرائیل را مطرح کرد، اندیشه‌ای فراتر از مهاجرت و زندگی در فلسطین
  • تئودور هرتزل در ابتدای امر عقیده داشت بهتر است یهودیان همگی غسل تعمید انجام دهند و مسیحی شوند، چون در آن زمان ناسیونالیسم در اروپای بعد از جنگ رونق گرفته بود و این، یهودیان بودند که سرزمینی نداشتند.
  • ایده اولیه جمع کردن یهودیان و استقرار آنها در سرزمین فلسطین، در کنگره صهیونیزیم شکل گرفت، البته در آن زمان نه هرتزل فلسطین را دیده بود نه بقیه حاضران در کنگره، و تمام تصورات آنها همان چیزی بود که در تورات خوانده بودند، یعنی سرزمین شیر و عسل

هر شهیدی که تقدیم می‌کنیم به آزادی قدس نزدیک‌تر می‌شویم

در بخش انتهایی، ارتباط زنده تصویری با حجت‌الاسلام جعفر مکی - پدر شهید محمد حسن مکی از لبنان - برقرار شد؛ او در گفت‌وگو با احمدزاده و حسینی گفت: هر شهیدی که تقدیم می‌کنیم به آزادی قدس نزدیک‌تر می‌شویم

مکی تصریح کرد: هر شهیدی که تقدیم مقاومت می‌شود، به هدف اصلی یعنی آزادی قدس و اقامه نماز در مسجدالاقصی نزدیک‌تر می‌شویم.

این پدر شهید ادامه داد: پسرم جزو نیروهای داوطلب مقاومت به شمار می‌رفت و از آغاز جنگ غزه تلاش می‌کرد حتما بین مجاهدان باشد؛ در نهایت هم در منطقه‌ای بسیار خطرناک حضور یافت و به شهادت رسید.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها