مشاهده خبر

پنج شنبه 30 آذر 1402

از گریه سید جواد هاشمی روی آنتن زنده تا چالش کارآفرین معروف برای خارج‌نشینان

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، پنجشنبه شب با حضور سید جواد هاشمی و علیرضا یونچی، به صورت زنده از شبکه افق پخش شد.

1

در بخش نخست، سید جواد هاشمی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون ایران مهمان برنامه بود؛ او اظهار کرد: به افق فلسطین، برنامه بی تعارف و البته مهربانانه‌ای است؛ من خیلی اوقات از برنامه‌های تلویزیون ناامید می‌شوم چون ملاحظاتی دارند که نمی‌پسندم ولی این برنامه، خیلی خوب و بدون ملاحظات فراوان، ورای مسائل سیاسی به «انسانیت» آن هم از نگاه ایرانی‌ها می‌پردازد.

به گفته او، اگر بگویند الان به غزه برو، همین الان حاضرم بروم و از ملت فلسطین دفاع کنم.

هم به خاطر مهسا امینی فحش خوردم هم به خاطر غزه

هاشمی خاطرنشان کرد: در یکی از گروه‌ها مسئله غزه پیش آمد، 60 یا 70 نفر با من بحث کردند ولی پای حرف‌هایم ایستادم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه وقتی مهسا امینی فوت کرد، استوری گذاشتم و گفتم دختری از بین ما رفته و نباید بی تفاوت باشیم عنوان کرد: آن موقع هم خیل فحش خوردم؛ الان هم به خاطر اینکه با افتخار جزو اولین کسانی بودم که از بعد انسانی به غزه نگاه کردم و به سکوت برخی اعتراض داشتم فحش خوردم.

از دوستان هنرمندم شاکی هستم

هاشمی تصریح کرد: به خاطر 100 تصویری که از بچه‌های غزه منتشر شده بود، صد بار گریه کردم، مگر غم‌انگیزتر از این هست که جایی، بچه‌ها را بکشند و نسل‌کشی به راه بیندازند و آدم ساکت بماند؟

این بازیگر افزود: دهانی که امروز در مقابل جنایات صهیونیست‌ها بسته است، آن دنیا باید جواب بدهد؛ به خاطر همین به شبکه افق آمدم تا به دوستان خودم که در فیلم‌ها، واقعا اشکشان جاری می‌شود ولی در دنیای واقعی نقش انسان را بازی می‌کنند و سکوت کرده و اشکشان در نمی‌آید؟

انتقاد شدید سید جواد حسینی از استوری مجری معروف درباره جنگ غزه

او گفت: می‌گوید دو گروه دارند با هم می‌جنگند، به من چه!! مگر می‌شود آدم این همه جنایت را و این همه جنازه کودکان زیر آوار را ببیند و بگوید به من چه؟

هاشمی خاطرنشان کرد: سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین: این تازه محترمانه‌اش بود، بدتر نوشته بودند.

انتقاد سید جواد هاشمی از نبود بودجه برای ساخت فیلم درباره فلسطین

او با بیان اینکه هنرمندان ما که خودشان پول ندارند بخواهند فیلمی مثل سیف الله داد بسازند گفت: حتی اگر یک صهیونیست هم باشد، بعید است با دیدن فیلم سیف الله داد تنش نلرزد.

به گفته هاشمی، در زمینه ساخت فیلم درباره فلسطین، خیلی کوتاهی شده؛ بعید می‌دانم هنرمندی باشد و دوست نداشته باشد در مورد مردم فلسطین فیلم بسازد.

همه چیز سیاسی شده و مردم هم با آن لج می‌کنند

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: کسی از مردم ایران، معاند نیست ولی لج‌باز خیلی داریم چون همه چیز را سیاسی کرده‌ایم؛ اصلا نباید مسئله فلسطین را سیاسی کرد، این یک مسئله انسانی است، انسانی به آن نگاه کنیم.

در ادامه برنامه و بعد از پخش بخش اخبار و گزارش ویژه به افق فلسطین از غزه، علیرضا یونچی کارآفرین و داور مسابقات تلویزیونی در برنامه حضور یافت.

صهیونیست‌ها اخلاق فرعونی در پیش گرفته‌اند

او با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها، اخلاق فرعون را الگو قرار داده‌اند گفت: اگر می‌گویند انسان هستند، بیایند خوبی‌های انسانی را نشان بدهند و البته بدانند صبر خدا هم حدی دارد.

یونچی خاطرنشان کرد: یهودیانی که می‌گویند قبلا آواره شده‌اند، امروز خودشان دارند مردم فلسطین را آواره می‌کنند.

چالش علیرضا یونچی برای اپوزیسیون همیشه گلایه‌مند خارج‌نشین

این کارآفرین بیان کرد: برخی فقط نق می‌زنند و ایراد می‌گیرند، خوشحال می‌شوند که توزیع بنزین متوقف شده و آمبولانس‌ها در خیابان مانده‌اند!

به گفته او، همه آنهایی که به خارج از کشور رفته‌اند و فقط نق می‌زنند، هنوز گذرنامه‌های ایرانی‌شان را نگه داشته‌اند.

یونچی گفت: امشب از این عزیزان می‌خواهم بیایید برای بیماران پروانه‌ای دارو بفرستید و فقط گلایه نکنید.

حاضرم نرده‌های کاخ سفید بخرم، بایدن هم فاکتورش را بدهد

او با بیان اینکه حاضرم نرده‌های کاخ سفید را بخرم و از خود جو بایدن هم فاکتورش را بگیرم خاطرنشان کرد: آنهایی که در خارج نشسته‌اند و فقط گلایه می‌کنند، دل به آمریکایی‌ها نبندند.

یونچی اضافه کرد: امروز دیگر مثل قبل نیست که به راحتی ما را تحریم کنند، تحریم هم برای آنها سخت شده و آن طور هم که تبلیغ می‌کنند، اینجا مشکل وجود ندارد و حتی فراوانی برخی چیزها هم هست.

جایزه خاص علیرضا یونچی برای کسانی که می‌گویند کار نیست

این کارآفرین در بخش انتهایی گفت‌وگو با گلایه از کسانی که بدون دلیل مهاجرت می‌کنند گفت: برخی می‌خواهند بروند آن ور آب گارسون شوند و بگویند رستوران خریده‌ام، خب همینجا گارسون شوید.

او تصریح کرد: نه خودم نه خانواده‌ام، یک سانتیمتر زمین در خارج از کشور نداریم.

یونچی با بیان اینکه اگر کسی بتواند به من ثابت کند در ایران کار نیست، من یک اتومبیل به او می‌دهم عنوان کرد: اگر هم نتوانست، نصفش را می‌گیرم، نصف دیگرش را به صندوقی واریز می‌کنم که از بچه‌های با استعداد ایرانی حمایت کند.

او تاکید کرد: قبل از اینکه به مهاجرت فکر کنیم، قدر خودمان را بدانیم و مطمئن باشیم، اینجا کار هست.

هر روز از تعداد دوستان اسرائیل کاسته می‌شود

در ادامه پیتر فورد - دیپلمات سابق انگلیسی - در ارتباط زنده تصویری با برنامه به افق فلسطین گفت: اسرائیل هر روز دوستان و متحدان خود را از دست می‌دهد؛ آنها و آمریکایی‌ها عملا شکست خورده‌اند و در سطح بین‌المللی منزوی شده‌اند.

او افزود: امروز معادلات جهانی به نفع فلسطین رقم خورده و هر روز بر حمایت از مردم این کشور افزوده می‌شود.

تحریم کالای اسرائیلی نشان‌دهنده قدرت مردم جهان است

پس از آن ارتباط تصویری با کوین برت – استاد دانشگاه در مراکش – برقرار شد؛ او نیز در گفت‌وگو با سید حسین حسینی گفت: مقاومت در فلسطین به خاطر تحریم‌های آمریکا و اروپا ضعیف‌تر نشده و در مقابل، سازمان ملل نشان داد که تاثیری در معادلات جهانی ندارد چه اینکه قطعنامه‌های متعددی را تصویب کرده تا جنگ را پایان دهد ولی تغییری حاصل نشده است.

برت خاطرنشان کرد: تحریم کالاهای اسرائیلی، حمایت از پایین به بالا محسوب می‌شود، اعتراض مردمی که می‌خواهند از قدرت جمعی خود استفاده کنند.

به گفته او، ما سال‌هاست کالاهای اسرائیلی را تحریم کرده‌ایم البته جنبش BDS، در آمریکا و برخی کشورها غیر قانونی است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها