مشاهده خبر

دو شنبه 27 آذر 1402

حساب اشتباهی که اسرائیل روی مردم غزه باز کرده بود!

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» با محوریت جامعه‌شناسی جنگ غزه و روند تغییر موضع اذهان عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

1

در بخش نخست برنامه، حسین کچویان – جامعه‌شناس و استاد دانشگاه – حضور داشت؛ او با بیان اینکه هیچ وقت اینگونه نبوده که غربی‌ها در شیوه اعتراض، به شرقی‌ها نگاه کنند و از آنها الگو بگیرند گفت: ولی امروز و در جریان جنگ غزه می‌بینیم مردم کشورهای غربی، از کشورهای مسلمان الگو گرفته‌اند تا اعتراض خود را به جنایات صهیونیست‌ها ابراز کنند.

کچویان خاطرنشان کرد: معارضه بین مردم کشورهای غربی با دولت‌هایشان در زبان و بیان، برای نخستین بار اتفاق افتاده، اولین مرتبه است که آنها نشان می‌دهند دولت‌هایشان در تقابل با مردم قرار دارند.

وقتی جوانان غربی برای فهم حقیقت اسلام، قرآن می‌خرند

این جامعه‌شناس گفت: برای سال‌ها در غرب، از انقلاب اسلامی هراس داشتند و چهره‌ای زشت در سطح بین‌المللی از ما ساختند ولی نتوانستند حقیقت را بپوشانند.

او با بیان اینکه عکس العمل امروز مردم به خصوص جوانان غربی نشان می‌دهد آن جریان رسانه‌ای و فرهنگی علیه اسلام و ایران، تاثیر به مراتب کمتری دارد عنوان کرد: چه اینکه می‌بینیم رجوع به قرآن برای دریافت حقیقت، بیشتر شده تا اینکه بخواهند حقیقت را از زبان رسانه‌هایشان بشنوند.

به گفته کچویان، اسلام تنها دینی است که در حال گسترش است، اگر آن حس لذت‌جویی غربی همچنان برتری داشت که مردم این کشورها به سمت اسلام و قرآن گرایش پیدا نمی‌کردند.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: صهیونیست‌ها با فشار نظامی و بمباران شدید قصد داشتند مردم غزه را به شورش علیه حماس وادارند ولی دیدند شرایط به گونه‌ای است که اگر حماس هم بخواهد سازش کند، مردم غزه اجازه نخواهند داد.

او گفت: گویی انسان فلسطینی، وجه جسمانی را پشت سر گذاشته و یکپارچه، بدنی قدسی دارد که اینگونه می‌اندیشد؛ و مهم اینکه این روحیه، محصول همین یکی دو روزه نیست.

آیا غرب واقعا در مسیر انحطاط است؟

کچویان خاطرنشان کرد: غرب واقعا در مسیر انحطاط قرار دارد، چه از نظر جمعیتی و چه از نظر آسیب‌های اجتماعی که رخدادهایی مثل طوفان الاقصی، به خاطر اینکه زیبایی‌های انسانی را نشان می‌دهند، در نشان دادن حقیقت غرب تاثیر بسزایی دارند.

او افزود: تمدن‌های اصیل همواره به خاطر ظهور شکل‌های رفتاری زیبای انسانی توسعه می‌یابند نه به خاطر افزایش قدرت نظامی یا حتی به خاطر صرف استدلال و گفت‌وگو

آخرین اتفاقات جنگ در جنوب لبنان

طبق روال دیگر شب‌ها، برقراری ارتباط زنده تصویری با حسن عظیم‌زاده - خبرنگار اعزامی صدا و سیما به جنوب لبنان – بخش بعدی برنامه بود.

او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین گفت: حزب الله لبنان از انجام دو عملیات طی امروز خبر داده که شامل موشک‌باران تجمع صهیونیست‌ها و به هلاکت رسیدن تعدادی از نظامیان اسرائیلی و همچنین هدف قرار دادن دو سکوی موشکی گنبد آهنین بوده است.

عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: امروز همچنین آژیر خطر در 6 شهرک صهیونیست‌نشین به صدا در آمد؛ جنگنده‌های اسرائیلی هم به سه منطقه در جنوب لبنان حمله کردند و با استفاده از پهپاد و توپخانه هم برخی مناطق را مورد تهاجم قرار دادند.

اتفاق امروز پمپ بنزین‌ها؛ هک سایبری بود یا اخلال؟

در بخش نهایی، مصطفی نظری - تحلیل‌گر سایبری – مهمان برنامه شد؛ او در گفت‌وگو با حسینی اظهار کرد: اتفاقی که امروز در مورد پمپ‌های بنزین رخ داد، یک هک در فضای سایبری نبود، چون هک به معنای سرقت اطلاعات از یک سامانه آنلاین است، در حالیکه سامانه سوخت در ایران اصولا آنلاین نیست، بلکه این یک اخلال در سیستم محسوب می‌شود که نیازمند عامل سومی است.

یک تحلیل متفاوت در مورد اتفاق امروز سامانه سوخت

نظری خاطرنشان کرد: به نظر من یک شخص با دلایل مختلف و البته با دسترسی و شناخت بالا از سامانه سوخت، وارد مدار شده و اخلال را ایجاد کرده است.

به گفته او، اینکه عملیات توسط سرویس‌های خارجی صورت گرفته باشد رد می‌شود ولی شاید دست آنها در این کار باشد.

این تحلیلگر حوزه سایبری عنوان کرد: البته احتمال اینکه فایلی آلوده به بدافزار به طور ناخواسته یا خواسته به سیستم وارد شده باشد هم وجود دارد.

اسرائیل، پیمانکار غرب در غرب آسیا

نظری افزود: رژیم صهیونیستی پیمانکار غرب در منطقه برای اجرای دستورالعمل‌های غربی - صهیونیستی در سطح جهانی است که صرفا بر اساس منافع آنها دیکته می‌شود.

به عقیده او، شرکت‌های متعدد سایبری و صنایع های تک در سرزمین‌های اشغالی راه‌اندازی شده‌اند که در کنار صنایع نظامی فعالیت می‌کنند؛ آنها واقعا دست برتر نظامی و فناوری نیستند بلکه پیمانکار غرب به شمار می‌روند.

چالش بزرگی که طوفان الاقصی پیش پای غرب گذاشت

ارتباط زنده تصویری با ادریس هانی - پژوهشگر و نویسنده از مراکش – بخش بعدی برنامه بود؛ او گفت: همه مفاهیم حقوق بشری توسط رژیم صهیونیستی زیر سوال رفته ولی قطعا افکار عمومی بعد از طوفان الاقصی متوجه حقیقت اتفاقاتی که در سرزمین‌های اشغالی روی می‌دهد شذه است.

هانی خاطرنشان کرد: امروز مردم کشورهای غربی دریافته‌اند که توسط دولتمردان و رسانه‌های خود فریب خورده‌اند و به این ترتیب، رژیم صهیونستی روز به روز به حاشیه رانده می‌شود.

به گفته او، حقیقت این است که غرب در جریان جنگ غزه دچار چالش بزرگی شده به همین دلیل رو به سیاست‌های دوگانه آورده‌ است.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: اختلاف میان مذاهب اسلامی توسط امپرالیسم غربی ترویج می‌شود چون آنها به دنبال تضعیف امت اسلامی هستند و حتی موسسات زیادی در این زمینه فعال هستند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها