مشاهده خبر

سه شنبه 28 آذر 1402

انتقاد شدید خاله نرگس از موضع‌گیری یک مجری کودک درباره غزه

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، سه‌شنبه شب با موضوع بررسی و تحلیل آخرین تحولات جنگ غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، آزاده آل ایوب (خاله نرگس) مهمان برنامه بود؛ او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، نه تنها کودکان فلسطینی را می‌کشد بلکه کودکی کردن را از همه آنها گرفته در حالیکه سهم همه بچه‌های دنیا، بازی کردن و شادی است گفت: هیچ کس نمی‌تواند این جنایت را ببخشید و نادیده بگیرد.

آل ایوب خاطرنشان کرد: تا وقتی کودکان و مردم غزه آرام نگیرند، من هم نمی‌توانم آرام بگیرم، اصلا نمی‌توانم مثل قبلا لبخند بزنم و از ته دل شاد باشم؛ اگر عاطفه در وجود آدمی باشد ولو به اندازه یک دانه ارزن، با شنیدن این همه اخبار تلخ و سوزناک، زندگی کردن به کام انسان تلخ می‌شود.

این مجری برنامه‌های کودک عنوان کرد: یکی از مجریان محبوب دوره کودکی ما، مطلبی در فضای مجازی نوشته بود که قلب من را که بچه‌ی او حساب می‌شوم، به درد آورد؛ می‌خواهم خودم را گول بزنم و بگویم شاید او نبوده و کس دیگری آن را نوشته؛ نمی‌شود کسی مجری کودک باشد و آن وقت با این الفاظ، کودکان غزه را خطاب کند.

آل ایوب گفت: می‌دانید حیوان درنده کیست؟ همان رژیم صهیونیستی است که پست‌ترین و منحط ترین کارها را انجام می‌دهد، همان رژیمی که جلوی کامیون‌های دارو و تانکرهای آب و سوخت را می‌گیرد تا به دست کودکان فلسطینی نرسد.

سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین هم عنوان کرد: امیدوارم روزی بگویند صفحه این مجری در اختیار شخص دیگری بوده و به اشتباه، چیزی در آن نوشته شده است.

بچه‌های امروز غزه، مردان قوی فردا هستند

او با بیان اینکه بچه‌های امروز غزه، آدم‌های قوی و متفاوتی خواهند شد که بعدا می‌شود روی آنها حساب کرد؛ هر چند کودکی آنها گرفته شده، ولی ایستاده‌اند تا انتقام همکلاسی و هم بازی‌های شهیدشان را بگیرند.

آل ایوب خاطرنشان کرد: 20 هزار فلسطینی در دو ماه شهید شدند، ولی مردم غزه همچنان پابرجا مانده‌اند چون می‌دانند برای چه ایستاده‌اند و برای چه می‌جنگند؛ این، جنگ حق و باطل است.

با هر کس لج داریم، در مورد حمایت از غزه لج نکنیم!

این مجری کودک با بیان اینکه در دوران نوجوانی به خاطر اینکه سحری نداشتیم، با مادرم لج کردم، ولی نتوانستم با خدا لج‌بازی کنم، به خاطر همین روزه‌ام را گرفتم عنوان کرد: امروز به شما بچه‌های دهه هفتادی و هشتادی و نودی می‌گویم، شاید با بعضی چیزها لج‌بازی کنید، ولی با دلتان نمی‌توانید لج کنید.

او تصریح کرد: هر جا هستید از خدا بخواهید ظالمان واقعی به زودی نابود شوند.

آل ایوب گفت: اگر نمی‌توانیم حرفی بزنیم و سکوت کرده‌ایم، لااقل بعدا حرفی هم نزنیم که فردا جلوی بچه‌های غزه شرمنده باشیم.

بخش بعدی به بررسی قدرت پهپادی مقاومت و مرور اخبار جنگ غزه اختصاص داشت و بعد از آن، محمد مهدی طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد) در برنامه حضور یافت.

نقش دانشگاه آزاد در ایجاد شبکه علمی بین کشورهای حوزه مقاومت

او گفت: با توجه به سند تحول دانشگاه آزاد مبنی بر تقویت ارتباط با حوزه مقاومت، تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه افزایش یافته به طوری که هم اکنون 30 هزار دانشجو از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن و دیگر کشورها در دانشگاه آزاد و به زبان فارسی تحصیل می‌‎کنند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: شعب مختلفی را در کشورهای مختلف راه‌اندازی خواهیم کرد و بر همین اساس در آینده نزدیک، شعبه‌ای در عراق و یمن شروع به فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: به دنبال ایجاد بنیانی هستیم که شبکه‌ی علمی میان کشورهای مقاومت را در منطقه راه‌اندازی کرده و توسعه دهد.

محاکمه روسای دانشگاه‌های آمریکایی به خاطر شعارهای ضد صهیونیستی دانشجویان

طهرانچی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ شاهد این بودیم که در کنگره آمریکا، روسای سه دانشگاه بزرگ و مشهور را محاکمه کردند چون دانشجویان این دانشگاه‌ها علیه رژیم صهیونیستی موضع گرفته بودند.

حسینی مجری به افق فلسطین هم گفت: اسمش را هم گذاشته‌اند جلسه استماع!

رئیس دانشگاه آزاد در تایید این حرف اظهار کرد: در انتها هم به آنها گفتند باید استعفا بدهید، می‌خواهند همه دنیا ببیند که غرب، در مورد حمایت از رژیم صهیونیستی کوتاه نمی‌آید! استقلال دانشگاه‌ها را هم که سال‌ها شعارش را می‌دادند زیر سوال بردند.

همه ترس دنیای استکبار، مهاجرت علم به دیگر کشورهاست

او گفت: دولت‌های غربی دریافتند علم در حال مهاجرت از کشورهای خودشان به دیگر جوامع از جمله چین، هند و ایران است؛ البته ما پیشرفت‌های خودمان را نمی‌بینیم در حالیکه بارها ثابت شده که می‌توانیم با قدرت پهپادی، نظامی و علمی آنها مقابله کنیم.

به گفته طهرانچی، آمریکا با همه قدرت علمی و فناوری خود به میدان آمده تا جلوی این مهاجرت علمی را بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: رسیدن از انتفاضه با سنگ به طوفان الاقصی، نشانه آشکار مسلح شدن به سلاح علم و دانش است که غرب نمی‌تواند آن را برتابد.

جنایت عریان صهیونیست‌ها به خاطر ترس از سقوط است

او گفت: اینکه این بار رژیم صهیونیستی بدون تعارف دست به هر جنایتی می‌زند و کنگره آمریکا روسای دانشگاه‌ها را اینگونه محاکمه می‌کند، جز به خاطر احساس سقوط نیست.

طهرانچی خاطرنشان کرد: کودک‌کشی بی حد و مرز و سیاست گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین به حدی که برخی از آنها به همین دلیل شهید می‌شوند، همه به خاطر ترسی است که غرب و رژیم صهیونیستی از سقوط دارند.

انتقاد رئیس دانشگاه آزاد از اساتید ساکت در قبال محاکمه روسای دانشگاه‌های آمریکایی

او گفت: پاییز سال گذشته، اساتید مختلفی دست به قلم شدند و نسبت به استقلال دانشگاه می‌نوشتند و بیانیه‌های مختلفی را امضا می‌کردند، ولی در مورد محاکمه روسای دانشگاه‌های آمریکایی به خاطر حمایت دانشجویانشان از فلسطین، سکوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: چرا آن اساتید، امروز بیانیه امضا نمی‌کنند در حالیکه عقیده داشتند علم و محیط دانشگاه، جهانی است؟

او گفت: برخی نگاه‌ها انسان‌ها را از واقعیت دور می‌کند، اینکه بتوانیم حقیقت را ببینیم، یک نعمت الهی است ولی اگر آدمی صرفا به دنبال حیات دنیوی باشد، گرفتار این مسئله می‌شوند که واقعیت را نبینند.

پدر شهید لبنانی: راهی جز مقاومت در برابر غده سرطانی اسرائیل نداریم

گفت‌وگو با خضر عیاد - پدر شهید حیدر عیاد از لبنان بخش بعدی برنامه بود؛ او در گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: اسرائیل یک غده سرطانی است که همه ما در حال مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن صهیونیستی هستیم.

عیاد خاطرنشان کرد: مقاومت، همه زندگی ماست چون عقیده داریم برای رفع ظلم، راهی جز این نیست.

او تصریح کرد: از اینکه پسر 29 ساله‌ام شهید شده ناراحت نیستم بلکه افتخار می‌کنم و سرم را بالا می‌گیرم چون او در راه دفاع از اعتقادات ما و دفاع از سرزمین ما به شهادت رسید.

شهدای هسته‌ای نماد جریان مستقل علمی ایران هستند

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه شهدای هسته‌ای ما نماد رفتار مستقل علمی بودند و همین امر سبب شد جواب آنها با گلوله داده شود عنوان کرد: مشکل اصلی نظام سلطه با کشورهایی مثل ایران و فلسطین، روند استقلال‌طلبی ماست.

او ادامه داد: 14 سال از شهادت شهید علی محمدی و 13 سال از شهادت شهید شهریاری می‌گذرد ولی جریان استقلال علمی ما نه تنها خاموش نشد، بلکه به خارج از مرزهای ایران هم صادر شده است.

آخرین اخبار

روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها