مشاهده خبر

پنج شنبه 23 آذر 1402

آیا غرق کردن تونل‌های حماس امکان‌پذیر است؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، پنجشنبه شب با تحلیل آخرین اتفاقات غزه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

1

در بخش نخست، ابراهیم فیاض عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در برنامه حضور یافت؛ او با بیان اینکه جنگ مربوط به ادیان نیست بلکه مربوط به سکولاریسم است اظهار کرد: امروز هم رژیم صهیونیستی که از ابتدا بر پایه سکولاریسم بنا شده این حجم از جنایت را انجام می‌دهد.

وی افزود: جنگی که اینها به راه می‌اندازند همیشه جنگ به همراه می‌آورد چنانکه با عرفات صلح کردند ولی در نهایت خودشان آنها را کشتند.

ناپلئون هم در فلسطین آدم می‌کشت!

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه ناپلوئون در حیفا آن قدر آدم کشت که از ترس دفن کردن آنها، فرار کرد و جنازه‌ها را همینطور روی زمین گذاشت ابراز کرد: او بر سر قبر صلاح‌الدین ایوبی حاضر شد و لگدی به آن زد و گفت بعد از جنگ‌های صلیبی برگشتیم!

به گفته او، شهر درسدن آلمان را نگاه کنید، همین آمریکایی‌ها آن قدر مردم این شهر را کشتند که کوهی از جنازه حاصل شد، ذات آنها این است نه اینکه دلیل خاصی داشته باشند.

فیاض خاطرنشان کرد: ژاپن که تسلیم شده بود، باز هم توسط آمریکا با دو بمب اتمی بمباران شد و صدها هزاران نفر در لحظه نابود شدند؛ سوال اینجاست که چرا بمب اتمی را در اروپا استفاده نکردند، چون آنها آسیایی‌ها را آدم حساب نمی‌کردند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از نقش فرانسه در پشتیبانی از رژیم صهیونیستی و عراق در جریان جنگ با ایران غفلت شده است؛ تنها کشوری که بهترین هواپیماهای روز را به صدام داده بود، همین فرانسه بود که البته قبل از آن میراژهایش را به اسرائیل هم داده بود.

به گفته او، بیشترین انحطاط در علوم انسانی ما، به خاطر اقدامات فرانسوی‌هاست.

فیاض خاطرنشان کرد: فرانسه همیشه پشت پرده صهیونیسم بوده ولی طوری وانمود می‌کند که انگار در جبهه چپ قرار دارد.

اسرائیلی‌ها هفت تا پاسپورت دارند!

این عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: حتی اگر جنگ غزه تمام شود، دیگر آمریکا نمی‌تواند در منطقه باقی بماند؛ ایالات متحده چهار راه افغانستان و عراق را از دست داده و بعد از این جنگ، دیگر چهار راه استراتژیکی باقی نمی‌ماند.

او با بیان اینکه صهیونیست‌ها هفت تا گذرنامه دارند گفت: آنها به شدت بی دین و حتی ضد دین هستند و آماده‌اند تا به دیگر کشورها بروند؛ دولت جعلی اسرائیل به شدت فاشیستی است.

فیاض تصریح کرد: نتانیاهو آمده بود تا اقتصاد اسرائیل را قوی کند و تمام کشورهای عربی را به ویترین غرب تبدیل کند.

شهادت این تعداد از خبرنگاران در غزه را ساده نگیریم

او گفت: شهید شدن خبرنگاران در غزه، مسئله ساده‌ای نیست، بسیاری از اینها فرهنگ شهادت‌طلبی ندارند ولی در کف میدان، حاضر شدند و در راه رسالت رسانه‌ای خود شهید شدند.

فیاض با بیان اینکه امروز حتی کودکان هم در میدان دارند با رژیم صهیونیستی می‌جنگند عنوان کرد: این مسئله حاکی از خودآگاهی جهانی در مورد فلسطین است.

حزب‌الله لبنان از حرف تا عمل؛ چشم در برابر چشم

در بخش بعدی، ارتباط زنده تصویری با حسن عظیم‌زاده - خبرنگار اعزامی به لبنان – برقرار شد؛ او با بیان اینکه حزب الله لبنان در عملیات‌های مختلف روزهای اخیر، روی پایگاه‌های اسرائیل در شمال اراضی اشغالی و همچنین مناطقی از لبنان که همچنان در اشغال صهیونیست‌هاست متمرکز شده است گفت: حزب الله تاکید دارد که تجمعات صهیونیست‌ها را به صورت مستقیم مورد هدف قرار می‌دهد که بر اساس همان شعار چشم در برابر چشم است.

عظیم‌زاده تصریح کرد: کریات شمونا یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشینی است که امروز با چهار موشک کاتیوشا مورد تهاجم قرار گرفت البته اسرائیلی‌ها هم مناطقی را در جنوب لبنان هدف گرفتند که بیشتر محل زندگی غیر نظامیان بوده است.

 

تاکنون 5 هزار نظامی صهیونیست در نوار غزه کشته شده‌اند

پخش نشست خبری اسامه حمدان - سخنگوی سیاسی حماس – هم بخش بعدی برنامه به افق فلسطین بود.

از مهمترین مواردی که حمدان مطرح کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر شکست خورده و در طول جنگ هم در همه محورها و همچنین از نظر امنیتی، فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی در برابر ایستادگی ملت فلسطین شکست خورده است.
  • گردان‌های القسام وعده داده بودند که نوار غزه گورستان سربازان اسرائیلی خواهد شد و امروز افسران و نیروهای ارتش صهیونیستی یا کشته می‌شوند، یا با صدمات بدنی و روانی فراوان به خانه بر می‌گردند.
  • تاکنون 5 هزار نظامی صهیونیستی در نوار غزه کشته شده‌اند ولی اسرائیل آمارهای دروغ منتشر می‌کند.
  • آنها تجهیزات بسیار ساده‌ای را جمع کرده و ادعا می‌کنند نظامیان حماس را همراه با سلاح‌هایشان دستگیر کرده‌اند؛ مدارس آنروا که پرچم سازمان ملل هم دارند، با وجود هزاران آواره در آنها توسط اسرائیل بمباران می‌شود.

در بخش بعدی، میثم نیلی - مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی – مهمان برنامه بود.

او با بیان اینکه در مسئله یهود، با یک قوم مواجه هستیم نه با یک دین؛ این قوم قرن‌هاست که با اولیای خدا حتی درون خودش درگیر است اظهار کرد: قساوت قلب و لعنتی شدن قوم یهود، به واسطه کارهایی بود که بعد از فضیلت یافتنشان مرتکب شدند.

فرق بین مردم غزه و صهیونیست‌ها چیست؟

نیلی خاطرنشان کرد: خروج صدها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی و مهاجرت به دیگر کشورها، نشان‌دهنده شکسته شدن اراده آنهاست و اینکه این افراد، اینجا را سرزمین خود نمی‌دانند ولی اصلا نمی‌بینیم مردم غزه به فکر فرار باشند.

به گفته او، حسینی مجری به افق فلسطین: به نظرم اگر فقط یکی دو مورد هم بود، اسرائیل مانور رسانه‌ای شدیدی روی آن می‌داد.

همکاری ایران و 12 کشور اسلامی برای شروع روایت‌ مظلومیت فلسطین

نیلی عنوان کرد: در حال تدارک برای روایت‌گری با موضوع فلسطین هستیم تا غفلت بیش از 30 ساله خود را جبران کنیم.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: نویسندگان و ناشران ایرانی در کنار ناشران و نویسندگان کشورهای هم عهد با آرمان فلسطین گردهم آمده‌اند؛ با 12 اتحادیه در کشورهای اسلامی مثل سوریه، لبنان، عراق، الجزایر و اندونزی، پاکستان و اردن ارتباط گرفته و پیوندی بین ما برقرار شده تا حرکتی برای روایت‌گری مظلومیت فلسطین و ذهنیت‌سازی از آینده این سرزمین شروع شود.

او خاطرنشان کرد: نخستین جایزه فلسطین سال گذشته در چهار بخش کودکان، داستان کوتاه، رمان و تاریخ شفاهی به میزبانی بیروت برگزار شده است.

امکان نابودی اسرائیل وجود دارد

در بخشی دیگر، ارتباط زنده تصوری با اسکات بنت - افسر سابق ارتش آمریکا – برقرار شد؛ او گفت: اسرائیلی‌ها به دنبال دستور کار برای نسل‌کشی درازمدت در فلسطین هستند؛ حالا هم که سازمان ملل قطعنامه‌ای برای آتش‌بس صادر کرده، دروغ بودن وعده‌ها و ادعاهای صهیونیست‌ها آشکارتر شده است.

بنت خاطرنشان کرد: محاسبه صهیونیست‌ها غلط است، چون فکر می‌کنند آتش‌بس موقت، موقعیت نتانیاهو را حفظ می‌کند ولی حقیقت این است که خیلی از سیاسیون در سرزمین‌های اشغالی، خود را از او جدا کرده‌اند.

به گفته این افسر سابق ارتش آمریکا، برخی در داخل دولت اسرائیل می‌خواستند جنگ با ایران را شروع کنند ولی حالا به فکر جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان افتاده‌اند؛ هرج و مرجی که حالا شاهد آن هستیم ممکن است به نابودی اسرائیل منجر شود.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها