مشاهده خبر

سه شنبه 21 آذر 1402

تاثیر شهید سلیمانی در نقش‌آفرینی امروز جبهه مقاومت

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» با محوریت تحلیل آخرین اتفاقات جنگ غزه، سه‌شنبه شب روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، روبرت بگلریان - نماینده ارمنی‌های اصفهان و جنوب کشور در مجلس – حضور داشت.

تاثیرگذاری رسانه‌های غربی بر تحلیلگران بی طرف در جنگ غزه

او با بیان اینکه در چند ماه اخیر، تحلیلگران بی طرف ارمنی، تحت تاثیر رویکرد رسانه‌های غربی هستند اظهار کرد: نیاز است که جریانی به راه بیفتد که تبیین و تفسیر را صرفا از طریق آن رسانه‌ها دریافت نکنند و تنوع خبری و رسانه‌ای حتما وجود داشته باشد.

او افزود: جوانان ایرانی در شرایط فعلی اجتماعی و اقتصادی و به خصوص به خاطر چشم‌اندازی که برای زندگی شخصی خود دارند، در عین حال نسبت به جنگ غزه بی طرف نبوده‌اند.

بگلریان خاطرنشان کرد: ادیان ابراهیمی همه از یک منشأ هستند چنانچه اقدامات امام موسی صدر را به عنوان یک روحانی شیعه در لبنان دیدیم که به عنوان یک الگوی استاندارد مطرح شده است؛ این رژیم صهیونیستی است که می‌خواهد با زور و اجبار، مدل دیگری را جایگزین کند.

به گفته او، جامعه ارامنه ایران در تهران و اصفهان علیه جنایات اسرائیل در جنگ غزه گردهمایی داشتند که البته در تجمع تهران، نمایندگان همه ادیان حضور داشتند.

بگلریان تصریح کرد: ماهیت فجایعی که در غزه صورت می‌گیرد، جای شکی باقی نگذاشته که طرف حق، فلسطینی‌ها هستند.

او با بیان اینکه حتی برخی مقامات سیاسی دیگر کشورها هم جنایات غیر انسانی صهیونیست‌ها را زیر سوال برده‌اند گفت: اینکه این چه رژیمی است که می‌تواند اینگونه بیرحم باشد؟ حتی یهودیان هم به اسرائیل اعتراض دارند که با این کارها، هویت آنها را خدشه‌دار کرده است.

زندگی در جنوب لبنان جاری است

در بخشی دیگر، ارتباط زنده تصویری با علی یحیی - روزنامه‌نگار و کارشناس روابط بین‌الملل در لبنان – برقرار شد.

او با بیان اینکه به خاطر حملات حزب‌الله، یک سوم استعداد نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه و در کنار جنوب لبنان مستقر شده است گفت: به همین میزان، فشار را از روی غزه کم می‌‎کند؛ حزب‌الله پیروز این معرکه است و اسرائیل تلاش می‌کند این موضوع به صورت گسترده رسانه‌ای نشود.

علی یحیی خاطرنشان کرد: مردم جنوب لبنان با جنگ مأنوس هستند به همین دلیل روال طبیعی زندگی در این منطقه حاکم است، مگر روستاهایی که به سرزمین‌های اشغالی نزدیک هستند که مجبور به مهاجرت موقت شده‌اند.

به گفته او، حزب‌الله بازدارندگی کافی را ایجاد کرده و رژیم صهیونیستی هم نمی‌خواهد جنگ را به دیگر مناطق لبنان بکشاند.

علی یحیی افزود: تا شب گذشته 83 نفر از خبرنگاران در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها در فلسطین بودند.

بعد از بخش اخبار و تحلیل آخرین تحولات در غزه و کرانه باختری، حسین اکبری - سفیر ایران در سوریه – در استودیو حضور یافت و با سید حسین حسینی به گفت‌وگو نشست.

ورود مستقیم آمریکا هم به اسرائیل کمک نکرد

او با بیان اینکه هفتم اکتبر و اقدام آفندی حماس، نقطه عطفی در تقابل میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی بود، جایی که برای اولین بار، تهاجم از سوی مقاومت صورت گرفت اظهار کرد: تفاوت مهم این جنگ، ورود مستقیم آمریکا به منطقه است ولی در عین حال نمی‌توانند ادعا کنند در این 66 روز یک پیروزی به دست آورده‌اند.

اکبری بیان کرد: بسیاری از امکانات نظامی که آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد، از پایگاه‌هایش در کشورهای اسلامی ارسال می‌شوند.

به گفته او، اگر فلسطین به اندازه کافی از پشتیبانی کشورهای عربی و اسلامی برخوردار بود، قطعا جنگ به اینجا نمی‌رسید.

سفیر ایران در سوریه با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی چند ماه دیگر هم جنگ را ادامه بدهد، مقاومت نیروی خود را از دست نمی‌دهد و همچنان موشک‌هایش را شلیک می‌کند خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت با اتکا به خداوند و پشتوانه‌ای که ایجاد کرده، وارد میدان شد؛ همان فرهنگی که شهید سلیمانی در منطقه به وجود آورد؛ او شناخت دقیقی از آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت و با شجاعت، آینده مقاومت را به خوبی پیش‌بینی کرده و ساز و کار و اندیشه‌ای که امروز در این جبهه می‌بینیم، مدیون اوست.

پیش‌بینی سفیر ایران در سوریه از آینده جنگ غزه

او تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال این است که مثل روزهای آخر جنگ 33 روزه، به حداقل‌هایی برسد که بتواند از نظر سیاسی روی آن مانور بدهد، حداقل‌هایی مثل اشغال یک منطقه، دستگیری یکی از فرماندهان حماس یا حتی آزادی چند اسیر

اکبری با بیان اینکه امروز نگاه به مقاومت در همه جهان، دارای رویکردی منطقی است افزود: مقاومت در عراق، یمن، سوریه و لبنان یک جبهه پیوسته است و هنوز هم وارد کارزار اصلی نشده، چیزی که آمریکا اسرائیل به شدت نگران آن هستند و می‌دانند اگر جبهه مقاومت با همه توان وارد جنگ شود، رژیم صهیونیستی محو خواهد شد.

به گفته سفیر ایران در سوریه، صهیونیست‌ها نمی‌توانند یک جنگ فرسایشی را تحمل کنند به همین دلیل از هم اکنون، فشارهای آمریکا برای پایان این جنگ شروع شده است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها