مشاهده خبر

شنبه 18 آذر 1402

وقتی نام شهید سلیمانی هم غوغا می‌کند

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، شنبه شب و با موضوع آخرین مباحث مربوط به جنگ غزه از شبکه افق پخش شد.

0

در بخش نخست، دکتر محمد خوش چهره حضور داشت؛ او در گفت‌وگو با حسینی مجری برنامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی خود را چنان بزک کرده که برای بسیاری ناشناخته مانده بود حتی برخی عقیده دارند جنگ‌های اول و دوم جهانی با عاملیت صهیونیسم به راه افتادند.

صهیونیست‌ها بیش از همه از جنگ جهانی نفع بردند

به گفته او، صهیونیسم و رژیم جعلی اسرائیل، منتفع اصلی جنگ جهانی دوم بود زیرا بعد از آن بود که اصولا این رژیم خلق شد.

حقیقت ماجرای غنیمت اطلاعاتی حماس در هفتم اکتبر

خوش چهره خاطرنشان کرد: برای درک برخی حقایق بعد از طوفان الاقصی نمی‌توان از خبرها چیزی فهمید بلکه باید واکنش‌ها را سنجید، به خصوص واکنش مقامات آمریکایی

این فعال فرهنگی و سیاسی افزود: آنچه آمریکایی‌ها گفته‌اند اینکه نیروهای مقاومت مجموعه‌ای از اطلاعات را به دست آورده‌اند که می‌تواند شالوده رژیم صهیونیستی را هدف بگیرد به همین دلیل بود که برخی درون کابینه اسرائیل خواستار حمله اتمی به غزه شده بودند.

او با بیان اینکه مشخص است با مسئله ساده‌ای رو به رو نیستیم، بلکه موضوع در حدی جدی است که می‌تواند آینده اسرائیل را به خطر بیندازد گفت: کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا که سبقه مذهبی هم دارد، راجع به رژیم صهیونیستی گفته است این رژیم لابی‌های قدرتمندی در داخل ایالات متحده ایجاد کرده که هر کس علیه‌اش حرفی بزند، برکنار می‌شود!

خوش چهره تاکید کرد: اینکه یکی از روسای جمهور اسبق آمریکا چنین حرفی بگوید، مردم این کشور در می‌یابند تصورشان که تاکنون فکر می‌کردند آزاد هستند اشتباه بوده و مقدرات آنها توسط یک جریان صهیونیستی تعیین می‌شود.

نام شهید سلیمانی، عامل برکت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در لبنان

در بخش بعدی زهرا قبیسی (فعال فرهنگی و اجتماعی از لبنان) به عنوان مهمان حضور یافت.

او با بیان اینکه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای به ما یاد دادند نباید فقط به فکر خودمان باشیم، چون امام زمان(عج) هم که ظهور کنند برای نجات همه اقدام می‌کنند اظهار کرد: نام شهید سلیمانی باید همه در شعار و هم در مقام عمل، احیا شود.

قبیسی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم به سید حسن نصرالله اعلام کنیم در همه مسائل از اقدامات بهداشتی در دوره کرونا تا کمک‌رسانی به مردم در جریان حوادثی مثل انفجار در بندر بیروت و همچنین در یمن و فلسطین پشتیبان او هستیم.

به گفته او، هزینه‌های مضیف شهید سلیمانی، از طریق اقدامات داوطلبانه تامین می‌شود، مثلا خودم در خانه صابون درست می‌کنم و می‌فروشم.

این فعال فرهنگی لبنانی باب یان اینکه ما طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، آتش به اختیار عمل می‌کنیم عنوان کرد: مادر همه ما حضرت زهرا(س) است، ما همه حسینی هستیم و تربیت یافته امام خمینی(ره)، چه در لبنان باشیم چه در فلسطین

او تصریح کرد: در مضیف شهید سلیمانی، توانستیم با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ارتباط بگیریم، پیام‌های رمزی برایشان می‌فرستیم و آنها هم از رنج و سختی‌هایشان می‌گویند.

قبیسی افزود: دوست دارم رهبر معظم انقلاب را ببینم و از ایشان درخواست می‌کنم این خواسته من محقق شود.

کشورهای عربی به خاطر ترس از آمریکا از فلسطین حمایت نمی‌کنند

در بخش بعدی، ارتباط زنده تصویری با محمد البخیتی - عضو مکتب سیاسی حرکت انصارالله - برقرار شد.

او اظهار کرد: کشورهای عربی باید در مقابل رژیم صهیونیستی و کنار فلسطین بمانند، این یک تعهد اخلاقی و واجب انسانی و دینی برای همه ماست.

به گفته البخیتی، این کشورها به خاطر ترس از آمریکا، از مردم فلسطین حمایت نمی‌کنند.

عضو مکتب سیاسی حرکت انصارالله خاطرنشان کرد: کشتی اسرائیلی توقیف شده در یمن، به مکانی برای عکس یادگاری گرفتن مردم یمن تبدیل شده البته نمی‌توانیم همه درخواست‌ها را اجابت کنیم.

به پسر دیگرم گفتم تو هم آماده شهادت باش

حسن منصور - پدر شهید محمد منصور – هم در بخشی دیگر و طی ارتباط زنده با شبکه افق اظهار کرد: پسرم در زمان شهادت 26 سال داشت و خودم نیز مجروح جنگ با صهیونیست‌ها هستم.

او افزود: ما در مسیری قرار داریم که خداوند از زمان قیام امام حسین(ع) برایمان ترسیم کرده؛ اگر ما این راه را طی نکنیم، برای مکتب حسینی کاری نکرده‌ایم.

این پدر شهید خاطرنشان کرد: پیام من به امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله این است که اندوهی نداشته باشید، ما آماده شهادت هستیم؛ همچنین به رژیم صهیونیستی هم اعلام می‌کنم همانطور که حضرت زینب(س) فرمودند چیزی جز زیبایی ندیدم، من هم در تشییع پیکر فرزند شهیدم، به دیگر پسرم گفتم برای شهادت آماده باش، اسرائیل نمی‌تواند یاد ما را از خاطره و اذهان مردم پاک کند.

اگر قدرت تفکیک جنایت علیه بشریت با مسائل داخلی را نداریم، روشن‌فکر نیستیم!

زهیر توکلی از شاعران کشورمان هم مهمان بعدی برنامه بود؛ او گفت: رژیم صهیونیستی همه حقوق بشری حتی قوانین کنوانسیون‌هایی که خودش عضو آنهاست را هم در غزه نقض کرده است.

توکلی خاطرنشان کرد: اگر کسی اهل شعر و ادبیات است، نتواند جنایت علیه بشریت را از مسائل داخلی تفکیک کند، چرا اسم خودش را شاعر و هنرمند می‌داند؟

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها