مشاهده خبر

سه شنبه 14 آذر 1402

حمایت از فلسطین نماد روشن‌فکری در جهان است

برنامه تلویزیونی به افق فلسطین، سه‌شنبه شب و با محوریت تحلیل آخرین اتفاقات رخ داده در غزه، به صورت زنده از شبکه افق پخش شد.

1

در بخش نخست، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری (نایب رئیس مجلس شورای اسلامی) حضور داشت؛ او با بیان اینکه اعلامیه بالفور توسط انگلیس و با حمایت آمریکا در سال 1948 باعث شکل‌گیری رژیم صهیونیستی شد اظهار کرد: حالا دولتی داشتند که ملت نداشت به همین دلیل یهودیان را از سراسر دنیا جمع کردند تا ملت بسازند، و برای اینکه آنها سرزمینی داشته باشند، فلسطینی‌ها را به انواع روش‌ها وادار به خروج از خانه و کاشانه‌شان کردند.

وی افزود: غصب سرزمین فلسطین، بر اساس باوری ریشه‌دار در مسیحیت صورت گرفت، باوری که می‌گوید روزی مسیح رجعت می‌کند و این کار با استقرار یهودیان در صهیون محقق خواهد شد؛ امروز بسیاری از سردمداران مسیحی، صهیونیست هستند.

باورهای وحشتناک صهیونیست‌ها در مورد غیر یهودیان

به گفته ذوالنوری، صهیونیست‌ها عقیده دارند نسل دیگر انسان‌ها غیر یهودیان، از شیطان است و هر بلایی می‌توان سر آنها آورد که حتی شامل تجاوز به آنها نیز می‌شود.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها با برخی سرمایه‌داران بزرگ ازدواج می‌کنند و بعد از به وجود آمدن فرزند از مادری یهودی، آن سرمایه‌دار به شکل مشکوکی کشته می‌شود تا همه آن ثروت به یهودیان برسد.

او تصریح کرد: کسانی که بازداشت اداری می‌شوند وضعیت نامشخصی دارند، ممکن است فردا آزاد شود یا اصلا آزاد نشوند.

جنگ دوم خلیج فارس و رسالت آخرالزمانی جرج بوش!

ذوالنوری با بیان اینکه از بوش پدر پرسیدند، چرا اسم جورج دبیلو را برای پسرت انتخاب کردی؟ گفت چون جورج واکر معادل 666 می‌شود و آن نام دیکتاتوری است که در آخرالزمان را بر سر کار می‌آید گفت: پدر عقیده داشت با این کارپسرش همان فرد و زمینه‌ساز رجعت مسیح خواهد بود.

نایب رئیس مجلس افزود: وقتی بوش پسر به عراق حمله کرد، سفارش کرده بود به آیت‌الله سیستانی بگویند که او سرباز مسیح است و وظیفه دارد زمینه‌ساز رجعت او باشد و هر که پیش روی این هدف قرار گیرد، نابود شود.

به گفته او، هنگامی که سربازان آمریکایی به عراق اعزام می‌شدند، یک کشیش برای آنها دعا می‌کرد و می‌گفت شما سربازان مسیح هستید و می‌روید تا دشمنان عیسی را از بین ببرید.

گذرگاه رفح به سوی غزه بسته و به سمت مصر باز است!

ذوالنوری افزود: گذرگاه رفح که بین غزه و مصر قرار دارد از سمت غزه به مصر باز است تا مردم یا به وسیله تشویق، یا تهدید و بمباران خارج شوند ولی آنها می‌گویند می‌میریم اما سرزمین‌ خود را ترک نمی‌کنیم.

خاطره داوود نماینده از دوبله فیلم‌هایی با موضوع فلسطین

داوود نماینده (گوینده و دوبلور) مهمان بعدی برنامه بود؛ او دقایقی از برنامه را به قرائت شعری از قیصر امین‌پور پرداخت و در ادامه طی گفت‌وگو با سید حسین حسینی اظهار کرد: فیلم‌های زیادی در مورد فلسطین دوبله کرده‌ام، و دقایقی بعد از پایان کار، گریسته‌ام؛ کودکانی را می‌دیدم که می‌گفتند ما تفنگی در دست نداریم، چرا اسرائیل ما را می‌کشد؟

به گفته او، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، وقیحانه می‌گوید ما که سندی نداریم تا بگوییم رژیم صهیونیستی عامدانه کودکان را می‌کشد.

توجیه آپارتاید به کمک کلیسا

حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی (شاعر و فعال فرهنگی) دیگر مهمان برنامه به افق فلسطین بود؛ او با اشاره به سوابق تبلیغ خود در قاره آفریقا اظهار کرد: در زمان حکومت آپارتاید در آفریقای جنوبی، کلیسایی در ژوهانسبورگ وجود داشت که تبلیغ می‌کرد چرا سفیدپوست‌ها برتر هستند!

او افزود: در این کشور تابلوهایی وجود داشت که محل عبور سیاهان را مشخص می‌کرد، نگاهی کاملا نژادپرستانه و توهین‌آمیز که حتی نسبت به خارجی‌ها هم وجود داشت.

چرا تجربه سرنگونی آپارتاید آفریقای جنوبی در مورد اسرائیل رخ نمی‌دهد؟

این شاعر و فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: حساسیت جامعه جهانی نسبت به آپارتاید آفریقای جنوبی به گونه‌ای بود که رابطه با حاکمیت آنجا، یک تابو بود و فقط آمریکا و انگلیس، حامی نژادپرستان بودند اما امروز حمایت دولت‌ها از اسرائیل مشهود است و حتی آمریکا رسما نیروی نظامی به منطقه فرستاده است.

وی ادامه داد: اگر یک دهم مخالفت‌ها با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی وجود داشت، علیه رژیم صهیونیستی هم اعمال می‌شد، شاهد سقوط اسرائیل بودیم؛ امروز این رژیم یکی از ایالت‌های آمریکا در منطقه و کاملا مورد حمایت است.

حسینی با بیان اینکه خانم آتئیستی هست که بیش از دو میلیون فالوئر دارد افزود: پست آخر او این بود که چه کتابی است که مسلمانان غزه را اینگونه مقاوم بار آورده، تصمیم گرفتم قرآن را بخوانم و حالا به تدریج در حال مسلمان شدن هستم؛ او توصیه کرده همه فالوئرهایش هم یک جلد قرآن بخرند تا بخوانند و یک جلد هم برای کاخ سفید بفرستند.

او همچنین با بیان اینکه نوه نلسون ماندلا مسلمان شده و امروز کنفرانسی را با حضور نیروهای مقاومت در فلسطین برگزار کرده است گفت: ماندلا زمانی گفته بود پیروزی ما در آفریقای جنوبی بدون آزاد شدن مردم فلسطین کامل نخواهد بود.

حسینی تصریح کرد: حمایت‌هایی که نلسون ماندلا از فلسطین می‌کرد، کاملا عاشقانه بود و یکی از آرزوهایش، آزادی قدس بود.

به عقیده او، امروز حمایت از فلسطین به نماد روشن‌فکری در جهان تبدیل شده و کسی نمی‌تواند خود را روشن‌فکر یا حتی چپ بداند ولی حامی مردم این کشور نباشد؛ برایم سوال است که چرا برخی روشن‌فکران ایرانی، مواضع محتاطانه در مورد فلسطین می‌گیرند.

صهیونیست‌ها زنان زندانی را تهدید به تجاوز می‌کردند

در بخشی دیگر از برنامه به افق فلسطین سه‌شنبه شب، حنان البروغی (بانوی آزاده فلسطینی) در ارتباطی زنده و تصویری به گفت‌وگو با حسینی پرداخت.

او اظهار کرد: مردم ایران الگوی ما هستند و ما در حال ادامه دادن راه ملت ایران هستیم.

این بانوی آزاده فلسطینی خاطرنشان کرد: وقتی دستگیر شدم بدون بازجویی، به زندان فرستاده شدم و حتی دستگیری‌ من هم بدون هشدار بود؛ حکم هم به من ابلاغ نشد و به قول خودشان، من را بازداشت اداری کرده بودند.

او اضافه کرد: برادر من 40 ماه در زندان اسرائیلی‌ها بود، هر چند ماه یک بار مدت زمان حبس او تمدید می‌شد و در نهایت هم به شهادت رسید.

البروغی گفت: بعد از هفتم اکتبر، رنج و شکنجه ما بیشتر شد؛ آب و برق قطع و تغذیه به شدت کم شد و حتی زنان را تهدید به تجاوز می‌کردند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها