مشاهده خبر

شنبه 11 آذر 1402

وقتی «مقاومت» تنها مسیر است

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» جمعه شب و در نخستین روز اتمام آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی، با محوریت دلایل نقض آتش‌بس از سوی طرف اسرائیلی و آینده این جنگ، روی آنتن شبکه افق رفت.

0

در بخش نخست، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی (رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف در مجلس) حضور داشت.

او با بیان اینکه فراکسیون‌ها فراتر از کمیسیون‌ها هستند و می‌توانند شامل چند کمیسیون شوند اظهار کرد: در قالب فراکسیون حمایت از مقاومت، سفرهای مختلفی به کشورهای حوزه مقاومت داشته‌ایم و نشست‌هایی را هم در همان نخستین روزهای جنگ غزه با حضور نمایندگان این گروه‌ها برگزار کردیم.

فلاحی افزود: با حضور نمایندگان حماس در ایران و همچنین فرماندهانی که به منطقه آشنایی دارند، جلسات مختلفی داشتیم تا نوع حمایت و پشتیبانی از نیروها در میدان مشخص شود.

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف در مجلس خاطرنشان کرد: در کمیته انتفاضه‌ی مجلس، شکل جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به غزه بررسی شده چون مردم تمایل دارند کمک‌هایشان مستقیما به دست فلسطینی‌ها در غزه برسد.

او ادامه داد: برخی قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم، دست دستگاه دیپلماسی کشور را در عرصه‌های بین‌المللی باز کرده است، مثلا قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که به فرموده رهبری، دولت‌ها را از تحیر نجات داد.

فلاحی با بیان اینکه در حوزه حمایت از مقاومت، شاهد کمبود قوانین هستیم تصریح کرد: بنابراین در برخی کمیسیون‌ها مثل کمیسیون قضایی، سیاست خارجی و امنیت ملی، فعالیت‌هایی شروع شده و در کمیسیون حمایت از مقاومت هم از 90 نفر وکیل دعوت به همکاری شده و 25 کارگروه شکل گرفته است؛ مجموعه این اقدامات، بخشی از بار روی دستگاه دیپلماسی کشور را برداشته است.

ایراد اصلی کشورهای اسلامی در مسئله فلسطین؛ قبول مشروعیت اسرائیل

به گفته فلاحی، تفکر سران کشورهای عربی و اسلامی این است که باید مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی قائل شوند ولی نظر جمهوری اسلامی این نیست و ما عقیده داریم باید رفراندوم برگزار شود تا خود فلسطینی‌ها برای آینده‌شان تصمیم بگیرند.

او خاطرنشان کرد: ایران در نشست ریاض شرکت کرد و قاطعانه نظر خود را بیان کرد ولی دیگر کشورها این قاطعیت را نداشتند.

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف در مجلس گفت: مذاکره با رژیمی که علنا می‌گوید می‌خواهد مقاومت را نابود کند، معنا ندارد، تنها راه مقابله با این رژیم، مبارزه و مقاومت است.

سید صباح زنگنه (تحلیل‌گر مسائل منطقه) هم در ارتباط زنده با برنامه به افق فلسطین به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداخت.

او با بیان اینکه سیاست رژیم صهیونیستی همیشه کشاندن جنگ به خارج از مرزهای کشوری جعلی خود بوده گفت: طوفان الاقصی، این سیاست را شکست داد

زنگنه خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها حق دارند برای پس گرفتن سرزمین‌های اشغال شده خود مبارزه کنند البته حماس و سایر گروه‌های مقاومت باید ظرفیت‌های خود را توسعه دهند و آنچه امروز می‌بینیم هم نتیجه همین سیاست است.

این تحلیل‌گر مسائل منطقه با بیان اینکه تا پیش از این کشورهای غربی و حتی عربی، به دنبال سازش و گفت‌وگو بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی بودند عنوان کرد: در عین حال دیدیم با هر گفت‌وگو، بخشی از سرزمین فلسطین از دست رفت.

وی ادامه داد: تغییر نسل در فلسطین و البته اتفاقاتی که در داخل رژیم صهیونیستی افتاده، راه مبارزه روشن‌تر است؛ به خصوص قدرت یافتن دست راستی‌ها در اسرائیل و افزایش مخالفت‌های مردمی و حزبی با آنها

سران کشورهای عربی و اسلامی از قضیه فلسطین برای حفظ جایگاه خود و کسب رضایت آمریکا استفاده می‌کنند در حالیکه اگر از خواسته مردمشان پیروی کنند، قطعا شاهد تغییرات بزرگی خواهیم بود.

به گفته او، وقتی فلسطینی‌ها به خودشان و خدای خود متکی باشند، تغییر اساسی رخ خواهد داد ضمن اینکه افکار عمومی همه در حمایت از آنهاست که موجب تغییر مواضع تدریجی مقامات کشورهای غربی مثل آلمان و انگلیس هم شده است.

چرا ایران حضور پر رنگ‌تری در مذاکرات مربوط به فلسطین ندارد؟

زنگنه در پاسخ به سوال حسینی مجری برنامه هم گفت: میانجیگری و حضور گسترده بین‌المللی برای نقش‌آفرینی در قضیه فلسطین، امکان گفت‌وگو با دو طرف دعوا یعنی فلسطینی‌ها از یک سو و آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر است که ایران، نه امکان گفت‌وگو با طرف دوم را دارد نه این مسئله به صلاح است.

خبرنگار اختصاصی افق: اسرائیل از همان ابتدا دنبال بهانه برای شروع تجاوز به جنوب غزه بود

در بخشی دیگر از برنامه جمعه شب، ارتباط زنده با مازن بلبیسی - خبرنگار اختصاصی به افق فلسطین از بیمارستان شهدای اقصی در غزه – برقرار شد.

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره به دنبال بهانه برای نقض آتش‌بس و شروع تجاوز به همه مناطق غزه بود و الان هم سعی دارند جنوب منطقه را مورد هدف قرار دهد گفت: بهانه اسرائیل، عدم ارسال فهرست اسرای مورد تبادل از سوی حماس بود ولی مقاومت از همان ابتدا گفته بود تبادل اسرای نظامی متفاوت خواهد بود و مهمترین شرط آن، آزادی همه زندانیان فلسطینی و پایان تروریسم صهیونیست‌هاست.

بلبیسی خاطرنشان کرد: امروز 110 نفر که بیشترشان کودک و زن بودند به شهادت رسیدند، افرادی غیر نظامی که اصلا ارتباطی هم با نیروهای حماس نداشتند، یکی از آنها یک نوزاد بود!

خبرنگار اختصاصی شبکه افق در غزه عنوان کرد: بسیاری از مناطق غزه دیگر قابل سکونت نبوده و خانه‌ها ویران شده‌اند که این مسئله برای مردم خسته‌کننده شده، مردمی که حتی آب و نان برای خوردن ندارند و حتی هیزم هم برای گرم شدن پیدا نمی‌کنند.

به گفته او، نیازهای مردم غزه بسیار بیشتر از کمک‌های وارد شده در روزهای آتش‌بس است، باید همه گذرگاه‌ها باز شوند تا حداقل‌ها تامین شود.

معرفی یگان‌های ویژه صهیونیستی در جنگ غزه

در بخشی از دیگر از برنامه، علیرضا صادقی کارشناس مسائل نظامی به معرفی یگان‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت.

او گفت: سایرت متکل یکی از یگان‌های ویژه ارتش صهیونیستی است که در دهه 50 میلادی شکل گرفت، اعضای این یگان در شکار انسان‌ مهارت خاصی دارند و حتی اهداف خود را در کشورهای دیگر شناسایی می‌کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: آریل شارون، ایهود باراک، یوناتان نتانیاهو و حتی بنیامین نتانیاهو، از جمله اعضای سابق سایرت متکل هستند.

صادقی افزود: سایرت یالاهوم هم یگان رزمی - مهندسی صهیونیست‌هاست، آنها دارای واحدی هستند که تخصصشان، نفوذ به تونل‌های مقاومت و انهدام آنهاست؛ این یگان نقش کلیدی در جنگ امروز غزه داشته است.

کاش در این دوره نبودم و روزهای امروز غزه را نمی‌دیدم

بخش انتهایی برنامه هم به گفت‌وگو با حسین رفیعی مجری نام آشنای تلویزیون اختصاص داشت؛ او با بیان اینکه نمی‌توان شاهد جنایات یک رژیم علیه کودکان بود و واکنشی نداشت گفت: واقعا نمی‌توان ناراحت نشد و آرزو نکرد که کاش در این دوره نبودم و این روزها را نمی‌دیدم.

حسینی مجری به افق فلسطین هم خاطرنشان کرد: ما با شرایط عجیبی روبرو هستیم، مردم حامی فلسطینی‌ها هستند ولی سیاستمدارانی در مجلس انگلیس نشسته‌اند که خواستار بایکوت مسئله و حتی کمک به اسرائیل‌اند.

رفیعی هم در ادامه گفت: هر جا که ظلمی به کسی می‌شود، یک نفر باید بلند شود و فریاد بزند حتی اگر همه دنیا، چیز دیگری بگویند.

او همچنین تاکید کرد که برنامه به افق فلسطین، این روزها صدای مظلومیت مردم غزه است؛ اصلا نمی‌شود در جایی از دنیا ظلمی بشود و ما ایرانی‌ها واکنش نشان ندهیم.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها