مشاهده خبر

پنج شنبه 9 آذر 1402

پیشگیری از سرطان از نگاه حکما

یک متخصص طب سنتی گفت: سرطان به معنای رشد بی‌رویه سلول‌های بدن است و ما روزانه در معرض سرطان هستیم.

1

برنامه انارستان با موضوع سرطان و با حضور دکتر سمیه اسحاقی، پزشک و متخصص طب سنتی روز سه‌شنبه از شبکه افق پخش شد.

وی گفت: سرطان به معنای رشد بی‌رویه سلول‌های بدن است.

این متخصص طب سنتی افزود: ما روزانه در معرض سرطان هستیم. یکی از دلایل ایجاد سرطان، ژنتیک و تغییرات ناگهانی سلول‌های بدن است که سلول از شکل طبیعی خود خارج می‌شود.

اسحاقی گفت: همچنین از دیگر دلایل ایجاد سرطان، استفاده از سیگار، مواد غذایی که افزودنی زیاد دارد، فست فود‌ها و ... است و تأکید می‌شود که میزان مصرف کاهش بیابد.

وی گفت: بدن ما یک قوه‌ای دارد به اسم قوه مدبره که وقتی یک عامل خارجی آسیب زننده وارد بدن می‌شود از خودش دفاع می‌کند. ما روزانه در برابر این سرطان هستیم و به دلیل همین قوه مدبره به سلامت از آن عبور می‌کنیم اما گاهی به دلیل عدم رعایت سبک زندگی سالم، بدن دیگر توانایی مقابله با سرطان را ندارد.

این متخصص طب سنتی افزود: غذا که وارد بدن می‌شود اولین هضم در معده انجام می‌شود. سپس وارد کبد می‌شود ماحصل اقدامات کبد که به آن خلط‌های چهارگانه گفته می‌شود به عروق می‌رود و سپس وارد عضو می‌شود.

اسحاقی گفت: اگر در هرکدام از این مسیرها خلل باشد، خلط خوب تولید نمی‌شود. اگر عضو ضعیف شده باشد، پذیرای خلط نخواهد بود و بدانباشت اتفاق می‌افتد.

وی گفت: اعضای بدن چهار قوه دارند: جاذبه، دافعه، هاضمه و ماسکه و در سرطان قوه هاضمه سلول ضعیف شده و نمی‌تواند خلط وارد شده را هضم کند. همچنین قوه دافعه آن نیز ضعیف شده و مواد در آن تجمع می‌کند

این متخصص طب سنتی افزود: خلط سودا که خلط سرد و خشک است بیشترین علت سرطان به شمار می‌رود.

اسحاقی گفت: اینکه دائما توصیه شده است که سبک زندگی سالم داشته باشیم یا اصول شش‌گانه سلامت را حفظ کنیم به خاطر این است که چرخه زندگی صحیح باشد و از بروز سرطان جلوگیری کنیم.

وی گفت: تغذیه‌ای که صفرازا و سودازا است مانند ترشی و شوری می‌تواند بر ایجاد خلط نامناسب کمک کند.

این متخصص طب سنتی افزود: اطرافیان کسی که دچار سرطان است باید مراقب آن فرد باشند به این معنی که آرامش داشته باشند و اینگونه نباشد که فکر کنند کاری از دست آنان بر نمی‌آید و یا کاری از دست پزشک ساخته نیست.

اسحاقی گفت: تحقیقاتی انجام شده است که نشان می‌دهد برخی گیاهان دارویی برای درمان سرطان موثر است و مانع از تکثیر رده‌های سلولی می‌شوند.

وی گفت: یکی از گیاهانی که برای درمان سرطان موثر بوده، زعفران است. زعفران مقوی اعضای بدن به شمار می‌رود.

این متخصص طب سنتی افزود: یکی دیگر از گیاهانی که برای سرطان موثر می‌باشد زیتون و روغن زیتون است.

آخرین اخبار

روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها