مشاهده خبر

سه شنبه 7 آذر 1402

رژیم که قبلا در سه جبهه می‌جنگید و حالا توان نبرد با حماس را هم ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رژیم صهیونیستی آن قدر ضعیف شده که پیغام می‌فرستد جبهه جدیدی علیه ما باز نکنید؛ این همان رژیمی است که قبلا در سه جبهه می‌جنگید.

0

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، سه‌شنبه شب هفتم آذرماه با حضور محمد خواجوئی (تحلیل‌گر مسائل منطقه) و سید نظام‌الدین موسوی (نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس) روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

همچنین در بخش‌های مختلف، گزارش‌های اختصاصی، ارتباط زنده با خبرنگاران شبکه افق در غزه، پخش مستقیم نشست خبری یکی از اعضای سیاسی حماس و همچنین گفت‌وگو با یکی از زنان آزاده فلسطینی که در جریان توافق اخیر آزاد شده هم پخش شد.

در بخش نخست، محمد خواجوئی (تحلیل‌گر مسائل منطقه) در گفت‌وگو با سید حسین حسینی مجری به افق فلسطین اظهار کرد: حزب الله لبنان از فردای هفتم اکتبر، تبادل آتش با رژیم صهیونیستی را شروع کرد و آغازگر حمله هم بود.

وی افزود: ورود حزب‌الله سبب شد همه تمرکز اسرائیل بر روی غزه نباشد، تا حدی که به گفته سید حسن نصرالله، یک سوم ارتش صهیونیستی در مناطق نزدیک به جنوب لبنان مستقر شود.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه تا الان هم حزب الله هزینه‌های زیادی را در جنگ غزه داده که از جمله آنها می‌توان به هشتاد نفر شهید حتی از بین اعضای ارشد حزب الله اشاره کرد گفت: اگر حزب‌الله ریسک می‌کرد و تمام و کمال وارد جنگ می‌شد، شاید با توسعه جنگ، بازدارندگی‌اش زیر سوال می‌رفت بنابراین نبرد کنترل شده‌ای را مقابل رژیم صهیونیستی در پیش گرفت.

او ادامه داد: حزب الله وارد جنگ فراگیر با اسرائیل نشد تا لبنان درگیر جنگی نشود که خسارات بسیار به همراه داشته است چون حزب الله اکنون یک حزب سیاسی حاضر در پارلمان و دولت لبنان است، نهادهای خدماتی و آموزشی دارد و صرفا یک گروه نظامی نیست.

خواجوئی خاطرنشان کرد: حزب الله در دوره تثبیت قرار دارد و خیلی حساب شده وارد عمل شد، نه اینکه از ورود به جنگ بترسد.

این تحلیل‌گر مسائل منطقه گفت: آمریکایی‌ها تامین‌کننده تجهیزات ارتش لبنان است و هیچ وقت سلاحی را به آنها نمی‌دهند که موجب برتری آنها در مقابل رژیم صهیونیستی شود، بنابراین حاکمیت لبنان هم می‌داند قدرت کنونی‌اش به خاطر وجود حزب‌الله و سلاح‌هایش است، در دکترین سیاسی دولت‌های مختلف لبنان هم حزب‌الله و سلاحش جزو موارد مشروع بوده است.

به گفته او، چون حزب الله توانسته است نقش خود را در لبنان تثبیت کرده و سلاحش را در مقابل تهدیدات امنیتی و همچنین تهدیدات رژیم صهیونیستی موثر نشان داده، عملا موضوع خلع سلاح حزب الله به حاشیه رفته است.

خواجوئی تصریح کرد: حزب الله تلاش کرده مسئله مقاومت را از طایفه شیعیان خارج کرده و به یک مسئله ملی تبدیل کند؛ امروز حزب الله کارکرد ملی دارد و مسیحیان لبنانی هم به تاثیرگذاری حزب الله در آزادی خود اذعان دارند.

وی اضافه کرد: بیمارستان های حزب الله مختص شیعیان نبوده و همه مردم از خدمات آنها استفاده می‌کنند.

همسر و مادر شهید لبنانی: پسر دومم هم شهید شود باعث افتخار است

زین الزین علاءالدین (مادر شهید علی یوسف علاءالدین) بود که در برنامه سه‌شنبه شب، ارتباط زنده با او برقرار شد؛ این بانوی مقاوم فلسطینی در این ارتباط با بیان اینکه همسرم در سال 2006 شهید شد و پسرمم هم که تازه داماد بود و تنها 23 روز بود که ازدواج کرده بود، به شهادت رسیده است گفت: هر دو آنها توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند و شهید شدند.

وی افزود: یک پسر دیگر به نام محمد هم دارم که او هم مسیر پدر و برادرش را ادامه می‌دهد تا به هدف نهایی یعنی آزادی قدس برسیم.

زین الزین علاءالدین خاطرنشان کرد: اگر او هم شهید شود، باعث افتخار ماست، او هم اکنون هم در جبهه است و خط حزب الله و خط امام سید علی خامنه را ادامه می‌دهد.

تا وقتی صهیونیست‌ها در سرزمین ما هستند مقاومت ادامه دارد

در این برنامه همچنین شاهد گفت‌وگوی اختصاصی با ولاء طنجة (اسیر آزاد شده فلسطینی در جریان تبادل اخیر) بودیم؛ او در پاسخ به سوال حسینی در مورد زمان و نحوه بازداشت خود گفت: من در سرزمین‌های اشغالی دستگیر شده بودم و به هفت سال حبس محکوم شدم، صهیونیست‌ها مدعی بودند که من قصد حمله به یک شهرک‌نشین را داشته‌ام؛ من یک سال و نیم از دوران محکومیتم را گذرانده بودم.

وی افزود: ملت فلسطین، همگی مقاوم هستند و این فرهنگ در خون آنها جریان دارد تا وقتی که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌مان حضور دارد.

ولاء طنجة خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها در زندان به من و سایر زنان فلسطینی هتک حرمت می‌کردند، مردان هر وقت که می‌خواستند وارد قسمت زنان می‌شدند، شکنجه‌مان می‌کردند و با پا، روی ما راه می‌رفتند.

او در پایان این ارتباط زنده تصویری گفت: از جمهوری اسلامی و مردم عراق به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم، ان شاءالله غزه و تمام سرزمین‌های اشغالی آزاد خواهند شد.

هدف پیمان ابراهیم، حذف فلسطین بود

سید نظام‌الدین موسوی (عضو هیئت رئیسه مجلس) دیگر مهمان برنامه هم در قسمت پایانی و در گفت‌وگو با حسینی خاطرنشان کرد: برنامه به افق فلسطین در اطلاع‌رسانی و تحلیل وقایع مربوط به جنگ غزه و پس از آن آتش‌بس موقت، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گفته او، مهمترین بُعد تاثیرگذار طوفان الاقصی، تاثیر آن بر افکار عمومی دنیا بود و به عبارتی عملیات اصلی، همین اثرگذاری روانی است.

وی افزود: در آینده تاثیر طوفان الاقصی بر افکار عمومی را بیش از اینها خواهیم دید.

موسوی همچنین با بیان اینکه مسئله اصلی در پیمان ابراهیم، به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی نبود، بلکه مسئله اصلی، حذف فلسطین بود گفت: عملیات طوفان الاقصی، مجددا فلسطین را به موضوع روز دنیا تبدیل کرد به طوری که حتی جنگ اوکراین را به حاشیه برد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز دیگر کسی نمی‌تواند پروژه حذف فلسطین را دنبال کند، تحول بزرگی که مربوط به امروز و فردا نیست بلکه در مسائل آینده منطقه و دنیا تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در تمام شبکه‌های اجتماعی، با انفجار حمایت از فلسطین و نفی خشونت صهیونیست‌ها مواجه بودیم تاکید کرد: به نظرم باید این شبکه‌ها را در داخل باز کرد چون کارکرد آنها کاملا بر عکس و علیه نظام سلطه شده است.

موسوی ادامه داد: معتقدم به جای مواجهه سلبی، باید شیوه‌های محتوایی را در پیش بگیریم، اگر بتوانیم در حوزه‌های محوایی، همبستگی جهانی را در شبکه‌های اجتماعی تقویت کنیم، قدرت رسانه‌ایی ما بیشتر از طرف مقابل خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی آن قدر ضعیف شده که پیغام می‌فرستد جبهه جدیدی علیه ما باز نکنید؛ این همان رژیمی است که قبلا در سه جبهه می‌جنگید.

وی افزود: این رژیم در افکار عمومی دنیا سقوط کرده و به لحاظ امنیتی و نظامی و حتی اجتماعی هم در حال سقوط است که نشانه بارز آن، افول اخلاقی در بین صهیونیست‌ها و مهاجرت مردم به کشورهای دیگر است.

آخرین اخبار

روایتی از راهکار شهید فخری‌زاده برای زیارت حرم سیدالشهدا(ع) «داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی مستندهای آدینه شبکه افق بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» مستندهای شبکه افق در دومین ماه تابستان؛ از زائر غریب کربلا تا بزرگراه همت و رخ مادر عملکرد سه ساله مدیریت شهری تهران روی میز جهان آرا «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران صریح و شفاف با دبیر هیئت رئیس مجلس: ما هم باید پاسخگو باشیم «فرزند کبیر کوه»، روایتی از شهید هسته‌ای در شبکه افق سیما فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به افق رسید انتخابات آمریکا و بایسته‌های سیاست خارجی واقع‌بینانه از تبلیغ تا آبادانی، داستان یک طلبه در محروم‌ترین نقطه ایران پخش مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تله‌تئاتر «کاتب اعظم» تاسوعا و عاشورا پخش می‌شود روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» گنجینه نواهای عاشورایی «مثل سرو» نمادی از حیات شهدا «سید معطر» ذاکری که تنها به عشق اهل بیت می‌خواند تدارک مستندهای ویژه شبکه افق برای ایام محرم افق محرمی سیما «گوهرشاد» به روی آنتن افق هفته عفاف و حجاب با ویژه برنامه «خیابان آزادی» در ستاد امر به معروف چه می‌گذرد؟ این است حقیقت غرب: بازداشت به خاطر چند پست در صفحه شخصی روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها