مشاهده خبر

سه شنبه 7 آذر 1402

مقاومت مدیون زن فلسطینی است

دستیار رئیس جمهور برای «پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» گفت: زنان و مادران فلسطینی نگذاشتند مقاومت و جنگیدن برای وطن و دفاع از حق و مبارزه با ظلم خاموش شود. در واقع همه مقاومت مدیون زن فلسطینی است.

0

برنامه به افق فلسطین با پوشش آخرین تحولات در غزه روز یک‌شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، کارشناس دینی مهمان برنامه بود.

وی گفت: در قرآن، بین اهل ایمان و کفار «صلح» وجود ندارد و غلط مصطلحی است که اتفاق افتاده است و درست این است که همان واژه «آتش بس» را بین حماس و رژیم صهیونیستی به کار ببریم.

بر اساس سوره انفال خداوند به مومنین عباراتی را میگوید که، اگر کفار علیه مسلمانان با هم اجتماع کردند نباید به آنها پشت کرد، مگر در دو حالت، که هر دو تاکتیکی هستند.در عبارتهای قرآن صلح حدیبیه نداریم. اما ماجرای به اشتباه از ان صلح حدیبیه عنوان می‌شود در واقع آتش‌بس حدیبیه است، این آتش‌بس ها به شدت ناپایدار است، اگر بخواهیم پیش سخنی راجع به همین آتش‌بس بگوییم، این است که بسیار ناپایدار و شکننده‌ست و حداکثر تا دو سال نمی میتواند دوام بیارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با قبول توافق آتش‌بس با حماس، هیمنه و نظام اطلاعاتی‌اش شکست، این به این معناست که مجبور شد مقاومت را بپذیرد و جالب اینکه خودشان معترف هستند هیمنه‌شان فرو ریخته است.

ججت الاسلام قاسمیان گفت: به نظر من حداکثر تا دو سال، آتش‌بسی باقی نمی‌ماند و اتفاقی که می افتد ورود راحت نیروهای مقاومت به  سرزمین‌های اشغالی است. بوی باران می‌آید و فتح غریبی به مشام می‌رسد. اگر آتش‌بس را به صلح تبدیل کنیم، فروپاشی رژیم صهیونیستی، به تاخیر می‌افتد.

رهبر نکته بسیار مهم و قرآنی گفتند که جنگ حماس و رژیم صهیونیستی، جنگ حق و باطل است.  جنگ حق و باطل قاعده دارد، طرف دشمن مثل یک بادکنک است بزرگ شدن این بادکنک، علامت ترکیدن آن است. این طرف یعنی جریان حق مانند سوزنی است که بادکنک جبهه باطل را بدون اینکه درگیری خاصی ایجاد کند، می‌ترکاند. ماجرای نظامات کفر طبق بیانات قرآن، رفته رفته از بین نمیرود، ناگهان و یکباره از بین می‌روند. رژیم صهیونیستی هم همینگونه است و به یکباره شاهد فروپاشی آن خواهیم شد.

وی افزود: اگر خدا بخواهد یک قومی را نابود کند، باید نصاب فسق و فساد او را بالا ببرد، کودک کشی در این جنگ نیز همینگونه است، همانطور که فرعون با ظهور حضرت موسی کودک‌هایی به اسم موسی را می‌کشت، خون‌های این مظلوم‌ها که ریخت، موجب غرق کردن فرعون شد، کودک‌کشی رژیم صهیونیستی موجب غرق شدن او خواهد شد.

فاطمه بکر ابو شلال، زن آزاده فلسطینی در گفت‌وگوی اختصاصی با برنامه به افق فلسطین گفت: من چهار ماه به صورت اداری بازداشت بودم که سه ماه آن را گذرانده بودم، هیچ اتهامی نداشتم و بدون دلیل بازداشت شدم.

وی افزود: شرایط زندانیان فلسطینی قبل و بعد از طوفان الاقصی بسیار متفاوت شد و بعد از جنگ، بدتر شد؛ در اولین روز رادیو و تلویزیون را جمع کردند و حتی وسایل آشپزی را هم از ما گرفتند. سربازان رژیم صهیونیستی در طول جنگ، هر روز وارد بندها می‌شدند و کتکمان می‌زدند و گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند.

ابوشلال ادامه داد: ۳۷ زن و بیش از 80 نوجوان در بازداشتگاهی که من بودم، بازداشت بودند. اما تعداد مجموع اسرای فلسطینی به هفت هزار نفر می‌رسد. افراد خانواده‌ام هنگام آزاد شدن من خوشحال بودند اما خوشحالی همراه با ناراحتی بود، چون بهای سنگینی برای آزادی پرداختیم، به ارزش خون کل شهدا.

ثمانه اکوان، کارشناس روابط بین‌الملل مهمان دیگر این برنامه بود. وی در ارتباط برخط با افق فلسطین گفت: نسل زد یا نسل جدید آمریکا، اطلاعات خود را از شبکه‌های اجتماعی میگیرند، در شرایط فعلی بیشتر به سمت باور کردن و حمایت از روایت‌های غیررسمی می رفتند، قبل از این نظرسنجی‌ها نشان داده بود که دیگر مردم آمریکا دیگر اعتمادی به رسانه‌های جریان اصلی ندارند.

شبکه‌های اجتماعی جوی را ایجاد می‌کنند، که رژیم صهیونیستی تا حدی می‌توانند در مقابل این شبکه ها بایستند، بیداری و آگاهی عمومی که بین مردم شکل گرفته، فعلا با تبلیغاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، تغییر جهت نمی‌دهد.  

وی افزود: بایدن نگران از دست دادن رأی جوانان آمریکایی ک مسلمانان آمریکا است و ترامپ استراتژی که اتخاذ کرده این است که گفت اگر من بر سر کار بودم، هیچ وقت جنگ غزه در نمی‌گرفت. بنابراین به نظر می‌رسد در صورت ورود ترامپ به انتخابات احتمال رأی آوردن او در حال افزایش است.

سکینه سادات پاک، دستیار رئیس جمهور برای «پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» مهمان دیگر برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: با وجود اینکه عناصر قانونی داریم و محدودیت قانونی برای مجازات رژیم صهیونیستی وجود ندارد و شعار دیوان بین‌المللی کیفری، پیوسته شعار مبارزه با بی‌کیفرمانی است ولی چرا رژیم صهیونیستی بی‌کیفر مانده و بیش از 70 سال در حال جنایت است و جلویش را نمی‌گیرند چون ساز و کارهای بین‌المللی اسیر سیاسی کاری شده‌اند و صرفا ابزارهایی بدون کارآمدی لازم در چنین شرایط تبدیل شده‌اند. به دلیل اینکه دو رکن اساسی سازمان ملل، یعنی دیوان بین المللی کیفری و شورای امنیت در شرایطی قرار گرفته‌اند که زیر سیطره رکن سیاسی هستند، آمریکا در شرایط کنونی. حتی بر رکن قضایی سازمان سایه انداخته است

وی افزود: در کنار این‌ها ۴۵ گزارشگر موضوعی در سازمان ملل داریم که به خاطر مانع بودن آمریکا، نتوانسته‌اند حتی به وظایف ذاتی خودشان عمل کنند.

پاک گفت: به مدد مقاومت ملت فلسطین و خون‌های ریخته شده به ناحق کودکان، زنان و مردان فلسطین، یک موج بیداری در جهان اتفاق افتاده است. تظاهراتی که در انگلیس و فرانسه و سایر کشورهای اروپایی به نفع ملت فلسطین شکل گرفت بی سابقه بوده است و من فکر میکنم نطام حقوقی بین الملل و دول غربی با ملت‌هایشان دچار چالش شده‌اند و نمیتوانند موازی با ملت‌هایشان قرار بگیرند. باید به ملتهای خودشان پاسخ بدهند و ما امروز در یک شرایط بسیار تاریخی قرار گرفته‌ایم نظام بین‌الملل مجبور است پوست اندازی کند و تغییراتی جدی در آن صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: زنان مقاومت، هفتاد سال است در مقاومت در همه ابعاد زندگیشان جاری است و این مساله بخشی از هویت زن مسلمان است.

دستیار رئیس جمهور برای «پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» گفت: رژیم صهیونیستی پس از وضع مالیات‌های زیاد برای فلسطینی‌ها، زن‌های فلسطینی جنبش تحریم را به راه انداختند و اجازه ندادند شوهرانشان آن قانون را اجرا کنند. این نشان دهنده بلوغ فکری و سیاسی در زن مسلمان و فلسطینی است که ایننجا چنین مادرانگی می‌کند. همچنین رژیم صهیونیستی دستور دستگیری تمام مردان فلسطینی را می‌دهد، زنان فلسطینی جنبش‌های مسلحانه تشکیل می‌دهند. زنان و مادران فلسطینی نگذاشتند مقاومت و جنگیدن برای وطن و دفاع از حق و مبارزه با ظلم خاموش شود. در واقع همه مقاومت مدیون زن فلسطینی است.

زنان ایرانی میتوانتد در این مسیر با روایت‌گری صحیح، در این زمینه نقش‌آفرین باشند؛ چالش پخت مقلوبه هم تنها واکنش زن ایرانی نبوده است.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها