مشاهده خبر

دو شنبه 6 آذر 1402

آنچه در غزه می‌گذرد فیلم نیست!

یک بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: آنچه امروز در غزه می‌بینیم فیلم نیست، یک واقعیت جاری در زندگی مردم آنجاست که انسان آزاده نمی‌تواند در مقابل آن واکنشی نشان ندهد.

0

برنامه به افق فلسطین با پوشش آخرین تحولات در غزه روز یک‌شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه سید مجتبی ابطحی، تحلیل‌گر مسائل منطقه مهمان برنامه بود.

وی گفت: تا این مرحله پیروزی عظیمی برای مقاومت ثبت و جهانی شد. طبیعتا ملت قهرمان غزه و فلسطین علیرغم تمام شهادت‌ها و سختی‌ها که در این پنجاه روز تحمل کردند، امروز قلب‌هایشان شاد و پرامید و خوشبین به آینده است. خصوصا شرایطی که در این ۴ روز آتش‌بس پیش ‌آمد.

وی ادامه داد: حماس علاوه بر شروطی که در مرحله اول توافق آتش‌بس بر اثر آن‌ها صورت گرفت، هر مرحله قبل از اجرا چند پیوست جدید به شروط خودشان اضافه می‌کردند. این پیوست‌ها و بندهای اضافه شده در لحظات قبل از آتش‌بس، فقط در شأن یک پیروز میدان بود، به قدری این بندها اضافه شد که مقامات صهیونیستی هم گفتند یحیی سنوار پا روی پا گذاشته و به ما تحکم می‌کند که این بالاترین ذلت برای رژیم صهیونیستی است.

ابطحی افزود: دشمن با بهت و ناباوری تمام شعارهایش بر باد رفته است، رابطه‌اش با سطح جهان به جد دچار مشکل شده است و آمریکایی‌ها فرصت کافی به این رژیم برای جنایت دادند و دستشان را برای اعمال جنایت بازگذاشتند و تمام خط قرمزها را شکستند. بعد از 50 روز اما اهداف صهیونیست‌ها محقق نشده، به همین دلیل قطعا در ادامه، نوع و میزان حمایت‌های آمریکا فرق خواهد کرد.

وی تاکید: جامعه رژیم صهیونیستی در آستانه‌ یک اختلاف و تنش شدیدی است که شنبه‌های آینده، شنبه‌های زیبایی برای عدالت‌خواهان جهان خواهد بود. پیش‌بینی من این است که با توجه به شروط جدیدی که حماس مرتبا برای گرفتن امتیاز بیشتر وضع می‌کند، این آتش‌بس در دو سه مرحله سه تا پنج روزه تمدید خواهد شد، سپس دو طرف طی یک یا دو ماه، در حالت نه جنگ، نه صلح به سر خواهند برد. و دو طرف این مدت را به سکوت میگذرانند.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: در این حالت به خاطر خستگی ارتش صهیونیستی و ترخیص شدن نیروهای احتیاط، شرایطی ایجاد می‌شود که یا حماس در عملیاتی جدید آنها را از غزه بیرون می‌کند یا اینکه به خاطر اختلافات داخلی و همین طور فشارهای بین‌المللی، ارتش صهیونیستی عقب‌نشینی می‌کند.

یک مجموعه مقاومت هوشمندانه و حکیمانه این مدت شکل گرفت، این مقاومت فقط یک مقاومت در میدان جنگ نبود، مقاومت سیاسی در میدان سیاست، مقاومت رسانه در میدان رسانه و مقاومت اجتماعی در نگهداری این ملت و مقاومت پشتیبانی و امداد بود. ترکیبی از مقاومت در مقابل ترکیبی از جنایت جواب داد.

وی تاکید کرد: در مرحله اول آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان حامی رژیم ثهیونیستی بودند، امروز دیگر هیچکس آمادگی حمایت از این رژیم جعلی را ندارد چون تمامی فرصت‌ها را به این دشمن دادند، و دشمن نتوانست در این فاصله ۵۰ روز کمتر از یک سوم غزه را تصرف کند. و رژیم صهیونیستی قادر به ادامه جنگ نیست و روحیه ندارد. امروز در رژیم صهیونیستی مسابقه قربانی کردن غیر است هر کسی سعی می‌کند، دیگری را برای بقای سیاسی و بقای خود بر سلطه قربانی کند.

ابطحی گفت: تا قبل از طوفان الاقصی، سال 1407 را سال پایان رژیم صهیونیستی می‌دانستم، ولی حالا یقین دارم با موجی از مشکلاتی که بعد از این پیروزی قهرمانانه ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت در میان رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد، این‌ها از بین خواهند رفت. قطعا تاریخ آزادی فلسطین جلو افتاده است. در این عملیات و طی این روزها، سنگرهای مختلف رژیم صهیونیستی فرو ریخته و مقاومت، اجازه بازسازی سنگرها و حصون را به اشکال مختلف به آن‌ها را نخواهد داد.

لامیس جِدید، کارشناس مسائل سیاسی در پرتغال مهمان دیگر این برنامه بود. وی در ارتباط برخط با افق فلسطین گفت: شکاف بسیار بزرگی بین سیاست‌مداران و مردم غرب وجود دارد همه اتفاق نظر دارند که این جنگ ظالمانه و بر ضد انسانیت است.

جدید افزود: صهیونیست‌ها گفته‌اند هدفشان از بین بردن حماس است بدون اینکه به ویرانی غزه بیندیشند ولی مردم غرب نمی‌توانند این ویرانی‌ها را ببینند، به همین دلیل بر دولت‌هایشان فشار می‌آورند که موجب برخی اقدامات مقامات سیاسی در اتحادیه اروپا شده است. رژیم صهیونیستی بهای سنگینی برای بازگشت به عرصه‌های بین‌المللی، پرداخت خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی از ابتدای تشکیل، تحت حمایت نظم بین‌المللی بود و ابر قدرت‌ها از او حمایت کردند، اما اکنون نظم جهانی جدیدی وجود دارد و رژیم صهیونیستی نیز باید حضور خود را تغییر دهد. و سلطه آمریکا در کنار سلطه رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است. یک نظریه قوی وجود داشت که رژیم صهیونیستی ابرقدرت در منطقه است و دست برتر را در خاورمیانه دارد، اکنون این نظریه از بین رفته است و وجودی ندارد.

سیروس کهوری‌نژاد بندری، بازیگر مهمان دیگر برنامه به افق فلسطین بود.

وی گفت: ندای هل من ناصر و این فرهنگ عاشورا، لحظه به لحظه در غزه اتفاق می‌افتد. ما باید این ندا را بشنویم. آنچه امروز در غزه می‌بینیم، فیلم نیست، خالص و واقعیت موجود است به همین دلیل انسانیت یک انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمی‌توان واکنش نشان نداد.

وی افزود: جنگ وقتی اتفاق می‌افتد دو طرف آسیب می‌بینند، به همین دلیل انبیای الهی برای نجات بشریت آمدند. ولی وقتی جنگ را در دوران حاضر می‌بینیم، از خود می‌پرسیم چرا نمی‌خواهیم درست زندگی کنیم؟ آیندگان ما را چطور خواهند دید.

کهوری نژاد گفت:در این نقطه از زمان باید جنایات صهیونیست‌ها را به درستی ثبت کنیم و در اختیار آیندگان قرار دهیم تا به صورت صحیح قضاوت کنند؛ وظیفه هنرمندان است که می‌توانند انجام بدهند.

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها