مشاهده خبر

پنج شنبه 2 آذر 1402

مشکلی که مجلس برای حل آن جامعه کارگری را فدا کرد

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی به ناترازی رسیده من کارگر و جامعه کارگری این مشکل را پیش نیاوردم، این بلا را دولت‌ها و مجالس سر صندوق‌ها آورده‌اند.

0

برنامه فرامتن با موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز سه‌شنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش خبرهای خوب به این خبرها اشاره شد: افتتاح یک مدرسه خیرساز در تفتان، لایروبی بندر چارک توسط متخصصان داخلی، اجرای ۳۳۷ پروژه عمرانی در مناطق محروم البرز توسط جهادگران، آزادی ۱۹۶ زندانی غیر عمد در لرستان، مکلف شدن بنیاد مسکن به واگذاری زمین به روستاییان فاقد مسکن.

در بخش میز فرهنگ و هنر به موضوع فعالیت‌های قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی بسیج با حضور  مهدی غلامی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی و سازندگی بسیج پرداخته شد.

وی گفت: بسیج سازندگی مساله محور کار می‌کند و برای کارهایش اولویت‌بندی دارد، بعد از اعتلای سند بسیج ۱۰ ساله در سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب قرارگاه محرومیت‌زدایی و سازندگی تاسیس شد. این قرارگاه تصمیم گرفت که‌ فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را هدفمند‌تر و مساله محور انجام بدهد و نیازسنجی بکند توسط مردم صورت بگیرد.

ما در این قرارگاه در دو بستر روستا و حاشیه شهر فعالیت میکنیم. حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی بسیج است . در روستاها ۴ محور اصلی به عنوان اولویت تعیین کردیم، آب شرب روستایی، آب و خاک کشاورزی، مسکن محرومین و راه روستایی و جاده بیین مزارع. هدف از این اولویتها کمک به معیشت و اقتصاد روستا است. در حاشیه شهر هدف ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است. و تلاش می‌کنیم ‌مشکلات را در این مکان رفع کنیم.

وی افزود: بعد از ابلاغ سند اعتلای بسیج و تشکیل این قرارگاه، برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه بسیج تدوین و برای اجرا ابلاغ شد. مثلا در موضوع آب شرب روستایی در همکاری با وزارت نیرو در طرح جهاد آبرسانی این وزارت که ۱۰ هزار روستا هدف‌گزاری شده است، بیش از نیمی از این روستاها توسط نیروهای جهادی بسیج در حال آبرسانی است.

غلامی خاطرنشان کرد: به منظور رفع محرومیت یک همکاری مشترکی بین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی بسیج و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج به وجود آمده است، این قرارگاه نیازهای اولیه روستایی مثل آب را پیش می برد و سپس را منطقه به قرارگاه اقتصاد مقاومتی تحویل می‌دهد در نتیجه برنامه‌ریزی برای منطقه صورت می‌گیرد. محوریت همه چه در امور سازندگی و عمرانی و چه در امور اقتصادی، گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض الحسنه یعنی مردم هستند.

بخش میز سیاسی و اقتصادی این برنامه به موضوع افزایش سن بازنشستگی و باحضور اولیا علی‌بیگی، رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور پرداخته شد.

وی گفت: هدف دولت و نمایندگان مجلس از افزایش سن بازنشستگی ناترازی صندوق‌ها و عدم پایداری صندوق‌هاست. اگر واقعا نگران این مساله هستیم چرا در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اولویت را رعایت نمیکنیم و اهم و مهم را تشخیص نمیدهیم. ما استراتژی درستی در برنامه هفتم در خصوص مدیریت بحران‌های صندوق‌ها نمیبینیم چون اولویت‌ها شناخته نشده است.

وی افزود: متاسفانه مسئولین در مساله وضع قوانین و تصمیم‌گیری به بیانات رهبر توجه نکردند و نمی‌کنند، رهبر فرمودند مسئولین باید در وضع قوانین طرف ضعفا را بگیرند. سازمان تامین اجتماعی طبق اساسنامه یک سازمان عمومی غیردولتیست که حاصل عرق جبین و دسترنج جامعه کارگری است.

علی‌بیگی گفت: قانون افزایش سن بازنشستگی به نفع جامعه کارگران نیست و به شدت به آن‌ها آسیب می‌زند. جامعه کارگری به شدت مخالف هرگونه افزایش سن و سابقه است دلیل اول این است که تغییرات صورت گرفته را خلاف شرع می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات عدم پرداخت به موقع حق بیمه سهم دولت، تکالیف بدون پشتوانه مالی که از سوی دولت و مجلس هر از چندگاهی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می شود، تحمیل اقشار خاص به سازمان، عدم مسئولیت اصولی در مجموعه شصتا،‌ نکاتی است که انتطار و توقع داشتیم سازمان برنامه و بودجه نخست به این مشکلات بپردازند و بازنگری صورت بگیرد و نه اینکه از قشر کارگری برای حل مشکلات شروع کنند. متاسفانه مجلس مصوبه‌ای که تصویب کرده، مبهم و پر از اشکال است.

علی‌بیگی تاکید کرد: مجالس و دولت ها هیچ کمکی به سازمان تامین اجتماعی نکردند؛ اگر سازمان تامین اجتماعی به ناترازی رسیده من کارگر و جامعه کارگری این مشکل را پیش نیاوردم، این بلا را دولت‌ها و مجالس سر صندوق‌ها آورده‌اند. امروز هم وظیفه دارند از منابع ملی برای کمک به این صندوق‌ها اقدام کنند نه جامعه ضعیف کارگر. این جامعه محجوب و محروم را با این شرایط گرفتار نکنیم. این شایسته مجلس انقلابی و دولت انقلابی و مردمی نیست.

آخرین اخبار

روایتی از کودتای نوژه در مستند «آنچه گذشت» روایتی از امید و توسل در مستند «فرشی برای رُستن» کار جهادی؛ مسیری امتحان پس داده پیش روی دولت چهاردهم شبکه افق در اولین روز محرم سیاه پوش می‌شود فصل اول «نجلا» در قاب افق «خانه‌های نورانی» با روضه‌های سید الشهدا (ع) مستندهای افق رنگ و بوی محرم گرفت مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها