مشاهده خبر

دو شنبه 29 آبان 1402

رژیم صهیونستی فقط با غزه نمی‌جنگد

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این عملیات شکست جریان رادیکال در رژیم صهیونستی است. عملیات غزه بساط افراطیون را جمع کرده است و رژیم صهیونستی فقط با غزه نمی‌جنگد و امریکا و غرب با غزه می‌جنگد.

0

برنامه به افق فلسطین با موضوع پوشش تحولات اخیر در غزه روز یکشنبه از شبکه افق پخش شد.

در بخش اول این برنامه رضا صالحی امیری، وزیر ارشاد سابق مهمان برنامه بود. وی گفت: عملیات طوفان الاقصی این ظرفیت را داشت که طرح ابراهیم را که 2010 شروع کرده بودند، برای همیشه شکست خورد. طرح ابراهیم فقط یک عادی‌سازی نبود بلکه ایجاد حلقه محاصره برای جمهوری اسلامی از آذربایجان تا عربستان را در بر می‌گرفت و امروز خیلی از کشورها در رابطه خود به دنبال تجدیدنظر جدی هستند.

وی افزود: میلیون‌ها انسان‌ها امروز به خیابان آمده‌اند و این عملیات به وسعت کل جهان است و باعث شد تا وجدان مردم بیدار شود. این شکست اسرائیل تا ده‌ها سال جبران‌پذیر نیست.

امیری گفت: تصویری که باند نتانیاهو برای جهانیان ایجاد کرده بود امروزه شکست خورده است و مردم متوجه شدند که این تصویر واقعی نیست به همین دلیل معادلات و تحلیل‌های جهانی امروز تغییر کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای این عملیات شکست جریان رادیکال در رژیم صهیونستی است. عملیات غزه بساط افراطیون را جمع کرده است و رژیم صهیونستی فقط با غزه نمی‌جنگد و امریکا و غرب با غزه می‌جنگد.

مهمان دیگر این برنامه محمدمهدی فخری‌زاده، فرزند شهید فخری‌زاده بود. وی گفت: پدرم سه چهار ترور ناموفق داشتند که عوامل آن دستگیر شدند. پدر من 20 سال، فرد شماره یک لیست ترور رژیم صهیونیستی بود. هدف جبهه غرب توقف جریان دانش هسته‌ای از طریق ترور دانشمندان ما بود.

وی افزود: پدر به بحث هسته‌ای شناخته شدند زیرا علت اصلی شهادت ایشان، هسته‌ای بود. شناخت غرب از ایشان به عنوان یک خطر بزرگ و اقتدار ایران در هسته‌ای بود اما فعالیت‌های وی بیشتر از هسته‌ای بود. ما ایشان را باید به عنوان جریان فکری حرکت‌دهنده و نوآور و دانش باید شناخت. کشور برای اقتدار خود به دانش هسته‌ای که خیلی محافظت شده تحریم شده بود، نیاز داشت و در سال‌های بسیاری رشد داشت و پدر در این موضوع وارد شد.

فخری‌زاده گفت: ایشان وارد هیچ حوزه‌ای نمی‌شد مگر اینکه در دنیا یا در ایران بی‌سابقه و اولین باشد. برای مثال واکسن کرونای فخرا به عنوان واکسن برای بیماری نبود بلکه بیرون آمده از تلاش‌های وی برای دفاع زیستی کشور بود.

وی گفت: حقوق بشر برای جریان استکباری دستاویزی است که بنابر مقتضیات و به نفع خودشان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هاکان توپکورولو، عضو هیئت رئیسه حزب وطن ترکیه مهمان دیگر برنامه بود که در ارتباط مجازی با برنامه گفت: انتقادات و اعتراضات نباید صرفا به صهیونیست‌ها باشد، بلکه باید بخشی از آن خطاب به آمریکا صورت بگیرد، چون ایالات متحده است که امروز در روح مرده اسرائیل می‌دمد.

وی افزود: همه مردم ترکیه حامی مردم فلسطین هستند و این حمایت شامل همه گروه‌های فلسطین می‌شود. تظاهراتی که در سراسر ترکیه به جریان افتاده است بخشی از آن به سوی امریکا نیز هست و آن‌ها در نسل‌کشی موجود نقش جدی دارند.

این کارشناس سیاسی گفت: تظاهرات مردمی خوب است ولی کشورهای اسلامی و دولت ترکیه باید تمام معادلات تجاری و بازرگانی با رژیم صهیونیستی را متوقف کنند. تجمع‌ها و تظاهرات خیلی خوب است اما کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری دارند باید همه روابط اقتصادی خود را با این رژیم قطع کنند.

علی‌محمد مودب، شاعر مهمان دیگر این برنامه بود. وی گفت: اردوگاه غرب به نمایندگی امریکا خواسته است جهان را مصرف کند برای قدرت خود و منطق او اینگونه بوده است که می‌بینید و این منطق را در ساختارهایی قرار دادند و با ریاکاری‌های رسانه‌ای آن را تزیین کردند.

وی گفت: وتو مفهومی است که برای اعمال قدرت استقاده می‌شود و مفهوم آن یعنی همین بمبی که بر روی مردم ریخته می‌شود.

وی افزود: امریکا با ظرفیت رسانه‌های نرم و شبکه‌های اجتماعی بمباران فرهنگی کاری کرده است که حتی برخی از مسلمانان خود را لایق وجود نمی‌دانند. مردم امریکای هالیوود را پذیرفته‌اند که با آمریکای واقعی فرق دارد. ما در این 30 سال امریکای واقعی را برای مردم تحلیل نکرده‌ایم.

مودب گفت: معلم‌های اجتماع و فعالان اجتماعی باید چهره واقعی امریکا را به مردم نشان دهند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، فعال سیاسی یکی دیگر از مهمان‌های برنامه به افق فلسطین بود. وی گفت: اندیشمندان و متفکران اروپا به این نتیجه رسیدند که جاهای دیگری که مرزبندی تمدنی با آن‌ها وجود دارد باید یک کانون درگیری ایجاد کنند و آن مکان، فلسطین بود. بخاطر نگاه نژادپرستانه رژیم صهیونیستی این ظرفیت را داشتند که این کار را انجام دهند.

وی افزود: غرب رژیم صهیونیستی را برای مقابله با جهان اسلام که قدرت آتی جهان بود، قرار دادند تا جلوی قدرت اسلام را بگیرد و این تفکر یک تفکر برد – برد برای غرب و رژیم صهیونیستی است که هم آمریکا و هم رژیم صهیونستی به منافع خود می‌رسند و اینکه بایدن گفت اگر رژیم صهیونیستی وجود نداشت ما یک رژیم صهیونیستی بوجود می‌آوردیم نشان از این سخن دارد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: رزمندگان غزه از جمهوری اسلامی درخواستی برای حمایت نداشته است و این مقاومت فلسطینی ادامه دارد. همانطور که امریکا تمام توان غیر نظامی خود را در رژیم صهیونیستی به خدمت آورده است، ایران نیز تمام توان غیر نظامی خود را در دفاع و حمایت از مردم غزه به میدان آورده است. فلسطینیان تعیین کننده میدان هستند. ما نباید جریان حزب‌الله و انقلابی را چه در داخل و خارج ناامید کنیم. ایران 40 سال است که هزینه مخالفت با رژیم صهیونستی را می‌پردازد و همواره در میدان است و از مردم مظلوم عالم دفاع می‌کند.

برچسب ها :

آخرین اخبار

مستند «محافظ» با روایتی از زندگی نامه شهید سید مهدی موسوی روایتی متفاوت از سیاست‌ورزی مقتدرانه دولت شهید رئیسی بازخوانی جنایتی که از یاد‌ها نخواهد رفت این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور دویست و شصت و هشتمین روز جنگ غزه و مردمی که همچنان مقاومند «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا نظم نوین چند قطبی و چالش جدید آمریکا برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید «برسد به دست رئیس جمهور» نامه‌ای برای رئیس جمهور آینده ایران شبکه افق با «آوردگاه» به عید مباهله می‌پردازد «آخرین ایست بازرسی» به افق رسید مجلس دوازدهم، دولت چهاردهم و آینده سیاست و اقتصاد ایران گزارش و گفت‌وگوهای اختصاصی «به افق فلسطین» از غزه روایتی از تبعیض نژادی آمریکایی‌ها به آنتن افق رسید ماه بانو در «بزرگراه همت» تازه‌های مستند افق سیما در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مردم در میدان هستند ولی تحول اداری و اقتصادی هم می‌خواهند مواضع نامزدها به افق فلسطین ریشه‌های دینی انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری کابینه جنگی که بلای جان نتانیاهو شده است نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» معیشت مردم و انتخاب چهاردهم دیدگاه‌های محمدباقر قالیباف در مورد مسئله فلسطین حکمرانی مطلوب و آینده ایران دیدگاه‌های قاضی‌زاده هاشمی در مورد مسئله فلسطین اعلام مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه «به افق فلسطین» «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق بی‌بی ماه در «بزرگراه همت» روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما گروهک منافقین؛ پدیده‌ای متفاوت در اندیشه الحادی دیدگاه‌های سعید جلیلی در مورد مسئله فلسطین وابستگی کاهنده جواب نداد، استقلال بالنده به کار آمد دیدگاه‌های علیرضا زاکانی در مورد مسئله فلسطین مجموعه مستند «یکی بود یکی نبود» روی آنتن شبکه افق / قصه فراموش نشدنی آدم‌ها برنامه «انتخاب ایران» برای کمک به انتخاب آگاهانه و خردمندانه مردم است آنچه باید تا حکمرانی کارآمد پدیدار شود نتانیاهو همه چیز را باخته است؛ هم جنگ و هم کابینه خودش نظرسنجی برنامه «به افق فلسطین» طنین دعای پرفیض عرفه در کربلا از شبکه افق دولت رئیسی، الگویی برای منتخبان جمهور دیدگاه‌های مسعود پزشکیان در مورد فلسطین فصل پنجم «بزرگراه همت» به آنتن افق رسید پخش «بزرگ راه همت» و «برسد به دست رئیس جمهور» این هفته از شبکه افق دولتی که در فسادستیزی متفاوت بود بررسی دغدغه ذهنی پسرها در مستند «صفر یک» «دومینو» با موضوع همزیستی انسان و سگ روی آنتن می‌رود نقشه‌هایی که غرب برای غرب آسیا داشت اسرائیل در هراس از پاسخ سخت حزب الله زمینه‌سازی برای ظهور در برنامه «بزرگراه همت»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها